Tom_Hell Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Buffy filmen är totalt värdelös, att en så fantastisk tv-serie kunde komma ur den är och förblir en gåta? Det är bra att det finns olika smaker här i världen. Men i just detta fall är jag tvärtom och har svårt att förstå att nån annan tycker olika :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Filmen är ett skämt, men ett bra sådant. Jag är bara glad att serien inte byggde vidare på filmen, vissa saker bör tas i små doser. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 Jag sällar mig till seriediggarna i denna fråga. Inte så att filmen på något sätt var helt urusel, men Joss Whedon's serieskapelse är bättre än hans film dito. Roligare dialoger och ett bra persongalleri. Jag älskar Xander och Cordelias gnabbande i andra säsongen då dom ändå inte kan hålla händerna från varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 Själv är jag ett stort fan av de senare säsongerna, 6 och 7. Älskar Spike och ondskefulla Willow. Och Once More With Feeling (säsong 5 tror jag) är ju bara en sån otrolig pärla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Buffy filmen är totalt värdelös, att en så fantastisk tv-serie kunde komma ur den är och förblir en gåta? Joss Whedon fick inte som han ville med filmen om jag förstått det hela rätt. Värt att notera för alla... tja, vad ska man kalla det? Buffyister? Buffheads? Buffers? Whatever... :lol: Säsong 8 av Buffy the Vampire Slayer har börjat komma ut nu... i serieform (tecknad serie alltså. På papper). Skriven av Joss Whedon så det är canon, och börjar ungefär ett och ett halft år efter sista avsnittet. Buffy och gänget leder nu en global organisation med över 500 slayers grupperade i celler världen över där de fortsätter kampen mot ondskan. Tyvärr för dem så har The Initiative (förmodas det iaf, de är iaf en del av USA:s väpnade styrkor) klassificerat dem som terrorister, och med hjälp av två gamla fiender till Buffy så försöker de förstöra den nya Slayer-armén. Kul både för Buffy-fantaster och serienördar. Vet inte hur man ska få tag på dem i sverige (själv använder jag... "alternativa metoder") men de är helt klart värda att läsa, och de fortsätter storyn. Som det ser ut nu blir det 50 nummer, och möjligheten finns att det blir en säsong 9 också. Angel: After the Fall är också planerad i serietidningsform, och kommer börja i samma gränd som TV-serien slutade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted October 26, 2007 Report Share Posted October 26, 2007 Säsong 8 av Buffy i serietidningsform finns att få tag på www.sfbok.se. Man kan även prenumerera på den, det gör jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 11, 2007 Report Share Posted November 11, 2007 Jag tittade färdigt på serien igår... Allt känns så tomt nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 12, 2007 Report Share Posted November 12, 2007 Jag tittade färdigt på serien igår... Allt känns så tomt nu... Bara att gå vidare till Angel om du inte sett den än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 26, 2007 Report Share Posted November 26, 2007 Jag tittade färdigt på serien igår... Allt känns så tomt nu... Bara att gå vidare till Angel om du inte sett den än. Exakt, det gjorde jag och fann att jag gillade den serien ännu mer än Buffy. Hur kan en serie gå fel när man ha karaktärer som Angel, Lorne och Gunn. :P De jag verkligen saknar dock är Xander och Willow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaela Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Är på säsong 5 och jag måste säga att nivån på serien verkligen har höjts och karaktärerna har fördjupats. Gillade också Buffyfilmen-speciellt för att buffy för en gång skull slogs snyggt. Jag måste säga att fightingscenerna i Buffy annars är bedrövliga. Är du som jag van vid Xena-standard så nä riktigt dåligt. Plus att jag gillar att B får ha en snygg kille för en gång skull. Hennes killar i serien förutom Spike ser ju lite monströsa ut måste jag säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim95 Posted April 17, 2019 Report Share Posted April 17, 2019 Kan passa på att tipsa om att Buffy sänds i repris på TV6 varje vardag kl 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts