Me Postad 30 Augusti, 2004 Rapport Postad 30 Augusti, 2004 Nogon som vet något om vad som gäller för fyrans visande av Angel? Är serien lika bra som Buffy... eller när jag tänker efter så tycker jag inte att Buffy är bra utan bara underhållande... Är serien lika underhållande som Buffy? TV4 har ju hållt på serien sen 2000.. har jag för mig. de har bara skjutit fram när de ska sända Angel, men det verkar som det ska bli av i slutet av september. Vilket man får hålla tummarna på. Dock kan jag inte säga nåt om serien eftersom jag inte sett den, men jag är faktiskt lite skeptisk... massa vampyrer och ingen Buffy? ;) ang avsnittet idag... var väl sådär... men det är ändå mycket som händer nu.. Joyce tumör, Ben, The Key, Glory... Citera
Dahlberg Postad 8 September, 2004 Rapport Postad 8 September, 2004 Angel är, enligt mig, bättre än buffy, undantag säsong 6 av buffy.... Synd att dom lade ner den i USA... dock hadde sista avsnittet hög klass Citera
Me Postad 9 September, 2004 Rapport Postad 9 September, 2004 TV4 ska börja visa Angel den 26 sept (en söndag) på den *suveräna* tiden 01.15 dagens avsnitt av Buffy Citera
Mr Borg Postad 12 September, 2004 Rapport Postad 12 September, 2004 Stackars Buffy! hon har det inte lätt, pojkarna försvinner och annat familjetrassel händer. Väntar med spänning på måndagens avsnitt! Citera
Me Postad 13 September, 2004 Rapport Postad 13 September, 2004 nåja, en annan väntar på att hon ska ta sitt förnuft till fånga och ser att Spike är där Citera
Mr Borg Postad 16 September, 2004 Rapport Postad 16 September, 2004 Väldigt tveksam om Spike och Buffy blir tillsammans. Angel kom ju in i ett avsnitt och försvann rätt fort igen verkar det som. Folk dör som flugor och nu är det verkligen illa med nyckeln och allt. Tycker det är väldigt spännande nu och väntar på upplösningen! Citera
Me Postad 16 September, 2004 Rapport Postad 16 September, 2004 På måndag visas sista avsnittet.. jag min dummer har redan blivit spoilad.. men får sitta å gnugga händern till resterande avsnitt stackars Tara verkar som Buffy fick ett sammanbrott i slutet... Citera
Aliline Postad 16 September, 2004 Rapport Postad 16 September, 2004 På måndag visas sista avsnittet.. jag min dummer har redan blivit spoilad.. men får sitta å gnugga händern till resterande avsnitt stackars Tara verkar som Buffy fick ett sammanbrott i slutet... <{POST_SNAPBACK}> Sista avsnittet av säsong 5 ja, men det är ju två säsonger kvar. På tisdag börjar säsong 6. Citera
Aliline Postad 17 September, 2004 Rapport Postad 17 September, 2004 OBS!! Buffy visas nu också på fredagar med start idag kl 17:05 Så nu blir det Buffy alla vardagar, kl 17:05. Citera
Me Postad 17 September, 2004 Rapport Postad 17 September, 2004 jag menade sista avsnittet av säsongen.. man kommer inte ihåg att skriva allt Det börjar dra ihop sig till det 100:e avsnittet av Buffy... Dagens avsnitt vra mycket bra.. konversatinen mellan Glory och Ben.. intressant.. Willow börjar verkligen visa sin magi-sida :o Spike: "Is everyone here very stoned?" :lol: Citera
Mr Borg Postad 17 September, 2004 Rapport Postad 17 September, 2004 Gillade avsnittet skarpt, lite som Jekyll & Hyde sådär, gillar sådant mycket. När Ben och Glory slets med varandra alltså... Ja, då ser man ju fram emot måndagen då...! Citera
Thalaxian Postad 18 September, 2004 Rapport Postad 18 September, 2004 Tyvärr så missade jag första halvan av gårdagens avsnitt och kom in någonstan i andra delen innan sista eklamavbrottet. Kan någon berätta lite vad som hände i början på ansvnittet fram till mitten av avsnittet ungefär? Citera
Mr Borg Postad 20 September, 2004 Rapport Postad 20 September, 2004 Dagens avsnitt var ju milt sagt rätt tragiskt typ. Undrar hur det kommer bli nu i fortsättningen. Väntar ju alltid med spänning på nästkommande avsnitt.. Citera
Me Postad 20 September, 2004 Rapport Postad 20 September, 2004 jo, det blev några snyftningar i slutet Glad över att Tara är tillbaks iaf! (sälvklart att Glory är död, och Dawn lever oxå) ett mycket bra avsnitt.. en bra avslutning oxå på serien, om den inte skulle fortsatt @Mr Borg: script finns att läsa på www.buffyworld.com, där du kan ta igen det du missat Citera
Aliline Postad 21 September, 2004 Rapport Postad 21 September, 2004 Vad hemskt att bli begraven levande. Tänkte på slutet av dagens avsnitt. Var det nån som tänkte på att när Buffy-bot ( :P ) var skadad i pannan, så kunde man se skarven som markerade vart "patchen" började/slutade, den som skulle visa maskindelen genom skinnet. Citera
