Morn Postad 14 Februari, 2003 Rapport Postad 14 Februari, 2003 När hör man att han är rädd för borgarna? man gör alldrig det då han inte är det I "Q2" så säger ju Den äldre Q till den yngre att han inte skall "mess with the Borg". Om det beror på att han är rädd för dem, eller rädd för att det skulle kunna störa ngn kosmisk balans eller dylikt, fragår dock inte. :osäker: Trorlige har det att göra med testet som Q har satt mänskligheten på. men att dom är rädda för the Borg nej det är inte troligt
nx01 Postad 14 Februari, 2003 Rapport Postad 14 Februari, 2003 Trorlige har det att göra med testet som Q har satt mänskligheten på. Och hur får du ihop det?
Morn Postad 14 Februari, 2003 Rapport Postad 14 Februari, 2003 Trorlige har det att göra med testet som Q har satt mänskligheten på. Och hur får du ihop det? För att vara ärlig så är det något som jag bara antar då Q i sista avsnittet av TNG säger att provet som han/dom utsatte männskligheten för inte är slut. Samt att det är inte troligt att Q är rädda för borgaran då de utan att änns behöva veta vad en borg är så kan han/dom få borg att försvinna.
Dark Primus Postad 15 Februari, 2003 Rapport Postad 15 Februari, 2003 Nej det säger det inte. det säger bra att ST skulle knäck SW om man skulle använda egenskaper som ST har. Det bevisar bara att ST är mäcktigare. Med Q, troligen. Men de har inte hjälpt Federation tidigare när de nästan blev besegrade av Borg eller Dominion så varför skulle han plötsligt hjälpa Federation nu? Desutom så pekar allt på att Q inte får lägga sig i utvecklingen av hur galaxen kommer att formas, politiskt. Imperiet vinner militärt, helt överlägset.
Mr Borg Postad 16 Februari, 2003 Rapport Postad 16 Februari, 2003 I det avsnittet är det nog mest för att låta utvecklingen ha sin naturliga balans, dock så sabbade ju Q för TNG gänget...men men. Tror inte Q är rädd för dem annars. Detta hade dock inget med denna tråd att göra, men men. Q lär ju slå skiten ur alla SW karaktärer ja. Men det känns roligare om han inte är med, så det blir lite mer sport i det hela.
Original_Alec Postad 21 Februari, 2003 Rapport Postad 21 Februari, 2003 Okej. Man har vi kommit fram till något slutgiltligt svar ännu? Vilka blir det som vinner?
Expendable Ensign Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Q lär ju slå skiten ur alla SW karaktärer ja. Men det känns roligare om han inte är med, så det blir lite mer sport i det hela. Q dyker plötsligt upp på kommandobryggan på Darth Vaders flaggskepp. Q: It's me! Your old buddy Q. Vader: Get of my ship. Q: Come on, Darth. Lets have some fun! Vader ser på Q och säger: I find your lack of respect disturbing. Varpå han med kraftens hjälp börjar strypa Q. Q: *gurgel* How can this be? *gurgle* You can't ... choke me. I don't even .... need ... to ... breath... Vader: Do not underestimate the power of the dark side. Q faller ihop död och imperiet kan ta över ST galaxen utan större problem.
Mr Borg Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Hmm, tja. Så jag man ju se det med=) hehe..... Frågan är om Q skulle gå på skeppet, och om samtliga Q:s skulle göra det....tveksam alltså...
Original_Alec Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Q: Oh, look at that ship. It looks interesting. I want to go on board. Undrar om det skulle gå till så? Skulle Borg anfalla ett Imperieskepp?
Captain Proton Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Q: Oh, look at that ship. It looks interesting. I want to go on board. Undrar om det skulle gå till så? Skulle Borg anfalla ett Imperieskepp? Hur vågar ni säga att Q skulle dö! Vi måste försvara star trek mot star wars. Och jag tror absolut att Borg skulle anfalla ett imperieskepp. Men det finns ju ett men... är imperiet tillräckligt tekniskt avancerade för Borg att bry sig om dom? :borg2: Borg: They are to primitiv to asimillate...we'll return when they are more technically advanced.
*voyboy* Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Nu är det ju så det är ST vs SW inte ST-Q vs SW, klart att alla är med även Q
Morn Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Nu är det ju så det är ST vs SW inte ST-Q vs SW, klart att alla är med även Q Och alla som sett trek vet att det är lite om inte inget som kan knäcka Q så ST vinner
Original_Alec Postad 23 Februari, 2003 Rapport Postad 23 Februari, 2003 Så är vi överens om att ST skulle vinna mot SW? Jag gillar tanken på Jedi-Borgs som tidigare har tagits upp i tråden. :borg2:
Mr Borg Postad 26 Februari, 2003 Rapport Postad 26 Februari, 2003 Överens och överens, men det känns så med största sannolikhet att ST skulle vinna med Q, fast man vet ju faktiskt aldrig.
Captain Proton Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 Jag tror inte Q skulle bry sig så mycket om det blev krig mellan ST och star wars. men om man vill ha med alla karktärer så kan ju Q inkluderas och då tror jag att ST skulle vinna. En Q är ju mycket mer mäktigare än en Jedi. Men de har ju aldrig mötts så man kan ju bara spekulera.
Bromma_Herman Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 Jag tog mig friheten att köra Super Star Destroyer vs USS Enterprise i både Bridge Commander och Klingon Acedemy. Resultatet? Jag dubbeltestade och lät SSD köra mot 10 Soverign... Samma sak..... Lord Vaders flaggskepp vann! Förresten, Vad är Picard mot den underbart härliga Stor-Amiral Thrawn?
*voyboy* Postad 28 Februari, 2003 Rapport Postad 28 Februari, 2003 Kan ma köra med en ssd i klingon academy? Laddar man ner det någonstans då lr?
Bromma_Herman Postad 28 Februari, 2003 Rapport Postad 28 Februari, 2003 Mods till Klingon Academy laddas ner på Klingon Academys o-officiella website
Dark Primus Postad 9 Mars, 2003 Rapport Postad 9 Mars, 2003 (redigerade) Jag tog mig friheten att köra Super Star Destroyer vs USS Enterprise i både Bridge Commander och Klingon Acedemy. Resultatet? Jag dubbeltestade och lät SSD köra mot 10 Soverign... Samma sak..... Lord Vaders flaggskepp vann! Förresten, Vad är Picard mot den underbart härliga Stor-Amiral Thrawn? Data spel är inte canon och kan inte användas som sådant. Thrawn är när det gäller strategi överlägsen Picard som inte har visat sig ha något större militärt kunnande. De ända som skulle mäta sig med ett SW transport skepp är kanske Species 8472. Acclamator enbart skulle med enkelhet krossa en hel Borg armada. Redigerad 9 Mars, 2003 av Dark Primus
Original_Alec Postad 11 Mars, 2003 Rapport Postad 11 Mars, 2003 Men jag tycker att det räknas ändå. Vader med sin mörka kraft mot dem. :jemhadar: :klingon:
Kirk^4 Postad 25 Mars, 2003 Rapport Postad 25 Mars, 2003 Ljusets hastighet är enligt vissa den högsta hastigheten man kan uppnå. Ungefär som warp 10 i Star Trek världen, så, man kanske inte ska bråka om att de tar bara en dag att åka genom en galax. Sen tycker jag att om ST och SW skulle kriga skulle de få använda teknologin som är tillgänglig vid filmerna och inte att SW skulle få utvecklas, för de skulle ju lika gärna som att bli ännu starkare krigsmässigt bli fredsälskande hippis...
Janne Postad 26 Mars, 2003 Rapport Postad 26 Mars, 2003 (redigerade) På tal om warpfart. Mr Paris förklarade full warp som 3 biljon miles/s i ett avsnitt. Måste vara lit fel i manus eftersom dom kör km annars 3 miljarder miles per sekund. 3 000 000 000 dividerat med 1609 då får man km/s. :tomte: Redigerad 26 Mars, 2003 av Janne
Jon Postad 2 April, 2003 Rapport Postad 2 April, 2003 Star Wars skulle vinna med Death Stars o Jedi Knights. Vad är en DeathStar mot en Daysons Sfear? :P
Jon Postad 2 April, 2003 Rapport Postad 2 April, 2003 Dessutom så bryr sig inte Borg om någon ting som heter Jedi eller Darth Vader :klingon:
Rekommenderade inlägg