Jump to content

Sveriges nationaldag

B'Elanna

Recommended Posts

Hej alla!

Har ni tänkt på att idag är det Sveriges Nationaldag. Hur firar ni? Vet ni varför man firar egentligen? Ni som går i skolan kanske har lärt er det.

Själv har jag inte tänkt fira så mycket. Jag kanske köper en Sverigebakelse. Det är dock egentligen synd att man inte firar så mycket för man borde egentligen vara stolt över Sverige. Tänk på hur amerikanerna firar sin nationaldag eller hur norrmännen firar. Lite feststämning är aldrig fel! :P

Ingen som firat med att vara ute runt riksdagshuset och kasta sten på polisen då? ...det finns ju också dom som gör tydligen <_<

Själv har jag jobbat hela dan och inte märkt så mycket av nationaldagen.

Edited by Talar

Hur skulle man hantera en sån nationaldag eftersom en återkommande dag på året kräver just ett år, dvs en stjärna med en planet som snurrar runt eller något annat praktiskt sätt att mäta tiden. Federationen använder ju stardate och om man t.ex. hade nationaldag vart 364:e stardate skulle det ju bli helt olika dagar varje gång på olika planeter.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att varje medlemsplanet kanske firar årsdagen när dom gick med i federationen eller nåt liknande, men det får man nog inte veta nåt om i serierna.

• Create New...