Gå till innehåll

Ska vi minska tomrummet i inläggen genom att ta bort info under ranken?  

23 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja, ta bort en del info!
      5
    • Ja, ta bort all info!
      1
    • Nej!
      17

Rekommenderade inlägg

Välkommen till forumet Guardian Jedi :)

Antar att du menar under "Gick med: ..."?

Det har jag aldrig tänkt på, eftersom att jag som administratör även har annan info där.

Har gjort mellanrummet lite mindre. Bra så eller ska jag ta bort mellanrummet helt och hållet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jocke och tack för välkomnandet! :)

Tack också för snabbt agerande även om jag syftade på tom-

rummet under texten som man skriver i varje inlägg.

Ca 10 rader är helt tomma även fast jag tar bort alla radbyten

under texten. Kunde man komprimera detta så skulle väl flera

inlägg få plats per sida ?

Ps. Sorry för att jag "klampade in" och påpekade bristen på ett

snick-snack forum. Jag som forumveteran borde veta bättre :rodna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan jag tyvärr inte göra mycket åt, eftersom att inlägget blir lika högt som infon som visas under ditt namn till vänster, tex avatar, "Grupp: ...", "Inlägg: ..." etc. Enda lösningan är att ta bort någon info, men det tror jag inte ni vill att jag gör, eller?

Detta är samma i alla forum, men det varierar beroende på hur mycket info som visas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Personligen skulle jag föredra att man tog bort infon

under gradikonen just för att minska tomrummet som blir

när man skriver några få rader. Vill man ha reda på detta

så är det ju ändå inte mer än ett eller två "klick".

Nu är ju jag helt ny på det här forumet så detta är något ni

veteraner får bestämma. Ni kan ju starta en röstning om ni

känner att det är en intressant fråga (?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skulle möjligtvis kunna ta bort "Grupp" och " Medlems #", men jag tror att dom flesta vill ha kvar antal inlägg och när man registrerade sig.

Nu är ju jag helt ny på det här forumet så detta är något ni

veteraner får bestämma. Ni kan ju starta en röstning om ni

känner att det är en intressant fråga (?)

Jag har gjort om detta ämne till en röstning, så får vi se vad dom andra medlemmarna tycker. Lämnar även ämnet öppet för vidare diskussion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker personligen att det bra som det är. De korta inläggen gör ju bara att det hela ser lite luftigare ut, och att man får bättre överblick på sidan.

Det är föresten dåligt forumhyffs att komma in som ny och påpeka "brister" i sina första inlägg. Det är ju ungefär detsamma som att dumförklara alla gamla deltagare, som tills dags datum alltså inte skulle ha insett att forumets utforming och upplägg var fullt av felaktigheter. Att hålla låg profil och visa lite ödmjukhet borde vara ett rättesnöre när man kommer till en ny samhörighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tycker personligen att det bra som det är. De korta inläggen gör ju bara att det hela ser lite luftigare ut, och att man får bättre överblick på sidan.

Det är föresten dåligt forumhyffs att komma in som ny och påpeka "brister" i sina första inlägg. Det är ju ungefär detsamma som att dumförklara alla gamla deltagare, som tills dags datum alltså inte skulle ha insett att forumets utforming och upplägg var fullt av felaktigheter. Att hålla låg profil och visa lite ödmjukhet borde vara ett rättesnöre när man kommer till en ny samhörighet.

Jag håller med om att det är bra som det är med inläggen. Skönt och luftigt är det att läsa inläggen.

Jag håller faktiskt inte med dig helt. Skall man bara för att man är ny underkassta sig de "äldre" medlemarna? Om man har mycket erfarenhet av forum eller av Star Trek så tycker inte jag det är fel om man ger förslag sål att forumet blir lättare att vara på. Jag kan dock inte säga hur Jocke, eller dom som sköter forumet, tog åt sig det som Guardian Jedi skrev. Jag som tänker på mig själv som inte jätte ny på forumet, jag har alltid trott att Jocke och C/O gillar att få veta vad forumets medlemar tycker om det.

Man kanske inte skall komma och säga vad som helst i sina första inlägg, men denna tråden tycker jag inte har fört med sig något dåligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi välkomnar verkligen alla intryck från nya såväl som gamla medlemmar. Självklart är det kanske smart att kolla upp forat ordentligt innan man tycker till om vad som helst, men alla åsikter är välkomna oavsett! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag kan dock inte säga hur Jocke, eller dom som sköter forumet, tog åt sig det som Guardian Jedi skrev. Jag som tänker på mig själv som inte jätte ny på forumet, jag har alltid trott att Jocke och C/O gillar att få veta vad forumets medlemar tycker om det.

Man kanske inte skall komma och säga vad som helst i sina första inlägg, men denna tråden tycker jag inte har fört med sig något dåligt.

Precis som du säger Karl så uppskattar vi alla frågor, kommentarer & förslag, tycker nästan att vi får för lite. Jag tog inte åt mig av detta ämne, förslag är alltid välkomna, som vi har sagt flera gånger tidigare :)

Var nu snälla och gör nu ingen större grej av detta, allt Guardian Jedi gjorde var ett ge ett förslag och sen om jag/vi väljer att inte följa det så får det vara så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var en bra tanka att ta bort tomrum. Men informationen som står under ranken är ju relevant och så länge den är relevant tycker jag att den ska få stå kvar.

Fram för flera förslag från gamla och nya medlemmar :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tr3kk

Det är lättare för en ny "forumist" med erfarenhet av andra forum att se

möjliga förbättringar på ett forum än för de som har vant sig vid att ha ett

forum på ett visst sätt.

Min mening med denna tråd och den som blev låst var endast att dela med

mig av min erfarenhet för att förbättra detta forum.

Precis som Jocke säger så är det endast idéer från min sida som ni sen får

välja att följa eller avfärda. Naturligtvis kan jag inte komma och påtvinga er

några förändringar. Ni som har erfarenhet av hur just det här forumet

fungerar är ju de som ska bestämma om förändringen är önskvärd eller inte.

Jag vet av egen erfarenhet från andra forum att man som forumledare/admin

får alldeles för lite "feedback". Men om jag går på för mycket så får ni säga

till så ska jag tystna ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men reggad den, grupp och medlemsnummer är rätt meningslösa egentligen..

hur ofta kollar ni på det? speciellt medlem # och grupp är totalt meningslösa.. eftersom forumledare/admins ändå har en titel.. och resten. dom är ändå i samma grupp.. (eller flera mkt lika grupper)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tr3kk

Det är lättare för en ny "forumist" med erfarenhet av andra forum att se

möjliga förbättringar på ett forum än för de som har vant sig vid att ha ett

forum på ett visst sätt.

Min mening med denna tråd och den som blev låst var endast att dela med

mig av min erfarenhet för att förbättra detta forum.

Precis som Jocke säger så är det endast idéer från min sida som ni sen får

välja att följa eller avfärda. Naturligtvis kan jag inte komma och påtvinga er

några förändringar. Ni som har erfarenhet av hur just det här forumet

fungerar är ju de som ska bestämma om förändringen är önskvärd eller inte.

Jag vet av egen erfarenhet från andra forum att man som forumledare/admin

får alldeles för lite "feedback".  Men om jag går på för mycket så får ni säga

till så ska jag tystna  ;)

Det var väl egentligen inte själva innehållet i ditt inlägg jag retade mig på. Jag driver själv forum och känner igen beteendet, då nyregisterade självutnämnda "förstå-sig-påare" stormar in och när de inte känner igen sig från det de är vana vid, genast måste försöka påtvinga det som just de tycker är rätt. Man bör väl åtminstone prova forumets funktionalitet ett tag innan man dömer ut dess layout och upplägg? Nog om detta och åter till väsentligheterna, välkommen till våra djuplodande Star Trek diskussioner... :visslar:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla verkar ha sina personliga åsikter så då kanske man ger sin. :)

Jag tycker inte det är något fel och har inget emot att det är ett sånt där utrymme i inlägget utan tycker jag bara är bra gör lättare när man läser.

Vad jag har uppfattat från början när jag var ny medlem så verkar inte Jocke och Co ha något emot åsikter av nya medlemar redan i början och har kännt sen början att ifall jag har någon åsikt så kan jag framföra den åt dom utan vara orolig att dom helt ska stänga ute en. *S*

Tror att det kan ha varit lättare för Guardian Jedi som ny medlem se vad han tycker har varit bättre på andra forum och sen förslå dom till oss och som ni tidigare har skrivit det är ju vi här på forumet som senare bestämmer.

Som ny medlem känner man kanske inte så många här på forumet och då är man kanske inte orolig att så många ska tänka jaha det tog h*n 2 år att få fram det.

Det var ialla fall vad jag tycker och ifall någon inte förstår vad jag menade eller har något att lägga till eller anmärka så känn er välkomna. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt.

Det blir nog svårt att ta bort tomrummet under

några få rader text.

Det är ju bilden under nicket och den texten som

tar plats.

Om man ska ha bild så kan väl nicket och bild text stå

bredvid varann istället för stapplade under varandra,

så minskar ganska mycket på tomrummet när nån

skriver en eller två rader..