Gå till innehåll

Superhjältar dominerade bioåret


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Marvelhjältar, Batman och också James Bond var årets stora biosuccér. Trenden att det är fantasy, sf, seriehjältar och animerat folk vill se på bio fortsatte 2012, skriver Boxofficemojo.com.

 

Här är topp tio för hela världen (allt i dollar):

 

1. Marvel´s The Avengers 1,5 miljarder

2. The Dark Knight Rises 1,1 miljarder

3. Skyfall                     1,0 miljarder

4. Ice Age 4                 875 miljoner

5. Breaking Dawn 2 (Twilight) 799 miljoner

6. The Amazing Spiderman 752 miljoner

7. Madagascar 3              742 miljoner

8. The Hobbit                  687 miljoner

9. The Hunger Games       686,5 miljoner

10. MIB3                        625 miljoner

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett fem av filmerna på listan, fyra av dom på DVD. Dessa var The Dark Knight, The Avengers, The Hunger Games, The Amazing Spider-Man. Och så såg jag The Hobbit på bio. Jag ska försöka att se Skyfall vid något tillfälle, övriga filmer intresserar mig inte. Av dom filmerna från listan som jag har sett så gillade jag alla, mer eller mindre, utom en som kändes rätt menlös. Nämligen The Amazing Spider-Man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg Avengers, Spiderman, the Hobbit, The Hunger Games och MIB3. Tänkte faktiskt se Breaking Dawn på bio eftersom det är den sista filmen i serien men det blev aldrig av eftersom vi helt enkelt inte orkade då de andra filmerna var sopiga. Ja, jag har sett dem och de är inte bra, men har man en dotter som får välja film till filmkvällen blir det så. Det enda positiva med filmserien är att Christopher Heyerdahl är med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett 6 av filmerna. Avengers, Dark knight rises och MIB3 hemma och Hunger games, Skyfall samt Hobbit (3D) på bio.

Den bästa av dessa var i min mening Hunger games för den underbara dystopin samt Avengers för den härliga actionkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara sett Skyfall och The Dark Knight Rises, men jag är rätt säker på att de är de bästa filmerna på listan. By far.

Sedan är det trist att det inte finns en enda film som inte är en uppföljare eller bygger på en bok. Var har alla originalmanus tagit vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...