Me Postad 21 September, 2004 Rapport Postad 21 September, 2004 De hade klippt bort mycket scener ur denna "dags"-sändning förhoppningsvis får man se det under nattversionen. Jo, levande begravd.. det var ju Buffys mardröm oxå (s.1, "Nightmares") Willow börjar verkligen växa till sig som häxa! Ingen Giles?! Citera
Mr Borg Postad 21 September, 2004 Rapport Postad 21 September, 2004 Dog verkligen Glory? Hmm, Giles kommer nog tillbaka. Annars är det ju tråkigt om massa trevligt folk försvinner från serien. Dagens avsnitt slutade ju ganska cool´t. Så nu får jag spela in morgondagens med och alla därefter..! Citera
Pjotr'k Postad 21 September, 2004 Rapport Postad 21 September, 2004 Stämmer det att säsong 6 började i dag? I så fall skall jag nog börja titta igen. Avsnitt 6.7 såg jag en del av i Norge (där de ligger före oss på Buffy-fronten) och den verkar riktigt bra. Avsnittet heter Once More, With Feeling. Låt se: Om säsong 6 börjar i dag tisdag så bör 6.7 visas onsdagen den 29/9 - det blir något att se fram emot! Redigerat: Neeeej, den går på femman numera! Då har jag ingen möjlighet att se det avsnittet! Neeeej!!!! Citera
Me Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 Stämmer det att säsong 6 började i dag? I så fall skall jag nog börja titta igen. Avsnitt 6.7 såg jag en del av i Norge (där de ligger före oss på Buffy-fronten) och den verkar riktigt bra. Avsnittet heter Once More, With Feeling. Låt se: Om säsong 6 börjar i dag tisdag så bör 6.7 visas onsdagen den 29/9 - det blir något att se fram emot! jupp, började i tisdags. och, once again... de ska visa en förkortad version av den på dagen, medan nattsändningen sänder de den förlängda versionen. Redigerat: Neeeej, den går på femman numera! Då har jag ingen möjlighet att se det avsnittet! Neeeej!!!! Otur Citera
OnO Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 Läste precis i en TV-bilaga om avsnittet "Once more, with feeling" som sänds på onsdag (29/9) på 5:an. Där stod att det var ett mycket speciellt avsnitt. Sunnydale goes Musical.... :blink: Citera
Me Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 jupp, har själv inte sett avsnittet, men enligt de som har sett det så är det ett bra avsnitt Citera
Dahlberg Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 "Once more, with feeling", är tillsammans med "hush" ett av dom absolut bästa avsnitt som producerats av buffy... OCh nu börjar säsong 6... den absolut bästa säsongen Citera
Thalaxian Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 (redigerade) Det verkar vara ett kul avsnitt, bara man inte mssar det nu. Sedan för den som inte visste det: TV4 börjar nu på söndag den 26 sptember att visa Angel som är spinoffen på Buffy. Den visas sent på natten mot måndagen kl. 01.15. Redigerad 22 September, 2004 av Thalaxian Citera
Me Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 Så är Buffy tillbaks Får se hur de följande avsnitten är, när hon får vänja sig vid att vara vid liv igen... Citera
Dahlberg Postad 22 September, 2004 Rapport Postad 22 September, 2004 (redigerade) Så är Buffy tillbaks Får se hur de följande avsnitten är, när hon får vänja sig vid att vara vid liv igen... <{POST_SNAPBACK}> Det är Ångest.... Vilket gör det sååå bra.... Säsongen 6 innehåller mycket del ångest, typ "the body" i Säsong 5. Att leva i "livet" är kanske inte det bästa SPOILER FÖR AVSNITT 6:3 23/9 Spike: Well, I haven't been to a hell-dimension just of late, but I know a thing or two about torment. Buffy: I was happy. Wherever I was, I was happy. At peace. I knew that everyone I cared about was all right. I knew it. Time didn't mean anything. Nothing had form, but I was still me, you know? And I was warm, and I was loved. And I was finished. Complete. I don't understand theology and dimensions... or any of it, really. But I think I was in heaven. And now I'm not. I was torn out of there, pulled out by my friends. Everything here is hard, and bright, and violent. Everything I feel, everything I touch... this is hell. Just getting through the next moment and the one after that. Knowing what I've lost... They can never know. Never. Redigerad 22 September, 2004 av Dahlberg Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.