Thalaxian Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 Om det är någon mer än jag som har en förkärlek för teckade serier och har Cartoon Network hemma, så har ni antagligen uppmärksammat följande. Idag måndag den 10 november så började en ny tecknad Star Wars-serie på ovan nämda kanal. Den teckande serien om Klonkrigen i Star Wars. Detta är som följer helt enkelt ett ämne där man kan diskutera serien och vad man tycker om den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Serien förtjänar verkligen namnet micro-serie, för 5 min per avsnitt är löjligt lite. Den svenska dubbningen är löjlig och dialogerna ännu dåligare. Men serien är ändå bra. Det är högt tempo, och eftersom den är tecknad så sparas det inte på specialeffekterna. Och jämför man serien med TAS så framstår ju Clone Wars som rena Oscar-kandidaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 13, 2003 Author Report Share Posted November 13, 2003 (edited) Jag har tyvärr bara sett första avsnittet och tyvärr missat avsnitt två och tre. Ingen som kan berätta kort om vad som hände i dessa? Edited November 13, 2003 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 27, 2003 Report Share Posted November 27, 2003 Har serien lagts ner? CartoonNetwork har ju bara visat 10 avsnitt. Och med tanke på att det bara motsvarar bara 50 min så kan det ju knappast vara säsongsuppehåll. :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 27, 2003 Author Report Share Posted November 27, 2003 Hm, ja jag funderade också på detta. De kanske kör i fjortondagarsperioder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted December 10, 2003 Author Report Share Posted December 10, 2003 Är det någon som vet vad som händer med serien? De visade ju bara tio avsnitt, är det inte mer eller? Verkar konstigt i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 2, 2004 Report Share Posted January 2, 2004 När kommer den sista filmen ha premiär? Hoppas att det är nu till våren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 2, 2004 Report Share Posted January 2, 2004 När kommer den sista filmen ha premiär? Hoppas att det är nu till våren! Clone Wars: Den tecknade serien skall väl inte ha premiär? Menar du Star Wars episod III? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted January 2, 2004 Author Report Share Posted January 2, 2004 (edited) Clone Wars: Den tecknade serien skall väl inte ha premiär? Den har redan haft premiär. Men de sände bara 10 avsnitt. Vet inte vad som hände sedan. Edited January 2, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Just nu när jag skriver går det en SW-trailer på CartoonNetwork. Det verkar som om serien ska börja gå på helgerna istället. Kan inte kanalen bestämma sig nån gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted February 9, 2004 Report Share Posted February 9, 2004 En rolig serie med mycket skjutande, dock nästan för mycket tycker jag. Man förlorar lite grundidén med Star Wars, handlar ju faktiskt i huvudsak om Jedi och inte kloner, men som namnet i den här tecknade serie så är det ju så. Lite småroligt att de ser så fruktansvärt arga ut, även de goda när Yoda och Obi-Wan sätter sig ner efter de talat med kejsaren. Det borde bli fler avsnitt en 10 eftersom dom är ute efter Anakin, och han har ju nästan inte varit med ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Dom borde ha lite bättre sändningstider.... Kanske 19.00 varje vardag eller nåt... Är ganska nyfiken på serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted February 14, 2004 Report Share Posted February 14, 2004 Det kommer att komma 10 till avsnitt, när de ska visas vet jag dock inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted February 15, 2004 Report Share Posted February 15, 2004 Det kommer komma 10 nya avsnitt ja, men det jag har hört är att de inte kommer förrän nästa år. Dock så är mina avsnitt inte 10 minuter långa, de är bara 3-4 minuter långa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guardian Jedi Posted March 21, 2004 Report Share Posted March 21, 2004 (edited) Den 26 Mars börjar nästa omgång avsnitt. Här är programtablån från Cartoonnetworks. Här hittar ni de 10 första avsnitten. ...eller varför inte kolla den fiiina hemsidan ---> Klick! Edited March 21, 2004 by Guardian Jedi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 finns det en tecknad Star Wars: Clone Wars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted February 28, 2005 Author Report Share Posted February 28, 2005 Det gör det, det är en miniserie. För närvarande tror jag dock inte att avsnitten visas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 1, 2005 Report Share Posted March 1, 2005 Det gör det, det är en miniserie. För närvarande tror jag dock inte att avsnitten visas. <{POST_SNAPBACK}> Den har gått i några omgångar på Cartoon men hela serien är ju ett skämt. Halva programtiden (som i sig är superkort) går ju åt till resumé, och därefter är det inte mycket till handling som för det vidare. Nä, jag hade förväntat mig mycket mer från Lucas & co. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts