Dark Primus Postad 8 Februari, 2003 Rapport Postad 8 Februari, 2003 O förklara då hur ett skepp som åker 1.4X ljushastighet kan åka igenom en galax på 120 000 ljusår på bara några dagar? Det funkar inte. Klart att det inte funkar. Millenium Falcon åker betydligt snabbare än så som vi redan har sett i filmerna, böckerna etc. För att inte nämna Admiral Pietts utalande i Empire Strikes Back att dem kunde vara på andra sidan galaxen vilket bevisar att MF åker betydligt mycket snabbare än 1.4x ljushastighet som du kallar det.
Lars Muul Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Han Solo säger: "She makes point five past lightspeed", mao 1.5 gånger ljushastigheten. Fast då kanske han menar utan hyperdrive....
Morn Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Han Solo säger: "She makes point five past lightspeed", mao 1.5 gånger ljushastigheten. Fast då kanske han menar utan hyperdrive.... Men om det då är utan hyperspeed hur kan dom då se ad som händer utanför genom sina förnster?
Emher Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Han Solo säger: "She makes point five past lightspeed", mao 1.5 gånger ljushastigheten. Fast då kanske han menar utan hyperdrive.... Men om det då är utan hyperspeed hur kan dom då se ad som händer utanför genom sina förnster? Jag tror nog att det redan är fasställt att SW inte är den mest vetanskapligt korrekta Sci-Fin som finns ... <_<
Dark Primus Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Jag tror nog att det redan är fasställt att SW inte är den mest vetanskapligt korrekta Sci-Fin som finns ... <_< Samma sak som i Andromeda, Star Trek, Farscape, Babylon 5 etc.
Morn Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Samma sak som i Andromeda, Star Trek, Farscape, Babylon 5 etc. och har trek vetenskapliga grunder till mycket av det dom har där. medans i SW så finns knapt några
Dark Primus Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 och har trek vetenskapliga grunder till mycket av det dom har där. medans i SW så finns knapt några Vetenskapliga grunder? Och då menar du....
Karl Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Men SW utspelar väll sig innan vår tidsräkning? ST utspelar sig runt 2300-talet? SW *****rna har väll en ***** tid på sig att utvecklas... Alla SW gubbar skulle kanske vilja se ut som Darth Vader och opererar in maskindelar och anndra saker i sig, det kanske är SW gubbar som blir Borg i ST? Fattar någon detta inlägget? jag skall annars försöka skriva om det.
Morn Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 och har trek vetenskapliga grunder till mycket av det dom har där. medans i SW så finns knapt några Vetenskapliga grunder? Och då menar du.... i alla fall när dom gjorde tos så pratade dom mycket med NASA om den teknik dom hade osv. nu i VOY/ENT så tvivlar jag på att dom äns tänkt ordet nasa dock
Dark Primus Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 i alla fall när dom gjorde tos så pratade dom mycket med NASA om den teknik dom hade osv. nu i VOY/ENT så tvivlar jag på att dom äns tänkt ordet nasa dock Det har du rätt i. Idioterna B&B har bara skrivit ett fåtal bra avsnitt i den nya dåliga serien Enterprise. Fall det nu skulle vara så att Star Wars skeppen och Star Trek skeppen skulle mötas, vem skulle då vinna... SW skeppen skulle krossa ST skeppen med överlägset antal och eldkraft. Voyager går i nästan 3053 x ljushastiheten (Warp 9.975) Och SW skepp kan gå miljontals x ljushastigheten. Sen så har Star Trek sköldar, det har inte SW, ST har transporter, Borg, Domion, Kligon... SW har sköldar, redan bevisat i Phantom Menace, Empire Strikes Back, Return of the Jedi. Galaxerna är inte lika stora (eller??) SW galaxen är 120.000 ljusår i diameter, nämnt i en av novellerna. Vår riktiga galax är ca: 100.000 ljusår i diameter. Star Wars skulle vinna med Death Stars o Jedi Knights. Ja. Sen tänk också på att i SW så fick Jedis stryk av några Robotar. tänk hur mycket pisk dom skule få mot en hel armada av defiants Konstigt argument du använder. I den striden så var det 200 Jedi mot tusentals droids byggda för krig. Defiant är inte droids. Desutom så såg man bara ett få antal av Defiant i hela Dominion kriget så jag tror knappast att dem har mer ett fåtal, kanske en eller två dussin. sen tror jag också Klingonerna skulle vara ganska bra mot Jedi knights Med