Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Haha nja men då lär jag förlora! För att gå och se en film femton gånger på raken är inget för mej..det bara vattnar ur upplevelsen. Men jag tycker att det skulle vara kul att se den första gången ihop ett gäng! T.ex alla trekkers i respektive län. Alla andra vore ju givetvis välkommna också!

Men två gånger klarar du väl :D Paramount behöver dig!

• Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Om man skulle samla ihop trekkers-folket i sitt län och ha en informell trek-träff genom att gå på filmen ihop!? Sedan avsluta med en stor kebab och snacka lite om intrycken man fick. Vore ganska enkelt och smidigt att genomföra! Vad säger ni om det?

Det tycker jag låter om en ypperlig idé! Får jag hänga på dig och Klintoch då, öschöttar som vi alla är? :)

Postad (redigerade)

1 Maj

X-Men Origins: Wolverine

8-Maj-09

Star Trek

My Life In Ruins

15-Maj-09

Angels & Demons (Dan Brown)

22-Maj-09

Terminator Salvation

Hur kommer Star Trek att klara sig en sådan månad? Blir det flopp eller framgång?

Jisses!!- vad jag kommer att gå på bio :w00t:

Jag hoppas att ST kommer att gå bra, jag kommer iaf inte att missa den :D

Redigerad av McTwiggy
Postad
Om man skulle samla ihop trekkers-folket i sitt län och ha en informell trek-träff genom att gå på filmen ihop!? Sedan avsluta med en stor kebab och snacka lite om intrycken man fick. Vore ganska enkelt och smidigt att genomföra! Vad säger ni om det?

Det tycker jag låter om en ypperlig idé! Får jag hänga på dig och Klintoch då, öschöttar som vi alla är? :)

Ja självklart! Vi får maila/PM:a ihop oss om detta när det börjar dra ihop sej! Men jag måste inte nödvändigtvis gå på premiärdagen. Kanske är många som vill det här på forat generellt sett?

Postad

Ja självklart! Vi får maila/PM:a ihop oss om detta när det börjar dra ihop sej! Men jag måste inte nödvändigtvis gå på premiärdagen. Kanske är många som vill det här på forat generellt sett?

Själv vill jag väldigt gärna gå på premiärdagen då jag vid detta tillfälle känner att jag knappt kan vänta längre, då kan du nog förstå hur excited jag kommer vara när det drar ihop sig inför premiärdagen. Men jag kommer ju se den mer än en gång så fler tillfällen ges ju om alla inte vill gå på just premiären. Men det skulle ju vara kul att försöka fylla salongen något när det väl är premiär.

Postad

i vilken stad ska vi se den då? vi har ju folk i både Linköping och Norrköping .

Postad

i vilken stad ska vi se den då? vi har ju folk i både Linköping och Norrköping .

Kan ha fel men har inte Norrköping den största biografen? Salong 3 här är vad jag vet större än den i Linköping som är den största. Om jag inte misstar mig.

Postad

Kan ha fel men har inte Norrköping den största biografen? Salong 3 här är vad jag vet större än den i Linköping som är den största. Om jag inte misstar mig.

misstänkte det men visste inte säkert eftersom jag inte gått på bio i Linköping nån gång . undrar vad Tuvok och P´kea säger

Postad

Jag är gärna med på en träff i samband med premiären av Star Trek XI samt att käka något efter och snacka lite om filmen. Själv skulle jag nog föredra Linköping framför Norrköping. Främst för att den största salongen i Norrköping rymmer 221 platser medans den största i Linköping tar 383 platser. Större chans att få biljetter skulle jag tro, speciellt om det blir tryck efter biljetter. Men om majoriteten vill ha träffen i Norrköping får jag ta pendeln och komma över. :)

Snälla, tänk lite mer på detta framöver. Speciellt det som rör citat.

Citat:

Använd citat-knappen med måtta. Om du ska svara på det senaste inlägget så behöver du inte citera det. Då räcker det med att helt enkelt skriva ditt inlägg som vanligt. En bra tumregel att följa är att endast citera när det är svårt att förstå vilket inlägg du refererar till.

Om citering är nödvändigt, så försök minimera antalet inlägg som citeras. Oftast så räcker det med att citera ett eller två inlägg och sedan redigera bort de andra.

Sedan är nog inte detta rätt tråd att diskutera en eventuell träff i samband med premiären av Star Trek XI? En sådan tråd gör sig nog mer rätt under Aktiviteter. Starta gärna upp en ny eller skicka ett PM till någon moderator och be dom klippa ur aktuella inlägg och placera dom i en egen tråd.

Postad
Man kanske kan starta upp olika underavdelningar: WCT, Stockholm trekkers, Östergötland osv där man kan diskutera filmvisningar odyl i olika regioner? J.

Mjo men jag skulle gissa på att dom blir ganska tunna ändå. T.ex om man har en avdelning med allt som händer i trekväg i Östergötland...hmm den lär bli liten. Bättre då att PM:a ihop sej om saker som man vill göra i sitt län. Möjligtvis skulle det funka i dom tre storstadsregionerna..fast dom har ju säkert sina lokala klubbar/föreningar. Men visst inte mej emot alls. Kostar ju inget att snickra ihop en sådan tråd/avdelning.

Postad (redigerade)

Det kommer alltid finnas dom som inte skriver ut var dom bor och det vore väl synd om dom inte skulle få chansen att vara med på en träff i Östergötland eller på annan plats i landet. Finns det en avdelning där man poster information om kommande evenemang så har ju alla som vill möjlighet att delta, precis som jag tycker att det ska vara. tänk om Sthlm Trekkers enbart skulle "annonsera" via mail och missa alla nya nyfikna som vill delta?

