Jump to content

Recommended Posts

Jag läser en del fantasy och det skulle vara intressant att diskutera det här på forat. Funderar på om vi skulle kunna utöka ämnet Science Fiction till att också gälla diskussioner om fantasy eller ska vi ha ett nytt ämne. Finns det överhuvudtaget något intresse för ovanstående? Kom med kommentarer.

Värst vad ni generaliserar nu då... Jag kan hålla med om att SF och fantasy ibland kan vara svårt att skilja mellan som i tex. filmen drakarnas rike. Sen finns det ju andra genres som är svårbedömda, exempelvis X-files, som hamnar någonstans mellan skräck, thriller och jordbunden SF. Jag har för mig att detta har ältats förut, och att forumledningen då motsatte sig alla former av utökningar. Blåser det nya vindar nu när ingen star trek på teven upptar vår tid?

Jo, jag kan förstå tanken med att behålla forumets inriktning på Star Trek och SF, skulle man utöka med för många ämnen så skulle det ju bli mer av ett allmänt diskussionsforum och mindre trek-forum.

Sen är det väl inte nödvändigtvis fel att generalisera lite ;)

SF och Fantasy är tätt sammankopplat. SF bokhandeln säljer tex. SF och Fantasy. Genererna går ofta i varandra. Att utöka med ett ämne angånede typ "Allmän diskussion" tror jag skulle bli alldeles för vitt ämne. Däremot att utöka med Fantasy tror jag skulle kunna vara fullt möjligt!

Eftersom jag är ganska ny i mitt intresse om "Fantasy" skulle jag gärna vilja lära mig mer. Samtidigt som jag gärna diskuterar exempelvis "Sagan om ringen" och "Harry Potter".

Jag tror att det kommer bli endel Fantasy relaterat i de andra ämnena om man gör så att man kan disskutera detta här.

Jag har märkt att det har gjorts många försök att öppna Sagan om Ringen trådar och annan Fantasy, men dessa har stängts. Kan man inte i stället rekomendera bra sidor där man kan disskutera Fantasy?

• 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...