tanke på hur klumpiga kämpar dem var i DS9 Way of the Warrior skulle Klingons inte vara något annat än kanon mat. Jag vet inte riktigt vilka som skulle vinna för det är ändå ganska jämnt men tyvärr så tror jag att StarTrek har bättre teknik. :vulcan: Teknologi som används av civila i ST kan kanske vara överlägsna i vissa områden i ST än i SW, men I militära områden så är SW helt överlägsna. Mycket tveksam till det. Om ST använder "Genesis" så kanske de skulle kunna matcha SW, men annars så blastar SW det mesta med dödsstjärnan och Star destroyers Tyvärr så är Genesis torpeden så kallad ”Lost Tech” all information om den förstördes i ST2. Att försöka återskapa den kommer att ta många år. Men fredrationen kommer att vinna, lysnna detta är en replikator, den kan ni skapa vad ni vill med, ni kan få en sådan om ni går med fredrationen. Replikatorn behöver material för att replikera. Och det är långt ifrån att kunna besegra Imperiet. St drar bara in i Warp och ligger och pupmar foton torpeder, Sw skeppen kan inte skjuta i "warp" Vilket inte skulle spela någon större roll, eftersom SW sköldar är tusentals gånger starkare än ST sköldar så ST skeppen skulle kunna skjuta tusentals torpeder och fortfarande inte göra någon skada. Tror ni mej inte så läs SW ”Incredible Cross Section” som gavs ut efter Attack of the Clones. sen har ju ST också cloakade skepp Spelar ingen roll. Majoriteten av ST skeppen kan inte skjuta när dem är kamuflerad och deras sköldar är nere. Mycket enkla lätta mål. Blir inga svårigheter att hitta dem med infraröda sensorer eller CGT sensorer i Timothy Zhans trilogy. Replikatorerna ja, då kan man ju replikera lite Jedis. Hur då? Det har ST också. Cardassian Dreadnoughts Dom är inte att leka med. Är inget problem eftersom även i warp så är dem mycket långsamt jämfört med hyperspace. SW planeter använder sköldar som täcker hela planeter, inga problem för SW sidan. Sen så har jag redan sagt att en SW galax inte är i närheten så stor som dom i ST Med andra ord, du vet inte mycket om SW. Vad spelar det för roll hur lågt man kan skjuta fall ST går upp i Warp 9 och drar ifrån SW.... SW skepp kommer ändå att hinna ifatt den, och när den måst fylla på anti-materia är det bara komma ur hyperspace och skjuta sönder den. Sen är sensorerna i ST lite bättre än i Sw, såvitt jag vet...Så ST hittar sina "targets" lättare, och kan då skjuta fotonmissiler Finns inget photon eller quantum torpeder kan göra för att skada SW sköldar. Men egentligen skulle det väl kunna gå? Om de kan anpassa sig till alla möjliga sorters vapen så borde de lätt kunna anpassa sig efter Kraften också? Titta bara på Scorpion, Borgerna kan inte anpassa sig till rå eldkraft, Species 8472 förstörde hundratals av deras världar och troligen tusentals av deras skepp. Det visste vi väl redan Allvarligt, Enterprise-E är rätt överlägsen mot en Stardestroyer LOL En Star Destroyer skulle med en Heavy Turbo Laser krossa E-E eftersom den är mer kraftfullare än quadlasers som är mer än 200 gigaton i eldstyrka. För att inte nämna en Star Destroyer har flera teraton i sköldstyrka. Överträffar allt i ST. Photon torpeder har inte lyckats att överträffa ynka 500 kiloton. Men då Enterprise D inte änns behöver ha sina sköldar på för att tåla laser som dom i SW kör med så vinner dom lätt. LOL den här gamla klassiska argumentet d??r aldrig ut. Dem använder inte laser i SW, det kan man klart se, för då hade vi inte kunnat se när dem skjuter deras vapen över huvudtaget. Laser är osynligt i rymden, och att vapnen dem använder är puls baserade, bevisar också att inte kan vara laser. ST har ju 8472, borg, klingon, kazon, glöm inte heller Väktarna. Kazon, Klingon, Borg, är kanon mat för Imperiet. Vet inte vilka väktarna är? Species 8472 flydde tillbaka till deras egen rymd när dem endast tog ett fåtal förluster i Scorpion II. Enligt novellen "Portal", Minns inte var den finns, så anfaller Darth Vader jorden med 15 000 Star Destroyers! De tar förskräckliga förluster mot Enterprise och jordens flotta men de är på väg att vinna. Synd bara att Leia ombord på Defiant visade ST-Folket Dödsstjärnans svaghet. Men Federationen förlorade Mars..... Det är en bra skriven novell. Det är igentligen bara en fråga om åsikt. Men den tyckte jag var rena skräpet, den är inte baserad på riktiga fakta som har presenterats både I ST och SW.
Morn Postad 10 Februari, 2003 Rapport Postad 10 Februari, 2003 (redigerade) Oj du verkar kunna din SW. Men som jag sa tidigare så är denna diskution om vem som vinner inte något som funkar i länden det är inte troligt att all i SW skulle sammarbeta för att knäcka ST (samma i ST) sen så beror det på när man talar. då jedis vara starka eller då the empire var fet. samma i ST Sen också då jag inte kommer att övertygas att SW kan vinna samt att det inte ??r troligt att de som tror att SW vinner kommer att byta sida. Redigerad 10 Februari, 2003 av Morn
Dark Primus Postad 10 Februari, 2003 Rapport Postad 10 Februari, 2003 (redigerade) det är inte troligt att all i SW skulle sammarbeta för att knäcka ST (samma i ST) sen så beror det på när man talar. då jedis vara starka eller då the empire var fet. samma i STSW galaxen behöver inte sammarbeta för att besegra Federationen eller dem andra, så det spelar ingen roll. Sen också då jag inte kommer att övertygas att SW kan vinna samt att det inte är troligt att de som tror att SW vinner kommer att byta sida. Till skillnad från de som TROR att Federationen/Borgerna/Klingon/Dominion/Romulan/Ferengi kan vinna så VET jag att dem inte kan. Det gäller bara att söka efter fakta för att bevisa det, och det mesta fakta finns redan på SD.net. Redigerad 10 Februari, 2003 av Dark Primus
Morn Postad 10 Februari, 2003 Rapport Postad 10 Februari, 2003 SW galaxen behöver inte sammarbeta för att besegra Federationen eller dem andra, så det spelar ingen roll. ok säg att jedis från eps 4 säger att nu ska vi slakta fed. Det funkar inte då det bara finns 1/2 jedis
Lars Muul Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 Kom på en sak angående Millennium Falcons hyperdrift: Han Solo säger att den gör "point-five past lightspeed", men det behöver förstås inte nödvändigtvis innebära 1.5 gånger ljushastigheten, bara för att översättaren av filmen tolkar det så. Enligt den officiella Star Wars-siten klassificeras hyperdrifter så att ju lägre nummer de har, desto snabbare är de. Så MF´s 0.5-hyperdrift är mao extremt snabb!
Dark Primus Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 ok säg att jedis från eps 4 säger att nu ska vi slakta fed. Det funkar inte då det bara finns 1/2 jedis Varför skulle Jedi behövas, när Imperiet själv kan göra jobbet?
Morn Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 (redigerade) ok säg att jedis från eps 4 säger att nu ska vi slakta fed. Det funkar inte då det bara finns 1/2 jedis Varför skulle Jedi behövas, när Imperiet själv kan göra jobbet? ok om du vill att jag ska förklara vad jag menar. säg att Fed och Imperiet skapar en allians (i SW tid= eps 4 i ST tid tng s??song 5) Detta gillar inte alla snälla Jedis (Ben/Luke) Dom ger sig ut för att korssa Fed. dom skulle inte ha en chans. Sen om vi ska tänka bara ST vs SW då finns det en bokstav som säger allt. Q Redigerad 11 Februari, 2003 av Morn
Lars Muul Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 Fast med tanke på att Star Trek utspelas många tusen år efter Star Wars(om vi nu ska utgå från att SW faktiskt har hänt), så är en sådan hypotes onödig. Kom ihåg att Luke bildade en ny Jedi-orden och att den vid det här laget bör ha tusentals medlemmar(däribland E.T. ;) ).
Morn Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 Fast med tanke på att Star Trek utspelas många tusen år efter Star Wars(om vi nu ska utgå från att SW faktiskt har hänt), så är en sådan hypotes onödig. Kom ihåg att Luke bildade en ny Jedi-orden och att den vid det här laget bör ha tusentals medlemmar(däribland E.T. ;) ). tänk också på att Q är tidslös. han behöver bara knäppa fingrarna för att alla jedis ska försvinna. och som jag tidigare sagt så är vi inga forskare i hur SW har utväklasts på flera (troligen miljoner) år. så att ta det argumetet att nu är dom stora funkar inte. då vi kan bara se det som finns i film/serie/bok
Lars Muul Postad 12 Februari, 2003 Rapport Postad 12 Februari, 2003 Nej, vid det här laget kan de ju ha gått tillbaks till medeltiden, det vet man ju aldrig. Förresten, är inte Q lite fusk?
Morn Postad 12 Februari, 2003 Rapport Postad 12 Februari, 2003 Nej, vid det här laget kan de ju ha gått tillbaks till medeltiden, det vet man ju aldrig. Förresten, är inte Q lite fusk? Nej Q är bara lite för bra för att det skulle bli en bra fight
Dark Primus Postad 12 Februari, 2003 Rapport Postad 12 Februari, 2003 ok om du vill att jag ska förklara vad jag menar. säg att Fed och Imperiet skapar en allians (i SW tid= eps 4 i ST tid tng säsong 5) Detta gillar inte alla snälla Jedis (Ben/Luke) Dom ger sig ut för att korssa Fed. dom skulle inte ha en chans. Sen om vi ska tänka bara ST vs SW då finns det en bokstav som säger allt. Q För det första så skulle varken Ben eller Luke gå över till den mörka sidan, bara för att dem inte gillar Federationen, när det finns betydligt värre saker i deras egen galax som Black Sun, Hutts, gangsters etc. Och du tänker helt på att Jedi skulle tillkännage "Vi är här nu, nu ska vi krossa er!". Knappast! Dem skulle snarare infiltrera Federationen på samma sätt som Palpatine gjorde och förstöra den inifrån. Och blandar man in Q i en vs debat så bevisar det att ST galaxen inte kan vinna i en riktig strid mot Imperiet med skepp mot skepp metoden.
Morn Postad 13 Februari, 2003 Rapport Postad 13 Februari, 2003 Och blandar man in Q i en vs debat så bevisar det att ST galaxen inte kan vinna i en riktig strid mot Imperiet med skepp mot skepp metoden. Nej det säger det inte. det säger bra att ST skulle knäck SW om man skulle använda egenskaper som ST har. Det bevisar bara att ST är mäcktigare.
nx01 Postad 13 Februari, 2003 Rapport Postad 13 Februari, 2003 Nej det säger det inte. det säger bra att ST skulle knäck SW om man skulle använda egenskaper som ST har. Det bevisar bara att ST är mäcktigare. Inte nödvändigtvis. Vi vet faktiskt inte hur mäktig Palpatine är. I Dark Empire (visserligen EU) så öppnar ju Palpatine en slags vortex som suger in nya republikens flotta, med hjälp av bara den mörka sidan. Vi vet att Q rädds Borgerna, mycket möjligt att de skulle räddas (heter det ens så?) med så stor makt som Palpatine.
Morn Postad 13 Februari, 2003 Rapport Postad 13 Februari, 2003 Vi vet att Q rädds Borgerna, mycket möjligt att de skulle räddas (heter det ens så?) med så stor makt som Palpatine. Nej det vet vi inte. vi vet att Q är allsmecktig och kan utan att tänka ta bort hela SW universumet från kartan så att säga. När hör man att han är rädd för borgarna? man gör alldrig det då han inte är det
Essray Postad 14 Februari, 2003 Rapport Postad 14 Februari, 2003 (redigerade) När hör man att han är rädd för borgarna? man gör alldrig det då han inte är det I "Q2" så säger ju Den äldre Q till den yngre att han inte skall "mess with the Borg". Om det beror på att han är rädd för dem, eller rädd för att det skulle kunna störa ngn kosmisk balans eller dylikt, fragår dock inte. :osäker: Redigerad 14 Februari, 2003 av Essray
Rekommenderade inlägg