Gå till innehåll
Nyhet

William Shatners råa nerver

Rekommenderade inlägg

William Shatner, känd från originalserien som kommendör James T. Kirk, kommer under hösten att leda en TV-show, skapad unikt för honom. Den heter Shatner’s Raw Nerve (IMDb) och kommer att ha gäster från skådespelarscenen såväl som från den politiska scenen. En av de planerade gästerna är Leonard Nimoy, Spock i originalserien. Ur det officiella uttalandet nämns att "showen kommer att vara oförutsägbar, för att tillåta Shatner att arbeta med sin magi på varje gäst på hans eget unika sätt".

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kommer att bli en fantastisk show. Det roliga med Shatner är att han alltid ger 100 %, oavsett vilket projekt han är inblandad i.

Hans version av "Lucy in the Sky with Diamonds" är obetalbar. :D

In the year 2000... :lol:

Redigerad av Marvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det kommer kunna bli en riktigt bra serie. Shatner är ganska så tokig, och om han får fria händer i en show så kan det bli mycket bra. Jag kommer definitivt att kolla upp den showen. Frågan är var man i sverige kan se den?? :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trekmovie har lite mer.

Raw Nerve Nimoy Clip & Pics

November 5, 2008

Raw Nerve premieres on the Bio Channel on Tuesday, December 2nd at 10PM. In each show, Shatner will get up close and personal with a different celebrity guest and try and touch a ‘raw nerve.’ Here is how the official press release words it:

In each 30-minute episode of “Shatner’s Raw Nerve,” Shatner will attempt to probe his guest’s most fascinating and sensitive subjects and touch upon a “Raw Nerve.” Part of the fun will be waiting for the “Raw Nerve” moments that you know will be coming. Shatner will explore life’s most intriguing questions, and unearth stories that are most surprising, revealing, funny, touching or bizarre. The show will be unpredictable, allowing Shatner to work his magic on each guest in his own unique way.

rawnerveposter2.jpg

Each weekly show of Raw Nerve will feature an interview with a single celeb. The first ones up will be Tim Allen, Drew Carey, Jimmy Kimmel, Howie Mandel, Judge Judy, Valerie Bertinelli, Kelsey Grammer, Jenna Jameson, Jon Voight and (most importantly to Trek fans) Leonard Nimoy. Leonard Nimoy told TrekMovie that he and Bill had a "new and special and rich" conversation. He agreed that the Shatner Nimoy Raw Nerve will be like a follow up to their 2001 ‘Mind Meld’ DVD, and Nimoy noted that they "touched on subjects that were never touched on before."

For more info and to see short clips from the Nimoy interview, visit the official website.

rawnervenimoy1.jpg

rawnervenimoy3t.jpg

rawnervenimoy4t.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bert har ju redan haft TV på 8:an eller 9:an? Ja för vi behöver ju inte mer tv med (hmm bäst att inte nämna namn) vissa docusåpadeltagare och övriga airheads som frontfigurer! Skulle vara kul med någon "tung" snubbe eller snubbina i motsvarande! Gösta Ekman? Lena Nyman? Kungen? haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den stora frågan är om George Takei kommer att vara gäst eller inte?

Dessutom kanske hans äktenskap ogiltigförklaras pga omröstningen om homosexuella äktenskap i Kalifornien, så Shatner får möjligen chansen att vara med om det blir ett nytt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde vara intresant att få se något avsnitt av den showen. Se om det funkar. Dock bryr jag mig inte mycket om Shatner och Takeis påståda bråk.

Rösta om homosexuella äktenskap. Mycket tragiskt att de ska läggas så mycket pengar, tid och energi på en sådan fråga.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Shatner är alltid underhållande. Men jag ställer mig lite tveksam till hur mycket utrymme hans gäster kommer att få. Det mötet jag mest ser fram emot av de nämnda är nog det med Judge Judy. Jag avskyr kärringen och det vore kul om Shatner kunde komma under huden på henne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer där. Judge Judy skulle ha kunna få krossa. Dock förstår jag inte varför han har henne som gäst. Kan inte bli någon seriös show med sådana gäster.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg