Jump to content

Star Wars vs. Star Trek

Turambar

Recommended Posts

Fall det nu skulle vara så att Star Wars skeppen och Star Trek skeppen skulle mötas, vem skulle då vinna...

Jag tror Star Trek, eftersom Millenium Falcon är det snabbaste skeppet i Star Wars.

Det går i 1.5 Ljushastigheten...

Voyager går i nästan 3053 x ljushastiheten (Warp 9.975)

Sen så har Star Trek sköldar, det har inte SW, ST har transporter, Borg, Domion, Kligon...

Sen kan inte SW skeppen skjuta i över ljushastigheten, det kan ST skeppen...

Edited by P'tack

• Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fall det nu skulle vara så att Star Wars skeppen och Star Trek skeppen skulle mötas, vem skulle då vinna...

Jag tror Star Trek, eftersom Millenium Falcon är det snabbaste skeppet i Star Wars.

Voyager går i nästan 19 x ljushastiheten (Warp 9.975)

Sen så har Star Trek sköldar, det har inte SW, ST har transporter, Borg, Domion, Kligon...

Sen kan inte SW skeppen skjuta i över ljushastigheten, det kan ST skeppen...

Bara för att vara lite petig så är att åka i warp 3 är ca 30x ljuset så voy kan någ åka lite snabbare än så.

Me å andra sidan verkar det som ett SW-skepp kan korsa en galax på bara ett dygn, så långsamma är de väl egentligen inte. För ett ST skepp tar samma sträcka ca 75 år. <_<

Bara för att vara lite petig så är att åka i warp 3 är ca 30x ljuset så  voy kan någ åka lite snabbare än så.

inte enligt denna bild: http://www.stinsv.com/TNg/800misc/warpchrt.jpg

(som visserligen visar att jag också har fel....)

Me å andra sidan verkar det som ett SW-skepp kan korsa en galax på bara ett dygn, så långsamma är de väl egentligen inte. För ett ST skepp tar samma sträcka ca 75 år.

Galaxerna är inte lika stora (eller??)

Edited by P'tack

Bara för att vara lite petig så är att åka i warp 3 är ca 30x ljuset så  voy kan någ åka lite snabbare än så.

inte enligt denna bild: http://www.stinsv.com/TNg/800misc/warpchrt.jpg

(som visserligen visar att jag också har fel....)

just enligt den bilden så är warp 3 =39x ljus

warp 1= 1x ljus

Warp 2= 10x ljus

Warp 3= 39x ljus

.

.

.

Warp 9.9= 3053x ljus

Star Wars skulle vinna med Death Stars o Jedi Knights.

jag håller med om att det finns argument för båda men då hela diskutionen är så fel som det bara går då SW är för extremt länge sen (kanske 4 miljoner år vem vet) och ST är om 400 år.

Sen så är SW troligen i en galax så långt bort att vi knapt ser den medans ST är här hemma hos oss (typ)

Men om man får kansta in allt man har i ST mot SW så tror jag att ST skulle vinna med alla Jem'hadars mm.

Sen tänk också på att i SW så fick Jedis stryk av några Robotar. tänk hur mycket pisk dom skule få mot en hel armada av defiants

Sen så har Star Trek sköldar, det har inte SW,

SW har visst sköldar. Finns bara ett SW skepp som inte har sköldar, vad jag vet, och det är TIE Fightern. Alla andra skepp har haft sköldar. I allmänhet kallar man dem dock för Deflectors, som är en förkortad version av Deflector Shield, och inte för Shields som jag fick för mig att man brukar säga i Star Trek.

som är en förkortad version av Deflector Shield, och inte för Shields som jag fick för mig att man brukar säga i Star Trek.

Deflector Shield i trek är inte den som står imot torpeder och liknande.

en Deflector Shield är den som ser till att rymddamm inte gör hål i skråvet.

I Trek då

Det beror ju sedan på om man jämför storleken på skeppen också.

StarWars har ju en viss fördel där måste jag säga, skeppen är något större. Och sttionen dödstjärnan vill man ju inte mucka med.

Sedan markkamp då. Jedi skulle nog vinna också över de flesta raserna i ST också. Om det är ett jämt antal av vardera.

Mycket tveksam till det.

Om ST använder "Genesis" så kanske de skulle kunna matcha SW, men annars så blastar SW det mesta med dödsstjärnan och Star destroyers

Ja, men dödsstjärnan är mer effektiv än Genesis-torpeden. Det är enklare att spränga en planet än att "formatera om" den.

Vi får inte glöma att star wars imperiet är groteskt stort och täcker nästan hela galaxen medan fredrationen täker bara en ynklig del av alpha kvadranten. Vi vet dock inte om galaxen långt långt borta för länge sedan är större/mindre en vintergatan.

Men fredrationen kommer att vinna, lysnna detta är en replikator, den kan ni skapa vad ni vill med, ni kan få en sådan om ni går med fredrationen.

Vi får inte glöma att star wars imperiet är groteskt stort och täcker nästan hela galaxen medan fredrationen täker bara en ynklig del av alpha kvadranten. Vi vet dock inte om galaxen långt långt borta för länge sedan är större/mindre en vintergatan.

fast då ett skepp som åker i 1.5x ljuset och åker över galaxen på en dag så kan det inte vara någon stor galax man pratar om.

Jo, cloakade skepp är ju en viss fördel.

Replikatorerna ja, då kan man ju replikera lite Jedis.

SEDAN är det ju det med tiden också. Eftersom SW är dåtid och ST är nutid, så lär nutida SW vara rätt fete överlägset ST i teknik, jedis och skepp.

Dagens SW skepp lär nog göra warp 100 och skjuta i den hastigheten cloakat.

SW har cloakade skepp (The Hidden Empire tror jag spelet heter där dom har det)

Sedan har de missiler som kan skjuta halvägs genom galaxer (Dark Empire)

Det har ST också. Cardassian Dreadnoughts

Dom är inte att leka med.

Sen så har jag redan sagt att en SW galax inte är i närheten så stor som dom i ST

Vad spelar det för roll hur lågt man kan skjuta fall ST går upp i Warp 9 och drar ifrån SW....

Sen är sensorerna i ST lite bättre än i Sw, såvitt jag vet...Så ST hittar sina "targets" lättare, och kan då skjuta fotonmissiler

Edited by P'tack

Vad spelar det för roll hur lågt man kan skjuta fall ST går upp i Warp 9 och drar ifrån SW....

Sen är sensorerna i ST lite bättre än i Sw, såvitt jag vet...Så ST hittar sina "targets" lättare, och kan då skjuta fotonmissiler

Inte bara foton utan även quvantum.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...