Jump to content

Sy uniformer

Recommended Posts

Jag tänkte starta upp ett ämne för alla oss som vill sy sin egna uniform, detta är ju inte det enklaste projektet och det som jag undrar främst är: Vart tusan finns det mönster att titta på??????????? :huh: Jag hittar ingenting och jag vågar inte göra en skapelse bara ur luften.

• 2 weeks later...

Jag kan inte hitta en, men hittar någon annan den så kan vi gärna slå ihop ämnena. Vi har nog haft diskussioner om detta i olika diskussioner om uniformer (under Teknologi och filosofi) men då har diskussionerna i övrigt handlat om vilken färg egentligen Science har, etc.

Jag har själv gjort en egen uniform. Jag är inte nöjd med den, men eftersom det var det första jag sytt på 15 år, så kan jag väl egentligen inte klaga. Använde inga mönster, men tog däremot och köpte billiga eller begagnade kläder och sydde på attiraljer. Ni ser bilden på den i min avatar.

• 1 year later...
  • 4 weeks later...
man syr för att man får 100 kr i rabatt på treffarna ;) och för att få "nöjet" att åka kollektivt till dom i dom mest utstickande kläder som finns :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt! :P Sa inte Janeway (tror jag) i futyres end (ugh, stavningskontrollen verkar ha lagt av!) någonting i stil med "vi kunde lika gärna ha behållt uniformerna på!" när de råkade hamna i nutid (Kalifornien visserligen, men ändå!). :P ;) J.

Edited by Supreme Comander JAF

• 7 months later...

Tjena

Jag är ochså på uppdrag efter ett mönster till en voy uniform, Jag har hört/läst att om man bara har det mönsteret så kan man göra en Nemesis version av den .

Jag är ju inte bäst på symaskin men om jag inte får tag på något mönster så tar jag och ska samla massa bilder på den från Dvd och sedan testa med Trial and Error tills det blir ungefär rätt.

Jag skall ochså köpa tyg till en jacka Picard hade i Tng: Darmok, den är gjord i svart läder och röd mocka tyg, Mönster till den har jag inte men det verkar inte så svårt att kluttra ner något.

Jag hoppas någon har tur och får tag på ett mönster som dom kan ladda upp på forumet.

/Conny

• 1 month later...

En tanke jag har är att köpa en svart ganska så tight kostym, sy om kavajen till en jacka med dragkedja, och byta ut axelpartiet mot en färgad tygbit.

Frågan är hur pass likt det skulle bli?

Edited by Nikon

Inte så värst likt e jag rädd.

Jag har hittat en jacka (min pappas) som är delad just där uppe vid axlarna och liknade.

När jag får tid över skall jag försöka göra ett mönster utav den, Men min far blir nog inte glad om jag försöker klippa isär den så jag får göra mönstret utanpå jackan.

Just nu håller jag på att försöka bli färdig med en liknade Wrap-around tunic som Kirk har i Trouble with tribbles som jag har tänk ha på mej på WCT träffen den 3 juni.

Conny

• 3 weeks later...