Gå till innehåll
Excelsior

Det parallella universumet

Rekommenderade inlägg

I TOS-avsnittet "Mirror, mirror" dyker som det flesta vet ett parallellt universum upp.

Har själv inte sätt avsnittet, men vet på ett ungefär vad det handlar om.

Men nu har jag nånstans sett att det skulle dyka upp även i DS9. Är det samma parallella universum? Och är det i så fall elakt?

' woa, inlägg no. 500 !! ' :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du snackar antagligen om Terran (Någonting). De är elaka och dyker upp i Elite Force. De finns också i TOS och DS9.Kontakt görs ofta genom jonstormar om jag inte har fel...

Redigerad av Bromma_Herman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I TOS-avsnittet "Mirror, mirror" dyker som det flesta vet ett parallellt universum upp.

Har själv inte sätt avsnittet, men vet på ett ungefär vad det handlar om.

Men nu har jag nånstans sett att det skulle dyka upp även i DS9. Är det samma parallella universum? Och är det i så fall elakt?

' woa, inlägg no. 500 !! '  :w00t:

Ja, det är samma universum.

Jag skulle inte vilja kalla det elakt bara annurlunda. Eller iofs var ju Galactic Empire (federationen) elaka där, men sen blandade sig Kirk in i det hela.

I det parallela universumet under DS9-tiden finns det en alians mellan Klingon, Bajor och Cardassia. För människorna har det inte gått lika bra, de jobbar som slavar på Terok Nor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det finns några exemplar på parallell. Några exemplar på detta är TOS- avsnitt The Alternative Factor, TNG-avsnittParallels och TNG-avsnitt Yesterday´s day

Avsnitt Parallells; Där upptäckte Worf att han blev förbyllrad att några saker har ändrats i rymdskeppet och det visade att han gjode många hopp ( på någon sätt) från de andra världarna till de andra världarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SPOILERVARNING!!

Nu har även jag sett DS9 "Crossover" och det avsnittet förklarade ganska mycket. Kira förklarade till....hm... Kira att det var samma universum som Kirk tidigare besökt vad som hade hänt sedan dess. Det var i princip så som Suskiv sa att det var, klingonerna och cardassierna hade bildat en allians som dessutom bajoranerna ingick i. Människorna, eller terrans som de kallas där, var en arbetarklass. Dessutom var Kira, Garak och Odo sina raka motsatser, nämligen ett gäng sadistiska gestapo-vakter. :lol:

Redigerad av Excelsior

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste erkänna att jag är lite less på alla avsnitt med spegeluniversumet. Jag har inte sett original TOS-avsnittet, bara alla de som är i DS9, och ett par var väl roligt men efter ett tag blev det bara för tjatigt. Det var inte roligt att se Kira som elak vamp längre. Och det allra allra värsta avsnittet måste ju vara The Emperor’s New Cloak. Grand Nagus Zek OCH spegeluniversumet!! :sjuk: Nää, usch!!

Så nu blir jag lite ledsen över att det ska komma spegeluniversumsavsnitt i ENT också. Varför slösa bort avsnitt i sista säsongen med sånt, när det finns mycket intressantare saker att visa?? :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag måste erkänna att jag är lite less på alla avsnitt med spegeluniversumet. Jag har inte sett original TOS-avsnittet, bara alla de som är i DS9, och ett par var väl roligt men efter ett tag blev det bara för tjatigt. Det var inte roligt att se Kira som elak vamp längre. Och det allra allra värsta avsnittet måste ju vara The Emperor’s New Cloak. Grand Nagus Zek OCH spegeluniversumet!! :sjuk: Nää, usch!!

Så nu blir jag lite ledsen över att det ska komma spegeluniversumsavsnitt i ENT också. Varför slösa bort avsnitt i sista säsongen med sånt, när det finns mycket intressantare saker att visa??  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig helt!

Jag får en känsla av att dessa avsnitt i DS9 gjordes när de tyckte att deras vanliga karaktär började bli lite träiga. Kira som vamp är ingen höjdare, men Ezri tyckte jag var lite spännande som elaking.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det här med mirror universumet är roligt men som mest roligt i original serien, och sedan är det väl endå ett sätt att hylla tos från andra serier lite grann, men jag kan hålla med om att ds9 avsnitten ibland var lite tråkiga.

har man inte sett mirror, mirror avsnittet från original serien bör man göra det däremot den är bra och jag förstår varför det har gjorts flera sådana här i tng och ds9 och nu även ent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu