Gå till innehåll

Buffy, The Vampire Slayer


ickamicka

Rekommenderade inlägg

Jag tvivlar stakrt på att Caleb är den som frambringat "the first"´. the first har ju alltid funnits.

Caleb skulle jag tro är mer en pjäs i "TF"s spel. Hans "dam" för att ta en känd term.

Sen har jag en liten teori om varför "TF" vill ta ut buffy så mycket.

Jag tror att det väsen som först gav Slayers sin kraft var "TF"

Sen vad det är som Caleb har får man sanrt veta. ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

jaha.. och vad ska man göra nu på vardagarna 17:00...

Gillade säsong 5 bäst av säsongerna, inkl säsongsavslutningen. Avsnittet var bra, men inget i som mig väckte "wow" (ok.. Spike och Anya dog vilket var tråkigt :( )

Lite flashback från första avsnittet; Giles. "The earth is definitely doomed." ;)

mycket häftig att alla potentialer fick sina krafter.. had velat se den lilla flickan som spelade baseball slog iväg bollen med väldig kraft :D

Avsnittet lämnar ju definitivt rum för fler Buffyavsnitt.. ska nog finnas en Virtual Buffy season 8, som jag har snubblat över. Hellmouth i Cleveland ska väl inte ämnas helt omärkt.

jag kommer att sakna Buffy, det är säkert :(

Buffy: "I love you."

Spike: "No, you don't. But thanks for saying it."

kom ihåg avsnittet "Help" med Cassie som säger till Spike: "She'll tell you. Someday she'll tell you." ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Känner mej tvungen att skriva nått om den bästa serien jag nånsin sätt (star trek delar första platsen) har nyligen kollat genom säsong 6 och 7 igen och kan konstatera att det är lika njutbart varje gång, det sista avsnittet är så himla bra alltså. När Spike visar sin storhet genom offra sitt eget liv (dock så är han ju inte helt död som tur är) och ta död på alla übervamps och The First samtidigt som Sunnydale jämnas till marken :gråter: hoppas detta inte var det sista vi såg av Buffy men tyvärr så är det nog det :gråter: man hoppas ju på en film nån gång i framtiden.....

Edit. Lämnas inte den här tråden lite väl snabbt? tycker det finns mycket att skriva om buffy fortfarande fast vi alla har sätt klart serien

Redigerad av Rick Hunter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mej tvungen att skriva nått om den bästa serien jag nånsin sätt (star trek delar första platsen) har nyligen kollat genom säsong 6 och 7 igen och kan konstatera att det är lika njutbart varje gång, det sista avsnittet är så himla bra alltså. När Spike visar sin storhet genom offra sitt eget liv (dock så är han ju inte helt död som tur är) och ta död på alla übervamps och The First samtidigt som Sunnydale jämnas till marken  :gråter:  hoppas detta inte var det sista vi såg av Buffy men tyvärr så är det nog det    :gråter:  man hoppas ju på en film nån gång i framtiden.....

Edit. Lämnas inte den här tråden lite väl snabbt? tycker det finns mycket att skriva om buffy fortfarande fast vi alla har sätt klart serien

<{POST_SNAPBACK}>

Buffy är väl med en hel del i "Angel" också? så det sista av henne är det väl inte?

Själv bryr jag mig dock inte eftersom jag tycker att både "Angel" och "Buffy: The Vampire Slayer" är riktigt dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buffy är väl med en hel del i "Angel" också? så det sista av henne är det väl inte?

<{POST_SNAPBACK}>

"en hel del"? tror det varit 2 eller 3 avsnitt än så länge (i säsong 1) vet ej om hon kommer i resterande säsongerna. vilket vi garanterat inte får se eftersom tv4 är ¤%#¤#

dessutom är det inte samma sak ... man vill ju ha hela Buffygänget med oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buffy är väl med en hel del i "Angel" också? så det sista av henne är det väl inte?

<{POST_SNAPBACK}>

"en hel del"? tror det varit 2 eller 3 avsnitt än så länge (i säsong 1) vet ej om hon kommer i resterande säsongerna. vilket vi garanterat inte får se eftersom tv4 är ¤%#¤#

dessutom är det inte samma sak ... man vill ju ha hela Buffygänget med oxå :)

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis vill man ha med buffygänget framför angel, dessutom tycker jag inte angel håller som serie så långt jag har sätt i alla fall. Bara sätt säsong 1 och där var hälften av avsnitten skräp medans 4-5 var okej och 5-6 avsnitt var i buffy klass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis vill man ha med buffygänget framför angel, dessutom tycker jag inte angel håller som serie så långt jag har sätt i alla fall. Bara sätt säsong 1 och där var hälften av avsnitten skräp medans 4-5 var okej och 5-6 avsnitt var i buffy klass

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta bara tills du får se säsong tv??... :)

Förresten: Buffygänget? Från vilken säsong menar ni? Förrutom Willow och Xander byts ju de flesta ut lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis vill man ha med buffygänget framför angel, dessutom tycker jag inte angel håller som serie så långt jag har sätt i alla fall. Bara sätt säsong 1 och där var hälften av avsnitten skräp medans 4-5 var okej och 5-6 avsnitt var i buffy klass

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta bara tills du får se säsong två... :)

Förresten: Buffygänget? Från vilken säsong menar ni? Förrutom Willow och Xander byts ju de flesta ut lite då och då.

<{POST_SNAPBACK}>

Buffy, Willow och Xander är ju Buffygänget :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis vill man ha med buffygänget framför angel, dessutom tycker jag inte angel håller som serie så långt jag har sätt i alla fall. Bara sätt säsong 1 och där var hälften av avsnitten skräp medans 4-5 var okej och 5-6 avsnitt var i buffy klass

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta bara tills du får se säsong två... :)

Förresten: Buffygänget? Från vilken säsong menar ni? Förrutom Willow och Xander byts ju de flesta ut lite då och då.

<{POST_SNAPBACK}>

Buffy, Willow och Xander är ju Buffygänget :D

<{POST_SNAPBACK}>

The original scoobies... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...
Buffy är väl med en hel del i "Angel" också? så det sista av henne är det väl inte?

<{POST_SNAPBACK}>

"en hel del"? tror det varit 2 eller 3 avsnitt än så länge (i säsong 1) vet ej om hon kommer i resterande säsongerna. vilket vi garanterat inte får se eftersom tv4 är ¤%#¤#

dessutom är det inte samma sak ... man vill ju ha hela Buffygänget med oxå :)

<{POST_SNAPBACK}>

Buffygänget är inte med alls speciellt mycket i "Angel". Buffy ett par tre avsnitt, Willow i något, Xander inte alls, dock Oz i ett.

Och, ja, Andrew är gay. I alla fall i verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

OCh på tal om Buffy.... jag håller på med en buffyrollspelskampanj vid sidan av min startrekkampanj... den handlar om fyra tonåringar i London år 2005.... två av de har just fått slayerkraften uppdelad mellan sig (något som gör att båda är halvstarka).

Men till min fråga..... är det någon som kan hjälpa mig att hitta en slavisk version/variant av namnet Charles?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OCh på tal om Buffy.... jag håller på med en buffyrollspelskampanj vid sidan av min startrekkampanj... den handlar om fyra tonåringar i London år 2005.... två av de har just fått slayerkraften uppdelad mellan sig (något som gör att båda är halvstarka).

Men till min fråga..... är det någon som kan hjälpa mig att hitta en slavisk version/variant av namnet Charles?

<{POST_SNAPBACK}>

Här är lite namngeneratorer. Du kanske kan få fram något användbart

http://www.behindthename.com/random.html

http://www.kleimo.com/random/name.cfm

http://www.emmadavies.net/fairy/

http://www.ninjaburger.com/fun/games/ninjaname/ninjaname.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Buffy är väl med en hel del i "Angel" också? så det sista av henne är det väl inte?

<{POST_SNAPBACK}>

"en hel del"? tror det varit 2 eller 3 avsnitt än så länge (i säsong 1) vet ej om hon kommer i resterande säsongerna. vilket vi garanterat inte får se eftersom tv4 är ¤%#¤#

dessutom är det inte samma sak ... man vill ju ha hela Buffygänget med oxå :)

<{POST_SNAPBACK}>

Buffygänget är inte med alls speciellt mycket i "Angel". Buffy ett par tre avsnitt, Willow i något, Xander inte alls, dock Oz i ett.

Och, ja, Andrew är gay. I alla fall i verkligheten...

Spike får också en roll senare, i säsong 5 blir han en av de ledande karaktärerna. Har till och med en heroisk slutscen i sista avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Filmen skiljer sig en hel del från serien. Värt att notera att det vid några tillfällen i serien refereras till saker som borde hänt under filmen men inte gör det. Detta eftersom serien egentligen inte bygger på filmen utan på manuset till filmen. Whedon själv är inte så nöjd med det färdiga resultatet, även om han tydligen har reviderat sin åsikt lite grann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...