B'Elanna Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Hej alla! Har ni tänkt på att idag är det Sveriges Nationaldag. Hur firar ni? Vet ni varför man firar egentligen? Ni som går i skolan kanske har lärt er det. Själv har jag inte tänkt fira så mycket. Jag kanske köper en Sverigebakelse. Det är dock egentligen synd att man inte firar så mycket för man borde egentligen vara stolt över Sverige. Tänk på hur amerikanerna firar sin nationaldag eller hur norrmännen firar. Lite feststämning är aldrig fel! :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Gustaf I Vasa kröntes den 6 juni 1523. Sedan firar vi också att grundlagen fastställdes den 6 juni 1809. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Jag var och firade i den fina hembygdsparken vi har på orten där jag bor. Ett kort men högtidligt firande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Själv brukar jag spela fiol uppe på slottet och äta picknick. Om man spelar brukar man få en gratis glass och jag brukar lura till mig minst sju . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 (edited) Ingen som firat med att vara ute runt riksdagshuset och kasta sten på polisen då? ...det finns ju också dom som gör tydligen <_< Själv har jag jobbat hela dan och inte märkt så mycket av nationaldagen. Edited June 6, 2004 by Talar Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 Jag jobbade ... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
_starchild_ Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 Jag brukar åka upp till Filipstad(?) där dom har något årligt firande med öltält och sånt på kvällen men i år blev det film och pizza med syster och så firade jag min systersons 1-månadsdag.. Mitt lilla hjärta det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Denna frågar handlar inte om Sveriges Nationaldag men en likande fråga är det. Har Federationen någon form av Nationaldag eller liknande dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Hur skulle man hantera en sån nationaldag eftersom en återkommande dag på året kräver just ett år, dvs en stjärna med en planet som snurrar runt eller något annat praktiskt sätt att mäta tiden. Federationen använder ju stardate och om man t.ex. hade nationaldag vart 364:e stardate skulle det ju bli helt olika dagar varje gång på olika planeter. Däremot skulle jag kunna tänka mig att varje medlemsplanet kanske firar årsdagen när dom gick med i federationen eller nåt liknande, men det får man nog inte veta nåt om i serierna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts