Jump to content

Star Wars: Clone Wars

Thalaxian

Recommended Posts

Om det är någon mer än jag som har en förkärlek för teckade serier och har Cartoon Network hemma, så har ni antagligen uppmärksammat följande. Idag måndag den 10 november så började en ny tecknad Star Wars-serie på ovan nämda kanal. Den teckande serien om Klonkrigen i Star Wars. Detta är som följer helt enkelt ett ämne där man kan diskutera serien och vad man tycker om den.

Serien förtjänar verkligen namnet micro-serie, för 5 min per avsnitt är löjligt lite. Den svenska dubbningen är löjlig och dialogerna ännu dåligare. Men serien är ändå bra. Det är högt tempo, och eftersom den är tecknad så sparas det inte på specialeffekterna. Och jämför man serien med TAS så framstår ju Clone Wars som rena Oscar-kandidaten.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

En rolig serie med mycket skjutande, dock nästan för mycket tycker jag. Man förlorar lite grundidén med Star Wars, handlar ju faktiskt i huvudsak om Jedi och inte kloner, men som namnet i den här tecknade serie så är det ju så.

Lite småroligt att de ser så fruktansvärt arga ut, även de goda när Yoda och Obi-Wan sätter sig ner efter de talat med kejsaren.

Det borde bli fler avsnitt en 10 eftersom dom är ute efter Anakin, och han har ju nästan inte varit med ännu.

• 1 month later...
  • 11 months later...
Det gör det, det är en miniserie. För närvarande tror jag dock inte att avsnitten visas.

<{POST_SNAPBACK}>

Den har gått i några omgångar på Cartoon men hela serien är ju ett skämt. Halva programtiden (som i sig är superkort) går ju åt till resumé, och därefter är det inte mycket till handling som för det vidare. Nä, jag hade förväntat mig mycket mer från Lucas & co.