Essray Postad 14 Juni, 2002 Rapport Postad 14 Juni, 2002 Dels finns det ju det faktiska manövern som man gör i warp, när man smyger upp bakom ett skepp och inte syns eftersom man åker snabbare än ljuset. Sedan har den att man drar i sin uniform varje gång man reser sig upp. Och så har vi ju Sev Treks version. Ngn son har några fler? Kom på att det finns en bra förklarinng till skjortdragandet på Sev Trek
Morn Postad 15 Juni, 2002 Rapport Postad 15 Juni, 2002 Du har rätt i att det picard manövern är att man går upp i warp men inte att man smyger på bakifrån. Det är så att man åker i warp mot fienden och när man kommer ut ur warp så ser det ut som om man är på två ställen och då har man chansen att slå till mot fienden
Essray Postad 17 Juni, 2002 Författare Rapport Postad 17 Juni, 2002 Jasså, jag trodde det var att man såg ut att vara på ett ställe medans man i själva verket var på ett annat (beroende av att man åker snabbare än ljuset eller ngt sådant).
Mikael Postad 17 Juni, 2002 Rapport Postad 17 Juni, 2002 Ända rätta är att kolla på TNG avsnittet The Battle igen. Jag tror att det är den "officiella" förklaring som förklaras där. Är det inte så att skjortfragningen kallas för det i ett intern skämt?
Crayle Postad 17 Juni, 2002 Rapport Postad 17 Juni, 2002 Får man inte se Picard Maneuver i Captain's Holliday? :P ;)
Essray Postad 25 Juni, 2002 Författare Rapport Postad 25 Juni, 2002 Är det ingen som har Star Trek Encyclopedia? Har för mig att det går att slå upp där.
Quiet Postad 25 Juni, 2002 Rapport Postad 25 Juni, 2002 För mig betyder det bara skjortdragningen, den andra förklaringen är så trist. Picard-manövern tillämpar jag varje gång jag sätter mig på en stol. *haha* :whithstupid:
Warbird Postad 26 Juni, 2002 Rapport Postad 26 Juni, 2002 Hahaha! Jo, det blir väl nån Picard-manouvre då och då...
Jocke Postad 26 Juni, 2002 Rapport Postad 26 Juni, 2002 Förenklat så är Picard manuevern ungefär som Morn beskriver den, vill ni ha mer genomgående förklaring så finns den med i ST: Encyclopedia, men jag tror jag gillar skjortdragnings förklaringen bäst
Essray Postad 16 Juli, 2002 Författare Rapport Postad 16 Juli, 2002 Förenklat så är Picard manuevern ungefär som Morn beskriver den, vill ni ha mer genomgående förklaring så finns den med i ST: Encyclopedia, Ingen som akn lägga ut den förklaringen?, alla har ju inte tillgång till Encyclopedian
Jocke Postad 16 Juli, 2002 Rapport Postad 16 Juli, 2002 Ingen som akn lägga ut den förklaringen?, alla har ju inte tillgång till Encyclopedian Ok, bara för att jag är så snäll så scannade jag in den sidan och lade upp den på servern Visa bild (140Kb) (den här bilden kommer inte att ligga kvar för evigt, så ta den nu om du vill ha den)
Essray Postad 16 Juli, 2002 Författare Rapport Postad 16 Juli, 2002 Jag läste om det i "Fysiken i Star Trek"(fantaskiskt nyttig bok). Där sades det att Picard Maneuver inte skulle funka, eftersom det skulle finnas miljontals fördröjda bilder av skepp överallt.
Alex_V Postad 7 Augusti, 2002 Rapport Postad 7 Augusti, 2002 Skeppen har väl "subspace sensors" som "ser" skeppet på sin rätta plats.
Essray Postad 21 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 21 Augusti, 2002 Skeppen har väl "subspace sensors" som "ser" skeppet på sin rätta plats. Jo, men view-screenen visar ju bara med kameror det so finns framför/bakom/bredvid skeppet, så även om man fortfarande skulle kunna skjuta på rätt ställe och navigera så skulle det se jättekonstigt ut i rymden
Worf Postad 18 December, 2004 Rapport Postad 18 December, 2004 För mig betyder det bara skjortdragningen, den andra förklaringen är så trist. Picard-manövern tillämpar jag varje gång jag sätter mig på en stol. *haha* :whithstupid: <{POST_SNAPBACK}> Hihihih jo det har ju hänt en hel del gånger
Supreme Commander JAF Postad 16 Juni, 2005 Rapport Postad 16 Juni, 2005 Det jag tänker på när jag hör namnet Picard manövern är att man från avstånd går upp i warp tills man är väldigt nära ett fiendeskepp. Då går man ur warp och förstör den överraskade fienden. Det finurliga med historien är att besättningen (antingen picard eller riker) tvingades att komma på en lösning mot just den manövern. Om det nu var sköldar eller tractor beam eller vad det nu var kommer jag inte ihåg... J.
Aliline Postad 30 Juni, 2005 Rapport Postad 30 Juni, 2005 Ingen som akn lägga ut den förklaringen?, alla har ju inte tillgång till Encyclopedian Ok, bara för att jag är så snäll så scannade jag in den sidan och lade upp den på servern Visa bild (140Kb) (den här bilden kommer inte att ligga kvar för evigt, så ta den nu om du vill ha den) <{POST_SNAPBACK}> hehe, har legat kvar i 3 år nu. :lol:
Jocke Postad 1 Juli, 2005 Rapport Postad 1 Juli, 2005 Ingen som akn lägga ut den förklaringen?, alla har ju inte tillgång till Encyclopedian Ok, bara för att jag är så snäll så scannade jag in den sidan och lade upp den på servern Visa bild (140Kb) (den här bilden kommer inte att ligga kvar för evigt, så ta den nu om du vill ha den) hehe, har legat kvar i 3 år nu. :lol: Jag skrev att den inte skulle ligga kvar "för evigt" och 3 år är ingen evighet, eller? ;) Utrymme på servern är heller inget större problem längre, så bilden får nog ligga kvar ett tag till
gronkal Postad 5 Juli, 2009 Rapport Postad 5 Juli, 2009 jag bara måste skaffa den där uppslagsboken och nu är det bar su vet jag hur jag kan disabla ett ferengi skepp.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu