Aike Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 (edited) Någon som läser serietidningen Countdown to Darkness, som i fyra nummer berättar bakgrunden till Star Trek Into Darkness? Jag har bara läst förhandstittarna. Den verkar snyggt tecknad och ha en hyfsat intressant berättelse. Till skillnad från Countdown, som kom ut inför Star Trek (2009), verkar det som om denna serie slutar där vi möter Kirk, Spock och de övriga i Into Darkness för första gången. Edited April 2, 2013 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 20, 2013 Report Share Posted March 20, 2013 Väntar till hela samlingen är släppt och köper dom då på eBay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Har läst de tre första numren och är riktigt imponerad. Jag förstår dock inte hur de skall få ihop storyn med den kommande filmen, men jag kanske har missuppfattat vad filmen kommer att handla om? Karaktärerna som är viktigast i serien hittills, Robert April och NN Mudd, är ju intressanta, men det känns lite smått osannolikt att April överlevt på planeten i 20 år, när så många av "hans" folk har dött. Men jag vill så gärna se det sista numret, när kommer den ut, nu igen? Blir det i slutet av april så är det ju inte säkert att jag hinner få hem det fjärde numret innan filmpremiären. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Men jag vill så gärna se det sista numret, när kommer den ut, nu igen? Blir det i slutet av april så är det ju inte säkert att jag hinner få hem det fjärde numret innan filmpremiären. 17e april ska den komma. Har du en iPhone så kan du ladda ner "Star Trek Comics"-appen och läsa den där. Den kommer även att finnas på iTunes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Använder tyvärr inte iOs, men tack annars för tipset! 17 april-utgivning - då skall det nog lösa sig med att få hem den i tid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 Pjotr'k, varifrån köper du dina serietidningar? Köpte precis samtliga fyra tidningar från eBay för 35 dollar, frakt inkluderad. Väntar dock med att läsa dom till efter filmen släppts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 Normalt vill jag vänta med att köpa serietidningar till dess att det finns en samlingsutgåva, men det ville jag inte göra denna gång. Annars är eBay och Amazon vanliga serievägar för mig, om nu inte SF-bokhandeln har köpt in dem (vilket jag inte tror att de har). Har nu en surfplatta så jag skulle möjligen kunna hitta dem att köpa digitalt, men vet inte om det finns för Android. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Har också funderat på att skaffa Countdown i graphic novel utgåvan. Blir nog ett köp av både den och Countdown to Darkness. Men serietidningarna köps alltid först eftersom jag föredrar att läsa dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Pjotr'k, varifrån köper du dina serietidningar? Köpte precis samtliga fyra tidningar från eBay för 35 dollar, frakt inkluderad. Väntar dock med att läsa dom till efter filmen släppts. Vilket kap! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Ja, det är en helt OK summa tycker jag. Hade varit betydligt billigare om USA inte höjt utlandsportot till löjliga höjder vid årsskiftet. Var lite svårt att hitta samtliga nummer i en auktion där säljaren även var villig att skicka till Sverige och med First Class Mail. Tidningarna gav jag 11.50 för, så portot var dubbelt så dyrt som själva tidningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Japp jag läser också. Har börjat på nr 3 men ej avslutat. Storyn är bra och det är lite nya perspektiv på skurkar och sånt. Jag gillar det. Bra tecknat och bra manus, speciellt för att vara i serievärlden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Fick hem mina tidningar i NM condition idag. Ska bli kul att plöja igenom dom om några veckor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 28, 2013 Report Share Posted May 28, 2013 Vilken version fick du? De finns ju med olika omslag. Mina ser ut så här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 28, 2013 Report Share Posted May 28, 2013 Jag tog A-versionerna, med tecknade bilder. Tycker det ser lite mer passande ut till serietidningar. Du verkar ha fått samtliga A och två B-omslag. Vart fick du tag på hela graphic novel versionen längst ner på bilden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 28, 2013 Author Report Share Posted May 28, 2013 Är det någon som har läst alla och vill säga vad man tycker och hur de hänger ihop med Into Darkness. Har fortfarande bara läst sammanfattningar. Men såg att John Harrison dyker upp i slutet av sista delen. Men vad har han att göra med övriga delar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 28, 2013 Report Share Posted May 28, 2013 (edited) En kompis köpte tidningarna åt mig. Dessa är tydligen beställda fråm IDW Limited online. Har inte börjat läsa än. Brukar spara godsaker som dessa till dåliga dagar. Edited May 28, 2013 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts