Jump to content

Buffy, The Vampire Slayer

ickamicka
 Share

Recommended Posts

Även Tara är inte md på introt ju. Sedan måste jag bara säga vilket underbart avsnitt igår! Det var roligt att se och jag skrattade en hel del. ÄVen Once More With Feeling var kul att se. MEn det är sant som det är sagt, hoppas att Willow förstår allvaret i det hela nu och lugnar ner sig med magin.

• Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har jag sett "Once more, with feeling" (Tusen tack till alla som erbjöd sig att skicka band från kvällsavsnittet - det uppskattas!!!) och jag måste säga att jag upplevde avsnittet vara mycket bra!

Jag älskar scenerna med musik och dans och hur allt uppfattas som helt normalt. En av de vackraste scenerna måste ju ha varit den mellan Willow och hennes flickvän, när flickvännen sjöng för Willow. Mycket vacker sång och text. Den roligaste scenen som jag tyckte var också alldeles för kort - det var scenen med att "han hade fått bort senapen" - hysteriskt rolig! :w00t:

Betyget på avsnittet blir 8/10.

Måste säga att jag än så länge är besviken på denna säsong. Förra säsongen var mycket mer spännande och "större". Glory som var en Gud och skulle ha en nyckel för att öppna dimensionsportar.

Nu i denna säsong så är det en nördtrio och fiskhuvudmonster. Känns ju inte så spännande. Dock är själva karaktärsutvecklingen kul att se. Buffy och Spike T ex. Dagens avsnitt var ju nästan lite väl dock....

Undrar vad det är med Buffy eftersom Spike kan slå henne och inga andra levande människor. Han nämde ju också att hon inte kom tillbaka riktigt rätt...

Den roligaste scenen som jag tyckte var också alldeles för kort - det var scenen med att "han hade fått bort senapen" - hysteriskt rolig! :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Just detta återkommer man lite till i en tillbakablick som är i början av säsong 7.

hur han fick senap på tröjan

Willow kommer nog använda sig av magi lite mer. Hon är ju allvarligt beroende av det. Inom rökning finns det ju hjälp, men magi-undrar vad som finns där..hehe!

<{POST_SNAPBACK}>

tycker hon har klarat sig rätt bra hittills i avsnitten, att avstå från magi :)

Yepp, samma här. Men inte just då. Nu är hon samma gamla Willow!

Stackars Anyanka! Undrar om hon blir en hämd demon igen?

<{POST_SNAPBACK}>

Idag fick hon verkligen sin hämnd. :P Man behöver inte jämt använda magi för att få hämnd. Jag kände på mig att spike och anya skulle kyssas lr nått när willow upptäckte att det fanns kameror i deras omgivning och att det skulle visas för alla. Trevligt att åtminstonde ett par blev sams igen. Edited by Aliline

Vad hände i förra fredagens avsnitt? jag missade det. Dock så har jag förstått lite av vad hände i och med inledningarna på denna veckans avsnitt och lite av gårdagens. Var det då som Dawn blev avslöjad för sina snatterier? Sen såg jag något om att Dawn fick träffade på en hämddemon och önskae något? Vad hände i avsnittet?

Sen såg jag något om att Dawn fick träffade på en hämddemon och önskae något? Vad hände i avsnittet?

<{POST_SNAPBACK}>

Dawn tyckte att alla bara försvann från henne, så hon önskade att de inte skulle kunna ge sig iväg. De hade en fest hos buffy och alla var där, de kunde inte gå där ifrån efter dawns önskan. Buffy hade fångat nån slags demon i hans svärd, tidigare på dagen och när Tara gjorde en häxdryck så att de skulle kunna lämna huset så frigjorde hon demon istället.

Vilket sorgligt avsnitt det var idag, då. Dog, tara nu lr man fick inte riktigt veta tyckte jag. *hoppas inte* Buffy verkade ju vid medvetande iaf. :huh:

Roligste var när den ena av "nördarna" skulle åka iväg på sin raket och slog i taket. :lol:

På torsdag börjar sista säsongen, tror ni kanal 5 börjar om från början igen sen?

ja, mycket sorgligt :(

då Tara äntligen fick vara med i vinjetten så blir hon skjuten :(

lite star trek i Buffy igen: :D

Andrew: "Warren's the boss. He's Picard, you're Deanna Troi. Get used to the feeling, Betazoid."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Willow: "We were able to decipher pretty much everything except these."

Tara: "It isn't written in any ancient language we could identify."

Xander: "It's Klingon. They're love poems... which has nothing to do with the insidious scheme you're about to describe."

ja, de ska sända Buffy från början efter säsong 7 :)

Ajajaj snacka om återfall i gårdagens avsnitt. Undra vad detta ska ta hän. Vart tog hon själv vägen i slutet? Teleporterade hon sig eller uppgick hon i en mystiskt energikraft eller något. Hmm.

Och Anya som blivit demon igen undrar vad Xander tycker om det?

Edited by Thalaxian

Och Anya som blivit demon igen undrar vad Xander tycker om det?

<{POST_SNAPBACK}>

han var nog inte så positiv till det när han fick reda på det ;)

detta avsnittet var bättre än gårdagens! Giles dessutom kom in på slutklämmen :)"I'd like to test that theory"

man vill inte vara i närheten av Willow, den saken är klart.

Edited by Me

Nä, om Willow var witchbitch innan så är hon ju 1000 ggr värre nu!

Instämmer att det var cool´t med Giles återkomst igen!! Verkade som han studerat magi under sin period borta i England.

Intressant att detta var mitt 666:e inlägg...

Edited by Mr Borg

"I love you Willow" :gråter:

hon blev iaf "normal" (väldig cool specialeffekt i "Villains", när hon suger upp innehållen i böckerna btw :D - helt apropå ingenting)

Spike får en själ.. hm....

får nog säga s.5 är nog min favorit oxå hittills, men de 4 sista avsnitten i säsong 6 var väldigt bra :)

Giles is back.. for good? :)