Hellre en avdelning där det kanske bli få poster men där alla som vill får chansen att delta än att enbart ta det privat via PM och kanske missa en massa andra trevliga trekkers.

Redigerad av Tuvok
Postad

Jag sa aldrig att jag var kritisk till själva idén. Jag påpekade bara det att det nog skulle bli ganska tunnt i dessa avdelningar om man skall skriva om arrangemang o dyligt i dessa trådar/avdelningar eftersom att det lokalt är ganska händelsefattigt i många län. Jag påpekade bara själva egentliga nyttan, påvisade ena sidan av "myntet". T.ex så skulle det ju inte vara svårt att i en tråd där t.ex en filmpremiär disskuteras så är det ju bara att en person från ett län hojtar till och säger: Vi PM:ar ihop oss vi från Östergötland om att gå på detta ihop!

Men som jag också sa: Det kostar så lite att slänga ihop en sådan tråd/avdelning, inte mej emot alls!

• 2 månader senare...
Postad

Jag hoppas verkligen att det går bra för filmen för enligt mig är detta en sista prövning för Star trek genren. <_<

Om det inte går bra för filmen kommer genren läggas på hyllan av paramount, vilket är synd. men går det bra för filmen kan vi vara säkra på att film nr 12 kommer komma och att en framtida serie inte är omöjligt. :rolleyes:

Vi får hoppas på det bästa. Som flera har påpekat verkar maj månad vara en månad med grymt bra filmer. Jag väntar ivirigt på filmen och drar mig från att se spoilers.

Postad (redigerade)

^Jag tittade för några veckor sedan på hur de olika Trek-filmerna har presterat sett till antal sålda biobiljetter i USA. Den avgörande faktorn i nästan alla fall är konkurrensen på biograferna samtidigt.

De mest sedda filmerna TMP och TVH samt FC i TNG-filmserien hade lite konkurrens från andra filmer. Få filmer som hamnade på topptiolistan över mest framgångsrika filmer samma år visades samtidigt som dessa visades på bio.

(Egentligen den enda man kan hävda ha påverkats mest av andra saker än konkurrensen är TMP, där längtan efter ny Trek tillsammans med Star Wars-febern kan ha varit mer avgörande för att göra den till den mest sedda filmen i serien.)

De som gick sämst, femman och Nemesis, hade extrem konkurrens.

Medan femman gick på bio fem veckor sommaren 1989 visades samtidigt sex av det årets mest framgångsrika filmer: Indiana Jones 3, Döda poeters sällskap, Ghostbusters 2, Älskling jag krympte barnen, Batman och Dödligt Vapen 2. Ingen Trek-film hade gjort särskilt bra i från sig i det startfältet. Särskilt som filmerna sällan visas mer än 5-10 veckor på bio, vilket gör de första veckorna avgörande.

Man kan säga att Indy 3 och Batman, som tillhör de mest hundra framgångsrika filmern nånsin, åt upp femmans intäkter.

Indy 3 hade premiär i två veckor före femman. Men var fortfarande populär när femman öppnade, vilket visas genom att den spelade in nästan lika mycket som femman denna vecka. Redan veckan efter var Indy om i biobesökarlistan. Batman hade premiär två veckor efter femman och slog spiken i kistan, eftersom detta måste ha varit en av världshistoriens mest hajpade filmer. Det sägs att den redan var lönsam före premiären pga allt merchandise som såldes.

Nemesis hade premiär fem dagar före Sagan om de två tornen i USA. Och filmen var förstås chanslös.

Så vilket premiärdatum Paramount väljer är avgörande. Jag hoppas att elvan kan bli nummer ett i maj, men risken är att filmerna kommer att ta publik från varandra. Därför hade nog filmen gått bättre om den hade haft premiär nu.

Redigerad av Aike
Postad

Premiärdatumet är ju viktigt och det gäller att inte konkurera med någon blockbuster. Dock måste man ha i minnet att de flesta st filmer har ganska "smala" filmer främst riktade till fansen. Nu verkar det som att de har försökt göra en bred st film som kan tilltala många och därmed bli en blockbuster. Den som lever får se. J.

Postad
Jag hoppas att elvan kan bli nummer ett i maj

Samma här, men tråkigt nog skulle jag ändå satsa på att det blir Änglar och Demoner som ror hem segern i Maj. Men vem vet, Star Trek XI kanske kan visa min gissning fel? Jag hoppas det :lol: (samtidigt hoppas jag på enorm succe för Wolverine en vecka innan Trek, så att chansen blir större för fler X-menfilmer :P )

Postad
Premiärdatumet är ju viktigt och det gäller att inte konkurera med någon blockbuster. Dock måste man ha i minnet att de flesta st filmer har ganska "smala" filmer främst riktade till fansen. Nu verkar det som att de har försökt göra en bred st film som kan tilltala många och därmed bli en blockbuster. Den som lever får se. J.

Ja, det är sant att femman och Nemesis var smalare än en del andra Trek-filmer. Femman var tänkt som avslutning på TOS-filmerna och Nemesis, trots vad många hävdar, var gjord för fansen, inte mainstream. I alla fall om man får tro Berman.

Det vore kul om den nya filmen blir en megahit som Batman, Transformers etc. Samtidigt kommer väl många här att förmodligen hata filmen i så fall, eftersom den bryter mot den heliga kanon :lol:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...