Lokatt Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Nån som vet var man kan få tag på musiken i Star Trek? Tycker att introt till de flesta serierna och filmerna är så himla bra, så jag skulle gärna ha de på cd. Nån som vet om de finns? ??? Dessutom skulle jag gärna vela ha noter på introt, (särskilt Voy)... så snälla, om ni vet var man kann hitta det, så kan ni väl svara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Nån som vet var man kan få tag på musiken i Star Trek? Tycker att introt till de flesta serierna och filmerna är så himla bra, så jag skulle gärna ha de på cd. Nån som vet om de finns? ??? Dessutom skulle jag gärna vela ha noter på introt, (särskilt Voy)... så snälla, om ni vet var man kann hitta det, så kan ni väl svara? Noter till Voyager introt har jag, nånstans... Om du har introna som midi-filer kan du använda tex. Noteworthy Composer (inte så avancerat, men gratis och det fungerar hyfsat; vet inte vart man hittar det men du kan ju söka efter det) och "omvandla" musiken till noter. Det är det jag har gjort med Voyintrot, men det resulterade i knepig notskrivning... det går finfint att spela efter dom, man får bara tänka lite extra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Vi har redan en snarlik diskussion, så jag länkar till den och stänger denna. Musiken i Star Trek. Annars finns musiken i de flesta välsorterade musikaffärer, eller så kan man be dem hämta hem den. Om den finns så ska man leta under Filmmusik och bokstaven S som i Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Ursäkta mig Quiet, men jag vill bara berätta att intro musiken och annan musik från Voyager finns här på sidan. Musik & Teman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 (edited) Som synes av min rubrik så är jag ute efter den mycket svårhittade skivan O'l redeye is back med Brent Spiner. Nån´som har den och vill sälja? Jag kan tänka mej att ge hyfsat betalt. (Men inga Ferengi-priser) Jag skulle också vilja få tag på låten "blue skies" med framförande av Data-Brent Spiner. Men den kanske bara finns med i filmen och inte på skiva? Har inte lyckats hitta filmmusiken till nemesis i alla fall. Please answer and help a fellow trekkie out! Ger gärna ut min mail om intresse finns för musikaffärer! Tack på förhand! edit: Nu har jag hittat filmmusiken till nemesis på nätet : Kan nån´svara, som har den skivan, om låten som data sjunger är med som HEL låt eller bara en liten snutt? Tacksam för svar. Edited January 22, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 En förfrågan lite på samma tråd. Vet att Tim Russ har gjort en skiva, vet någon om det fins att få tag på någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 23, 2007 Report Share Posted January 23, 2007 Japp från Tim Russ egen webbplats. Jag beställde den därifrån och det var absolut inga problem. Det gick att betala via Paypal. Han har gjort flera skivor och jag har tre stycken. Jag gillar hans musik och fick även tillfälle att prata med honom om musiken när han var i Stockholm för några år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 23, 2007 Report Share Posted January 23, 2007 (edited) Jag har forskat lite o läst mej till att data:s sång, blue skies av Irving Berlin, inte finns med på sound tracket till "nemesis". Mycket synd! Producenterna hade tydligen valt att inte ha med den. Sedan så är det inte helt omöjligt att den kanske kan finnas på någon bootlegskiva. Men det tror jag inte. Jag är fortfarande intresserad av att köpa O'l yellow eyes-skivan med Brent Spiner om någon vill sälja. Jag kan tänka mej att pröjsa 350 spänn och stå för frakt. Edited January 23, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Japp från Tim Russ egen webbplats. Jag beställde den därifrån och det var absolut inga problem. Det gick att betala via Paypal. Han har gjort flera skivor och jag har tre stycken. Jag gillar hans musik och fick även tillfälle att prata med honom om musiken när han var i Stockholm för några år sedan. Skulle vara intresant att vet vad han sa om sin musik? Av de, från ST, som har gjort skivor så tycker jag att Russ är den som är bäst. Däremot hör vi ju i Insurektion att både Worf, Picard och Data kan sjunga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts