Gå till innehåll
Aike

Countdown to Darkness

Rekommenderade inlägg

Någon som läser serietidningen Countdown to Darkness, som i fyra nummer berättar bakgrunden till Star Trek Into Darkness?

Jag har bara läst förhandstittarna. Den verkar snyggt tecknad och ha en hyfsat intressant berättelse.

Till skillnad från Countdown, som kom ut inför Star Trek (2009), verkar det som om denna serie slutar där vi möter Kirk, Spock och de övriga i Into Darkness för första gången.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst de tre första numren och är riktigt imponerad. Jag förstår dock inte hur de skall få ihop storyn med den kommande filmen, men jag kanske har missuppfattat vad filmen kommer att handla om?

Karaktärerna som är viktigast i serien hittills, Robert April och NN Mudd, är ju intressanta, men det känns lite smått osannolikt att April överlevt på planeten i 20 år, när så många av "hans" folk har dött.

Men jag vill så gärna se det sista numret, när kommer den ut, nu igen? Blir det i slutet av april så är det ju inte säkert att jag hinner få hem det fjärde numret innan filmpremiären.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag vill så gärna se det sista numret, när kommer den ut, nu igen? Blir det i slutet av april så är det ju inte säkert att jag hinner få hem det fjärde numret innan filmpremiären.

17e april ska den komma.

Har du en iPhone så kan du ladda ner "Star Trek Comics"-appen och läsa den där.

Den kommer även att finnas på iTunes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder tyvärr inte iOs, men tack annars för tipset! 17 april-utgivning - då skall det nog lösa sig med att få hem den i tid!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Normalt vill jag vänta med att köpa serietidningar till dess att det finns en samlingsutgåva, men det ville jag inte göra denna gång. Annars är eBay och Amazon vanliga serievägar för mig, om nu inte SF-bokhandeln har köpt in dem (vilket jag inte tror att de har). Har nu en surfplatta så jag skulle möjligen kunna hitta dem att köpa digitalt, men vet inte om det finns för Android.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pjotr'k, varifrån köper du dina serietidningar?

Köpte precis samtliga fyra tidningar från eBay för 35 dollar, frakt inkluderad. Väntar dock med att läsa dom till efter filmen släppts.

Vilket kap!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är en helt OK summa tycker jag. Hade varit betydligt billigare om USA inte höjt utlandsportot till löjliga höjder vid årsskiftet. Var lite svårt att hitta samtliga nummer i en auktion där säljaren även var villig att skicka till Sverige och med First Class Mail. Tidningarna gav jag 11.50 för, så portot var dubbelt så dyrt som själva tidningarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp jag läser också. Har börjat på nr 3 men ej avslutat.

Storyn är bra och det är lite nya perspektiv på skurkar och sånt. Jag gillar det.

Bra tecknat och bra manus, speciellt för att vara i serievärlden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog A-versionerna, med tecknade bilder. Tycker det ser lite mer passande ut till serietidningar. Du verkar ha fått samtliga A och två B-omslag. Vart fick du tag på hela graphic novel versionen längst ner på bilden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som har läst alla och vill säga vad man tycker och hur de hänger ihop med Into Darkness. Har fortfarande bara läst sammanfattningar. Men såg att John Harrison dyker upp i slutet av sista delen. Men vad har han att göra med övriga delar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En kompis köpte tidningarna åt mig. Dessa är tydligen beställda fråm IDW Limited online.

Har inte börjat läsa än. Brukar spara godsaker som dessa till dåliga dagar.

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu