speck Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Enterprise har nummer NX-01 men i VOY avsnittet Hope and fear få finns det ett rymdskepp där vid namn USS Dauntless NX-01-A, konstigt!!! Jag vet att det skeppet var en fälla men voyagers besättning gick på det trots ett NX-01-A borde vara Enterprise NX-01-A. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Jag tycker att dom borde få skyttlar med warpdrift. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Jag tycker att dom borde få skyttlar med warpdrift. :vulcan: Det är att ta ett alltför stort steg. Inte ens Enterprise-D alla skyttlar hade warpdrift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Men dom såg ju identiska ut då man såg dem tillsammans. Jo, men de är ju skepp av samma klass, så de bör väl se likadana ut. Det enda som skiljer dem åt är registreringsnumret (ungefär som senaste volvo-modellen som har flera olika registreringsnummer men ser likadana ut i övrigt). Jag fick hjärnsläpp då jag skrev det jag skrev. Jag trode UNDO_2000 menade att det var två olika skepps klasser, fast nu fattar jag vad han menade :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
UNDO_2000 Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Jag tycker att dom borde få skyttlar med warpdrift. :vulcan: Det är att ta ett alltför stort steg. Inte ens Enterprise-D alla skyttlar hade warpdrift. Säker på det? vad jag minns så hade dom alla warp-motorer/gondoler... (vad kallar som där avlånga sakerna som skapar warpfältet igentligen) Och jag vill minnas att alla skyttlar i TOS som jag set har haft warp motorer Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 12, 2003 Report Share Posted December 12, 2003 Jag tycker att dom borde få skyttlar med warpdrift. :vulcan: Det är att ta ett alltför stort steg. Inte ens Enterprise-D alla skyttlar hade warpdrift. Säker på det? vad jag minns så hade dom alla warp-motorer/gondoler... (vad kallar som där avlånga sakerna som skapar warpfältet igentligen) Och jag vill minnas att alla skyttlar i TOS som jag set har haft warp motorer typ 1 skyttlar kan komma upp till warp 6,2, typ 3 kan inte komma upp i warpfart, typ 6 warp 1,2, typ 7 warp 1,75, typ 8 warp 3,2, typ 9 warp 5,8, typ 10 warp 6,5, typ 11 warp 7. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricochet Posted December 29, 2003 Report Share Posted December 29, 2003 Jag tycker att ENTERPRISE gott och väl kan få icke-exploderande konsoller. Det har vi ju redan idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted January 1, 2004 Author Report Share Posted January 1, 2004 Detta ämne handlar INTE om hurvida Nx-01 och Nx-02 är identiska. Det handlar om vad man vill att Enterprise ska utrustas med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 1, 2004 Report Share Posted January 1, 2004 Detta ämne handlar INTE om hurvida Nx-01 och Nx-02 är identiska. Det handlar om vad man vill att Enterprise ska utrustas med. Men hade det varit fel att prata om NX-02 hade haft uppgraderingar? Kan man inte ta och ha lite spekulationer om vad NX-02 har som inte NX-01 har? Som man kan referera till vad som har sagts i andra ST serier lr som man kan läsa om i böcker? Jag tänkte bara göra så att disskusionen varade lite längre, annars kommer den nästan ta slut då alla sagt vad dom vill ha härnäst på Enterprise. Så säg till om detta inte e bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 typ 1 skyttlar kan komma upp till warp 6,2, typ 3 kan inte komma upp i warpfart, typ 6 warp 1,2, typ 7 warp 1,75, typ 8 warp 3,2, typ 9 warp 5,8, typ 10 warp 6,5, typ 11 warp 7. Enligt min Star Trek databas som jag har laddat ner till datorn så stämmer tyvärr inte denna faktan. Om du menar att typ 1 skyttlar kommer upp i warp 6,2 så kan jag meddela att danube skytteln kommer upp max i warp 2 i 48 timmar. Varför finns det ingen fakta om klass 2 skyttlar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 QUOTE (Captain Proton @ 24 Apr 2003, 22:06) QUOTE (Lt. Karl @ 24 Apr 2003, 18:25) Men dörrarna kanske läser av fingeravtryck så att ingen obehörig kan komma igen dem utan att man vet det på bryggan. Vanligtvis brukar de eskortera sina gäster överallt. Jo jag har hört det argumentet förrut och att det är för extra skydd mot fiender. Men egentligen är det inte så svårt att förfalska fingeravtryck och särskilt i framtiden. Men men du kan ha rätt. och sen kan man ju fråga sig om det är ett så effektivt skydd om det inte kompletteras med nån sorts anti-transport-kraftfält... Gör inte saker mer invecklade än nödvändigt! Anledningen att dom inte är självöppnande som på ICA är att dom inte ska öppnas när någon går förbi. Tänk er själva om man går i en korridor med hytter... WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted January 4, 2004 Author Report Share Posted January 4, 2004 QUOTE (Captain Proton @ 24 Apr 2003, 22:06) QUOTE (Lt. Karl @ 24 Apr 2003, 18:25) Men dörrarna kanske läser av fingeravtryck så att ingen obehörig kan komma igen dem utan att man vet det på bryggan. Vanligtvis brukar de eskortera sina gäster överallt. Jo jag har hört det argumentet förrut och att det är för extra skydd mot fiender. Men egentligen är det inte så svårt att förfalska fingeravtryck och särskilt i framtiden. Men men du kan ha rätt. och sen kan man ju fråga sig om det är ett så effektivt skydd om det inte kompletteras med nån sorts anti-transport-kraftfält... Gör inte saker mer invecklade än nödvändigt! Anledningen att dom inte är självöppnande som på ICA är att dom inte ska öppnas när någon går förbi. Tänk er själva om man går i en korridor med hytter... WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM WHAM..... Klockrent asså! Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted January 8, 2004 Report Share Posted January 8, 2004 typ 1 skyttlar kan komma upp till warp 6,2, typ 3 kan inte komma upp i warpfart, typ 6 warp 1,2, typ 7 warp 1,75, typ 8 warp 3,2, typ 9 warp 5,8, typ 10 warp 6,5, typ 11 warp 7. Enligt min Star Trek databas som jag har laddat ner till datorn så stämmer tyvärr inte denna faktan. Om du menar att typ 1 skyttlar kommer upp i warp 6,2 så kan jag meddela att danube skytteln kommer upp max i warp 2 i 48 timmar. Varför finns det ingen fakta om klass 2 skyttlar? Jag fick tag på detta på http://www.ditl.org i delen om shuttles :vulcan: Och jag kunde inte hitta något om typ 2 skyttlar :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 8, 2004 Report Share Posted January 8, 2004 Vet någon mom det inte finns någon Typ 2 skyttel? Varför har man i så fall hoppat över nr. 2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted January 12, 2004 Report Share Posted January 12, 2004 Jag tro ratt jag har läst nåt om dom men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vart det var <_< <_< <_< <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts