ickamicka Posted August 29, 2003 Report Share Posted August 29, 2003 (Jag läste i FAQn, men hittade inget om Buffy, The Vampire Slayer däri. Så nu undrar jag om man får tala om den här? ) Vad tycker ni om Buffy-serien? Jag har första säsongen på VHS, andra säsongen BOX två (också VHS) och idag tänker jag köpa säsong två, BOX två på DVD. Jag tycker att Buffy, The Vampire Slayer är en mycket bra serie! Jag gillar det lite övernaturliga så... som det är i serien. Vampyrer, monster, robotar och mycket annat. Vad tycker ni? Gillar den? Hatar den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Buffy är en riktigt bra serie, som har både humor och spänning, även om det ibland kan bli lite för sentimentalt mellan Buffy och Angel. Någon som vet när säsong 4 kommer tillbaka på TV4+? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Det är en rätt så underhållande serie. Den svenska titeln blir dock lite komisk tycker jag personligen. Buffy och vampyrerna. Men de ville väl censurera så det inte blev Buffy vampyrdräparen. Tycker dock den kan bli lite väl upprepande i sig själv. Många avsnitt påminner om varandra och går u på samma sak. De sista säsongerna är bättre när karaktärerna utvecklas mer och det blir nästan lite drama över det hela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Buffy är en riktigt bra serie, som har både humor och spänning, även om det ibland kan bli lite för sentimentalt mellan Buffy och Angel. Någon som vet när säsong 4 kommer tillbaka på TV4+? Säsong 4 har precis börjat på Kanal 5, och det går ett avsnitt per vardag.... På tordag går ett av dom absolut snyggaste avsnitten, nämligen Hush... Bara att bänka sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Buffy är en riktigt bra serie, som har både humor och spänning, även om det ibland kan bli lite för sentimentalt mellan Buffy och Angel. Någon som vet när säsong 4 kommer tillbaka på TV4+? Den kommer inte tillbaka till tv4, kanal 5 har köpt in serien och visar den utan uppehåll, måndagar - torsdagar 17.35 (r, ca 00:00). De är på säsong 4 nu. En klippt version på dagen och en oklippt på natten. Jag har inte följt den nu säsong 1-4 utan väntat på de nya avsnitten, de kommer nog snart. Jag vet inte hur många avsnitt 4an sände av säsong 4, men ett 10 tal i alla fall. Buffy på kanal 5 Angel har en egen serie, säsong 1 visades samtidigt som Buffys 4e säsong i USA. Jag gillar Buffy, men den är inte min absoluta favoritserie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Jag gillar Buffy serien har ju växt mycket under dessa 4 säsonger, mycket glad av kanal 5 tog över serien efter tv4. visserligen har jag inte sett många avsnitt av säsong 4, men "something blue" är oxå en höjdare ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Jag gillar Buffy serien har ju växt mycket under dessa 4 säsonger, mycket glad av kanal 5 tog över serien efter tv4. visserligen har jag inte sett många avsnitt av säsong 4, men "something blue" är oxå en höjdare ;) Nu syftade jag inte på att avsnitten är bra eller liknande, utan rent estetiskt snygga... Det är hush(S4) och Once More, With Feeling(S6) som är dom två absolut snyggaste avsnitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Såg just på en av Canal + nya kaneler lite av en långfilm med vampyrer som innehåller bland annat en dråpare vid namn Buffy, och en slags väktare. Mer vet jag inte eftersom jag bara sett lite av filmen som verkar vara gjord på åttiotalet. Någon som vet mer om denna långfilm? Filem slutar i alla fall på nån bal. KAn detta vara en film som kanske ligger till grund för serien? Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Serien Bygger på Filmen Filmen är ifrån 1992 Manuset är skrivet av Joss Whedon, samma kille som skrev och skapade mm Buffy-serien, Angel, och den kommande Ripper Den är Producerad av Fran Rubel Kuzui, som även producerade och skapde Buffy-serien och Angel Buffy spelas av Kristy Swanson Hennes mentor (Watcher), Merrick, spelas av Donald Sutherland Hennes pojkvän/sidekick spelas av Luke Perry Som vampyrer kan man bla se Rutger Hauer och David Arquette Dom nämner händelser från filmen i första avnittet, även om det är STORA skillnader emellan filmen och serien... I filmen är Buffy bla 18, medan i serien, som utspelar sig EFTER filmen, är 16. Vampyrer kan flyga mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_starchild_ Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Jag gilla också Buffy, gillar storyn och framför allt slagsmåls-scenerna. När hon håller på att sparka och slåss får hon ju ocks lite stryk, hon är inte totalt övermänsklig. Jag tycker att dom har gjort ett bra jobb med att få henne ganska realistisk. Go Buffy!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Även jag gillar Buffy. Måste säga att stilen har ändrats en aning nu i tredje säsongen, dock inte till det sämre ska tilläggas. Dock så är det för min del för tidigt att säga om det är till det bättre eller om det är lika bra. Missade tyvärr första tredjedelen ungefär av torsdagens avsnitt. Någon som kan berätta vad som hände i början av avsnittet? Kul grej med att inte ha några repliker i stora delar av anstittet, det gav en ny dimension åt programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 9, 2004 Report Share Posted May 9, 2004 Även jag gillar Buffy. Måste säga att stilen har ändrats en aning nu i tredje säsongen, dock inte till det sämre ska tilläggas. Dock så är det för min del för tidigt att säga om det är till det bättre eller om det är lika bra. Missade tyvärr första tredjedelen ungefär av torsdagens avsnitt. Någon som kan berätta vad som hände i början av avsnittet? Kul grej med att inte ha några repliker i stora delar av anstittet, det gav en ny dimension åt programmet. Nu är det så att vi är inne på Fjärde säsongen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted June 3, 2004 Report Share Posted June 3, 2004 Jag gilla också Buffy, gillar storyn och framför allt slagsmåls-scenerna. När hon håller på att sparka och slåss får hon ju ocks lite stryk, hon är inte totalt övermänsklig. Jag tycker att dom har gjort ett bra jobb med att få henne ganska realistisk. Go Buffy!! Kan inte säga att jag sätt särskilt många Buffy avsnit, men de verkar alltid vara elaka vampyrer hotar/kidnappar Buffys vänner, Buffy blir tillfångatagen eller uppehållen på grund av hot mot vänner, stor vampyren säger lite ovesäntligt skryt, Buffy blir slur och börjar masakera vampyrerna på ett högst orealistiskt sätt kom igen de är 5 vampyrer men de anfaller bara en och en och slagsmålen käns som något ur Batman och Robin ;) Har jag sätt fel avsnitt eller blir serien bättre? Buffy verkar vara stålmanens hemliga kusin, Hur många vampyrer bor runt den förbaskade skolan? Med tanke på hur många vampyrer Buffy averkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted June 3, 2004 Report Share Posted June 3, 2004 Jag gilla också Buffy, gillar storyn och framför allt slagsmåls-scenerna. När hon håller på att sparka och slåss får hon ju ocks lite stryk, hon är inte totalt övermänsklig. Jag tycker att dom har gjort ett bra jobb med att få henne ganska realistisk. Go Buffy!! Kan inte säga att jag sätt särskilt många Buffy avsnit, men de verkar alltid vara elaka vampyrer hotar/kidnappar Buffys vänner, Buffy blir tillfångatagen eller uppehållen på grund av hot mot vänner, stor vampyren säger lite ovesäntligt skryt, Buffy blir slur och börjar masakera vampyrerna på ett högst orealistiskt sätt kom igen de är 5 vampyrer men de anfaller bara en och en och slagsmålen käns som något ur Batman och Robin ;) Har jag sätt fel avsnitt eller blir serien bättre? Buffy verkar vara stålmanens hemliga kusin, Hur många vampyrer bor runt den förbaskade skolan? Med tanke på hur många vampyrer Buffy averkar. Buffy äR Stålmanens hemliga kusin, meaforiskt talat... hon är ju den utvala "the slayer" ;) Anledningen till att det finns så många vampyrer, är att Sunnydale ligger ovanpå en "hellmouth" vilket drar till sig alla suspekta demoner och liknande. Sedan, Säsong 5 är bra, och Säsong 6 är MYCKET bra, ser fram emot dom till hösten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted June 3, 2004 Report Share Posted June 3, 2004 Måste säga att stilen har ändrats en aning nu i tredje säsongen, Nu är det så att vi är inne på Fjärde säsongen ;) Jag vet, jag råkade skriva fel bara. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 När vissar dom Buffy nu mera? Det gick ju kl 17:30 på kanal 5 förut men nu är det något annat program om några löjliga spioner. 150 inlägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 När vissar dom Buffy nu mera? Det gick ju kl 17:30 på kanal 5 förut men nu är det något annat program om några löjliga spioner. 150 inlägg Buffy har tagit sommarlov, återvänder nog till hösten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 Japp. Nu har fyran *äntligen* lovat att visa spinoffen Angel i sommar iaf. De har suttit på den serien i fyra år nu, så det är hög tid. Visserligen har de bara köpt in säsong 1, men jag hoppas på att femman bestämmer sig att köpa in den serien när fyrans kontrakt går ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted August 13, 2004 Report Share Posted August 13, 2004 en liten påminnelse om att Buffy återvänder till rutan på måndag i kanal 5 17.05 börjar 5:e säsongen, med repris (och utan censur) på nätterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 21, 2004 Report Share Posted August 21, 2004 Sett några avsnitt nu ur säsong 5. Buffys syster, hur kom hon in i bilden? Varför har inte hon varit med tidigare? Missade de första avsnitten nämligen, så jag är lite off där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 22, 2004 Report Share Posted August 22, 2004 Sett några avsnitt nu ur säsong 5. Buffys syster, hur kom hon in i bilden? Varför har inte hon varit med tidigare? Missade de första avsnitten nämligen, så jag är lite off där. <{POST_SNAPBACK}> Hon bara dök upp i första avsnittet på slutet, man får veta mer senare i säsongen, varför och så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Sett några avsnitt nu ur säsong 5. Buffys syster, hur kom hon in i bilden? Varför har inte hon varit med tidigare? Missade de första avsnitten nämligen, så jag är lite off där. <{POST_SNAPBACK}> Hon bara dök upp i första avsnittet på slutet, man får veta mer senare i säsongen, varför och så. <{POST_SNAPBACK}> I dagens avsnitt så fick man iaf svar på frågorna om hur hon kom in i bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jo, det fick man ju definitivt. Kändes konstigt att en syster bara dök upp sådär, men som sagt. det förklarade ju allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Nogon som vet något om vad som gäller för fyrans visande av Angel? Är serien lika bra som Buffy... eller när jag tänker efter så tycker jag inte att Buffy är bra utan bara underhållande... Är serien lika underhållande som Buffy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Idag blev denna serie en gnutta Sci-Fi måste man ju säga. Extra Terrastrial life! Känns verkligen som serien blivit mer åt drama hållet också. Lite djupare problem och livsreflektioner än de tidigare säsongerna. Mycket bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts