Gå till innehåll
erkan

Star Trek spel

Rekommenderade inlägg

Någon här som spelar också? Jag spelar en hel del, för det mesta sci-fi spel såklart! Såklart har jag spelat Star Trek spel också så jag undrar om det är fler här som spelar eller har spelat Star Trek spel?

Det jag har spelat är Star Trek Legacy och så väntar jag på det nya Star Trek spelet som kommer nästa år och det ser riktigt bra ut faktiskt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är många på forumet som spelar Star Trek-spel. Själv har jag säkert spelat minst en trettiotal (många av mina recensioner finns på Star Trek Databas spelavdelning). En del av oss verkar har koncentrerat sig på dataspel, andra på brädspel. Även Star Trek-frågespel (Trivia) är populära. Jag vet att det är många som spelat Star Trek: Legacy (bl.a. jag själv) och nu senast har onlinespelet Star Trek: Online (MMORPG) blivit väldigt populärt.

Går man igenom spelen på spelavdelningen kan man se att det finns mängder av betygsättningar på Star Trel-spelen från bl.a. forummedlemmarna.

Ofta förs diskussioner om olika Star Trek-spel på forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade Star Trek online men är inget för MMO spel tyvärr, dock är Star Trek Legacy perfekt för mig! Men tycker ändå det nya Star Trek spelet som kommer nästa år ser ännu bättre ut! Ska bli intressant att se hur co-open fungerar med Kirk och Spock!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelar trekspel till gameboy, NES, SNES och DOSdator. Kommer nya spelet till PS3 eller Wii U? Är det FPSspel? Jag skulle vilja ha ett StarTrek RPG/äventyrsspel istället för alla dessa pangaskjutavåldsspel, vilka inte är speciellt trekkiga i filosofin. Vad 17 hände med to seek out new life and new civilizations?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya Star Trek spelet kommer till PS3, Xbox 360 och PC. Det ska vara ett tredjepersons co-op spel, där man spelar som Kirk och Spock där du då måste samarbeta för att lösa uppgifter med Kirk och Spocks unika förmågor. Hur mycket sinnelöst skjutande det kommer vara vet nog ingen men skjuta saker kommer du absolut få göra. Spelet ser dock lovande ut så jag tror det är mycket djupare än så.

Helst skulle jag vilja ser Bioware utveckla ett Star Trek spel, dom är mästare på rollspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillade alla gamla äventyrsspel. Det är säkerligen spelbara om man gillar sådana fortfarande. Jag tycker dock den genren säckade ihop sorgligt nog samtidigt som de känns lite omoderna och utdragna som spel. Lite för många uppföljare på uppföljare var det också.

Sedan ser det nya Star Trek-spelet mycket lovande ut. Jag kommer dock troligen inte att spela det, eftersom jag inte har någon konsoll eller knappt spelar något alls längre. Fick min beskärda dos när min storebror hade en dator- och tv-spelsbutik på 90-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ju alltid spela på PC. Sen har det de senaste åren kommer så mycket nytt och så mycket bra inom spel industrin, särskilt om man gillar sci-fi, Mass Effect, Bioshock, Crysis, Portal och Deus Ex Human Revolution är bara några.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har spelat Star Trek Elite Force ettan. I spelet fungerade man som specialltrupper som namnet säger. Löster alltid situationen då någonting skall undersökas, stridas. Ja en stor del av spelet gick ut på att skjuta som i vilken fps spel som helst.

Rekommenderar nog spelet, fast den inte kändes som ett star trek spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle har varit kul om Bioware skapa en Star trek spel, speciellt om äventyr/RPG spel, så länge den sista tio minuterna inte gick åt helvete som det hände med Mass Effect 3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu