Jump to content

Om 300 år lever vi som dem, eller?????

Fredrik

Recommended Posts

Om ca trehundra år lever vi som dom. hmmm. Det tror inte jag. Vissa saker kanske vinns. Holografiska saker tex.

Men absolut inte....Kombrickor och star trek "Terminaler"

Kombrickor vekar ha tusen funktoiner. Till exempel.

Man stöter på en främmande art. Kombrickar översätter deras språk och vipps kan man prata oförhindarat.

men det är ju bara en film

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, visst vore det roligare att leva i en tid där rymden utforskas, dte behöver ju inte vara krig utan fredliga kontakter med andra raser vore ju helt ok :)

Det är i såna lägen jag tror på ett liv efter detta, jag *måste* få uppleva nåt sånt...

Eller bygga en tidsmaskin...

Varför satsa det inte mer på rymdforskning? Efter att usa o ryssland slutade med sin kapplöpning har det ju inte hänt något stort...

Warp-teknik !! Absoutely Fabulous !

Att USA och Ryssland slutade mde sina rymd-resor hade ju sina anledningar, skriver spec.-arbete i ämnet.

Nu samarbetar du ju på ISS istället, men där är forskningen mer inriktad på att få fram fler fakta om oss, jorden och vad vi gör med naturen på jorden.

Annars kommer ju Mars Odyssey fram till Mars 24 Oktober i år !!! Det ni ! Bara 110 dagar kvar. Sen vet vi säkert om det finns vatten på vår närmaste grannplanet. :)

Jag vet inte riktigt vad jag skulle forska om. Warp teknik verkar coolast.

Föresten jag har läst i Guniees rekord bok att ett japansk företag tänker bygga ett nöjesfält på månen som utnytjar gravtitationen maximalt. Dom planerar ha det klart år 2050. Det ska kunna ta emot 10000 besökare åt gången.