Jump to content

Buffy, The Vampire Slayer

ickamicka

Recommended Posts

• Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag sällar mig till seriediggarna i denna fråga. Inte så att filmen på något sätt var helt urusel, men Joss Whedon's serieskapelse är bättre än hans film dito. Roligare dialoger och ett bra persongalleri. Jag älskar Xander och Cordelias gnabbande i andra säsongen då dom ändå inte kan hålla händerna från varandra. :D

• 11 months later...
Buffy filmen är totalt värdelös, att en så fantastisk tv-serie kunde komma ur den är och förblir en gåta?

Joss Whedon fick inte som han ville med filmen om jag förstått det hela rätt.

Värt att notera för alla... tja, vad ska man kalla det? Buffyister? Buffheads? Buffers? Whatever... :lol:

Säsong 8 av Buffy the Vampire Slayer har börjat komma ut nu... i serieform (tecknad serie alltså. På papper). Skriven av Joss Whedon så det är canon, och börjar ungefär ett och ett halft år efter sista avsnittet. Buffy och gänget leder nu en global organisation med över 500 slayers grupperade i celler världen över där de fortsätter kampen mot ondskan. Tyvärr för dem så har The Initiative (förmodas det iaf, de är iaf en del av USA:s väpnade styrkor) klassificerat dem som terrorister, och med hjälp av två gamla fiender till Buffy så försöker de förstöra den nya Slayer-armén.

Kul både för Buffy-fantaster och serienördar. Vet inte hur man ska få tag på dem i sverige (själv använder jag... "alternativa metoder") men de är helt klart värda att läsa, och de fortsätter storyn. Som det ser ut nu blir det 50 nummer, och möjligheten finns att det blir en säsong 9 också.

Angel: After the Fall är också planerad i serietidningsform, och kommer börja i samma gränd som TV-serien slutade.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jag tittade färdigt på serien igår... Allt känns så tomt nu... :(

Bara att gå vidare till Angel om du inte sett den än. :)

Exakt, det gjorde jag och fann att jag gillade den serien ännu mer än Buffy. :D Hur kan en serie gå fel när man ha karaktärer som Angel, Lorne och Gunn. :D :P De jag verkligen saknar dock är Xander och Willow. :(

• 2 years later...

Är på säsong 5 och jag måste säga att nivån på serien verkligen har höjts och karaktärerna har fördjupats. Gillade också Buffyfilmen-speciellt för att buffy för en gång skull slogs snyggt. Jag måste säga att fightingscenerna i Buffy annars är bedrövliga. Är du som jag van vid Xena-standard så nä riktigt dåligt. Plus att jag gillar att B får ha en snygg kille för en gång skull. Hennes killar i serien förutom Spike ser ju lite monströsa ut måste jag säga.

• 9 years later...