Fredrik Posted July 5, 2001 Report Share Posted July 5, 2001 Om ca trehundra år lever vi som dom. hmmm. Det tror inte jag. Vissa saker kanske vinns. Holografiska saker tex. Men absolut inte....Kombrickor och star trek "Terminaler" Kombrickor vekar ha tusen funktoiner. Till exempel. Man stöter på en främmande art. Kombrickar översätter deras språk och vipps kan man prata oförhindarat. men det är ju bara en film Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 5, 2001 Report Share Posted July 5, 2001 Är du säker? Mycket kan hända på 300 år.vi kanske stöter på någon art som redan har uppfunnit det och ger det till oss vem vet ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 Om så vore fallet, så skulle jag i alla fall jobba på något rymdskepp och utforska planeter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 6, 2001 Author Report Share Posted July 6, 2001 jag med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 6, 2001 Author Report Share Posted July 6, 2001 mmm Ingen vet för en om 300 år Ibland undrar jag varför jag hamna på 1900- 2000 talet. Det vore mycket roligare om typ 800 år tex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 Ja, visst vore det roligare att leva i en tid där rymden utforskas, dte behöver ju inte vara krig utan fredliga kontakter med andra raser vore ju helt ok Det är i såna lägen jag tror på ett liv efter detta, jag *måste* få uppleva nåt sånt... Eller bygga en tidsmaskin... Varför satsa det inte mer på rymdforskning? Efter att usa o ryssland slutade med sin kapplöpning har det ju inte hänt något stort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 6, 2001 Author Report Share Posted July 6, 2001 Precis Vi kanske skulle starta ett eget forskar team Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 Okej vad ska jag forska i? Hologramteknik kanske? Eller varför inte warp tekink? fler ideer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 6, 2001 Report Share Posted July 6, 2001 Warp-teknik !! Absoutely Fabulous ! Att USA och Ryssland slutade mde sina rymd-resor hade ju sina anledningar, skriver spec.-arbete i ämnet. Nu samarbetar du ju på ISS istället, men där är forskningen mer inriktad på att få fram fler fakta om oss, jorden och vad vi gör med naturen på jorden. Annars kommer ju Mars Odyssey fram till Mars 24 Oktober i år !!! Det ni ! Bara 110 dagar kvar. Sen vet vi säkert om det finns vatten på vår närmaste grannplanet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 8, 2001 Report Share Posted July 8, 2001 Och som kanske alla vet så har NASA planer på att bygga colonier på mars inan 2020 men det viste ni väll redan:) Hade tema arbete om mars i vintras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 12, 2001 Author Report Share Posted July 12, 2001 Jag vet inte riktigt vad jag skulle forska om. Warp teknik verkar coolast. Föresten jag har läst i Guniees rekord bok att ett japansk företag tänker bygga ett nöjesfält på månen som utnytjar gravtitationen maximalt. Dom planerar ha det klart år 2050. Det ska kunna ta emot 10000 besökare åt gången. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 12, 2001 Report Share Posted July 12, 2001 Gissa om de kommer få svårt med att beholla besökarna på månen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 13, 2001 Report Share Posted July 13, 2001 ROFL!!! "svårt att behålla besökarna" HAHAHA! *asgarvar* Vad roligt sagt! *lättroad* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Jo skulle dom kolonera mars så skulle jag gärna ställa upp frivilligt.. Ett steg i rätt riktning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 16, 2001 Author Report Share Posted July 16, 2001 Jag med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 jag hänger oxå på! vilken upplevelse! hoppas det eller nåt liknande händer under min livstid... jag är född i helt fel århundrade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Japp.. Drömen att få leva i rymden som voyager -problemen..Tänk att bli rymd pionerer.. det vore drömmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Jag ska bli Zefram Cochran när jag blir stor ps. lyssna på låten "Out in space" av S.P.O.C.K, passar bar för ämnet ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 och äta konstgjord mat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 japp! Genmanipulerade morötter som smakar som Eldante-pasta mumsmums Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 okej... jag börjar se fördearna med att leva på jorden. synd att vi aldrig kommer att kunna vara på det där nöjesfältet på månen. jag satt och räknade och märkte att jag kommer att vara 63 år när det blir klart.(om det nu blir det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Va då.. Har dom satt något datum när dom ska bygga på månen.. Men det blir väll sånna fall långt i framtiden så man hinner dö och aldrig uppleva något så underbart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted July 18, 2001 Author Report Share Posted July 18, 2001 Prat: från pelle28k den 7:42 am den juli 17, 2001 Va då.. Har dom satt något datum när dom ska bygga på månenDet stog så i boken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Pengar och teknologi du vet. Vi har inte den teknologin ännu men vi jobar för(lite)fullt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Jo det är väll så.. Såg en gammal film där allt skulle vara så teknologist på 2000 talet... Ganska kul med tanke på att vi har kommit över 2k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts