Nyhet Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 William Shatner, känd från originalserien som kommendör James T. Kirk, kommer under hösten att leda en TV-show, skapad unikt för honom. Den heter Shatner’s Raw Nerve (IMDb) och kommer att ha gäster från skådespelarscenen såväl som från den politiska scenen. En av de planerade gästerna är Leonard Nimoy, Spock i originalserien. Ur det officiella uttalandet nämns att "showen kommer att vara oförutsägbar, för att tillåta Shatner att arbeta med sin magi på varje gäst på hans eget unika sätt". Källa [ Till originalnyheten ]
Vorik Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 Kan kanske bli intressant. Väl värt att titta närmare på om inte annat.
commander ricochet Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 Hoppas han också kommer att köra "In the year 2000"! Nån´som vet vad jag menar? ;) Jag hoppas att denna serie köps in till Sverige pronto!
Marvin Postad 18 Juli, 2008 Rapport Postad 18 Juli, 2008 (redigerade) Det kommer att bli en fantastisk show. Det roliga med Shatner är att han alltid ger 100 %, oavsett vilket projekt han är inblandad i. Hans version av "Lucy in the Sky with Diamonds" är obetalbar. In the year 2000... :lol: Redigerad 18 Juli, 2008 av Marvin
Unkas Postad 20 Juli, 2008 Rapport Postad 20 Juli, 2008 Jag tror det kommer kunna bli en riktigt bra serie. Shatner är ganska så tokig, och om han får fria händer i en show så kan det bli mycket bra. Jag kommer definitivt att kolla upp den showen. Frågan är var man i sverige kan se den??
johannalaforge Postad 20 Juli, 2008 Rapport Postad 20 Juli, 2008 Hoppas han också kommer att köra "In the year 2000"! Nån´som vet vad jag menar? ;) Du har en här som har det inspelat :lol:
commander ricochet Postad 20 Juli, 2008 Rapport Postad 20 Juli, 2008 Hehe kul! Skulle jag vilja ha med! I ett avsnitt kör dom ju med nåt´typ: "star trek 57- Shattners beach house" :lol:
Vorik Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Trekmovie har lite mer. Raw Nerve Nimoy Clip & Pics November 5, 2008 Raw Nerve premieres on the Bio Channel on Tuesday, December 2nd at 10PM. In each show, Shatner will get up close and personal with a different celebrity guest and try and touch a ‘raw nerve.’ Here is how the official press release words it: In each 30-minute episode of “Shatner’s Raw Nerve,” Shatner will attempt to probe his guest’s most fascinating and sensitive subjects and touch upon a “Raw Nerve.” Part of the fun will be waiting for the “Raw Nerve” moments that you know will be coming. Shatner will explore life’s most intriguing questions, and unearth stories that are most surprising, revealing, funny, touching or bizarre. The show will be unpredictable, allowing Shatner to work his magic on each guest in his own unique way. Each weekly show of Raw Nerve will feature an interview with a single celeb. The first ones up will be Tim Allen, Drew Carey, Jimmy Kimmel, Howie Mandel, Judge Judy, Valerie Bertinelli, Kelsey Grammer, Jenna Jameson, Jon Voight and (most importantly to Trek fans) Leonard Nimoy. Leonard Nimoy told TrekMovie that he and Bill had a "new and special and rich" conversation. He agreed that the Shatner Nimoy Raw Nerve will be like a follow up to their 2001 ‘Mind Meld’ DVD, and Nimoy noted that they "touched on subjects that were never touched on before." For more info and to see short clips from the Nimoy interview, visit the official website.
commander ricochet Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Hoppas att detta kommer till Sverige snart! Men hmm det skulle väl vara på TV4 sci fi då? Nee inte ens där inom rimlig tid tror jag. Jaja den intervjun med Nimoy finns kanske på youtube snart får man hoppas!
Supreme Commander JAF Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Hm Låter som något man borde köra en svensk variant på. Med Bert Karlsson kanske? J.
commander ricochet Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Bert har ju redan haft TV på 8:an eller 9:an? Ja för vi behöver ju inte mer tv med (hmm bäst att inte nämna namn) vissa docusåpadeltagare och övriga airheads som frontfigurer! Skulle vara kul med någon "tung" snubbe eller snubbina i motsvarande! Gösta Ekman? Lena Nyman? Kungen? haha
Aike Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Den stora frågan är om George Takei kommer att vara gäst eller inte? Dessutom kanske hans äktenskap ogiltigförklaras pga omröstningen om homosexuella äktenskap i Kalifornien, så Shatner får möjligen chansen att vara med om det blir ett nytt.
Unkas Postad 7 November, 2008 Rapport Postad 7 November, 2008 (redigerade) Kunde vara intresant att få se något avsnitt av den showen. Se om det funkar. Dock bryr jag mig inte mycket om Shatner och Takeis påståda bråk. Rösta om homosexuella äktenskap. Mycket tragiskt att de ska läggas så mycket pengar, tid och energi på en sådan fråga. Redigerad 7 November, 2008 av Unkas
Tom_Hell Postad 8 November, 2008 Rapport Postad 8 November, 2008 Shatner är alltid underhållande. Men jag ställer mig lite tveksam till hur mycket utrymme hans gäster kommer att få. Det mötet jag mest ser fram emot av de nämnda är nog det med Judge Judy. Jag avskyr kärringen och det vore kul om Shatner kunde komma under huden på henne.
Unkas Postad 8 November, 2008 Rapport Postad 8 November, 2008 (redigerade) Instämmer där. Judge Judy skulle ha kunna få krossa. Dock förstår jag inte varför han har henne som gäst. Kan inte bli någon seriös show med sådana gäster. Redigerad 9 November, 2008 av Unkas
The Holy Three Postad 8 November, 2008 Rapport Postad 8 November, 2008 Ser mycket fram emot intervjun med Nimoy, dom ser den som en uppföljare till den briljanta Mind Meld som dom gjorde tillsammans.
Vorik Postad 2 December, 2008 Rapport Postad 2 December, 2008 (redigerade) Ain't It Cool - What Make The Critics Of Shatner's Raw Nerve? ^Bra sammanställning med citat och länkar om vad olika kritiker tycker om det dom hittills har sett. TrekMovie har lite mer info om serien: TrekMovie - Shatcember Update: Get Ready For Shatner’s Raw Nerve Redigerad 2 December, 2008 av Tuvok
Rekommenderade inlägg