Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jo, det är ju sant det. Frågan är hur långt vi kommer att gå nu innan/om det blir någon avstanning igen. Teknikens framväxt har ju varit enorm sedan 80 talet. Den störtsa genom tiderna faktiskt.

Frågan är ju hur det kommer att se ut i framtiden, av alla SciFi serier/filmer att bedöma så kommer vi nog ha flygande bilar i varje fall. Jag tror mer på det än själva beamingen alltså.

Men jag vill inte replikera mat, den vill jag göra själv.

• Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Problemetär ju att även om den tekniska utvecklingen går framåt, så finns det fortfarande aldelles för många som tänker kortsiktigt. Vi kommer ju att få stora problem med energiförsörjningen i framtiden om ingen gör något åt det (märks ju redan på de höjda elpriserna). Så frågan är vad som skulle få oss att tänka mer långsiktigt. I ST så är det ju kombinationen av att tredje värlsdkriget utrotar en massa människor, och att Vulcans gör entre. Nu får vi väl ändå hoppas på att vi kan lösa det hela på ett fredligare sätt, men i nuläget kan iaf inte jag se hur det skulle gå till. Kanske tvinga alla världsledare och oljebolagsdirektörer att kolla på ST? ;)

Om det nu skulle vara så att tekniken i ST blev möjlig, så skulle jag iaf helst vilja ha en replica´tor. Tänk att aldrig mer behöva diska!!! :w00t::rolleyes:

Postad (redigerade)
Kanske tvinga alla världsledare och oljebolagsdirektörer att kolla på ST?  ;)

Tror inte att det är en bra idé. det skulle skulle dyrka ferengierna som gudar. :ferengi: :lol:

Ha ha den var bra. De skulle missuppfatta Star Trek! :D

Jag anser att vi kanske har gått fram tekniskt på många områden som kommunikation t.ex. telefon och datorer men annars så är det mesta som man använder idag gammal teknik. T.ex. bilen vars grundrecept egentligen inte ändrats sen den första kom ut för 100 år sen. Vi använder fortfarande fossila bränslen som i Star Trek världen är ju otroligt primitivt. Det närmaste vi kommer till warp är kanske fusion-reaktorn som ju man inte lyckats utvinna nåt el ifrån. Men vem vet? Vi får vänta på en ny Einstein.

www.captain-proton.com

Redigerad av Captain Proton
Postad

Det skulle helt klart vara spännande att utforska rymden. Mycket kan ju hända på 300 år. Jag tycker det är spännade att tänka på hur det skulle vara att göra "Frist contact" med en anna ras och hur skulle det vara om någon "alian" gjorde first contact på jorden. :vulcan: Spännande.

Det mest intressanta skulle vara att möta nya kulturer. Låt oss också hoppas att människorna i framtiden äntligen slutar att kriga med varandra.

Jag skulle inte vilja träffa på något som liknar borg :borg2:

• 5 veckor senare...
Postad
Det skulle helt klart vara spännande att utforska rymden. Mycket kan ju hända på 300 år. Jag tycker det är spännade att tänka på hur det skulle vara att göra "First contact" med en anna ras och hur skulle det vara om någon "alien" gjorde first contact på jorden.  :vulcan:  Spännande.

Det mest intressanta skulle vara att möta nya kulturer. Låt oss också hoppas att människorna i framtiden äntligen slutar att kriga med varandra.

Jag skulle inte vilja träffa på något som liknar borg  :borg2:

*minimal spoilervarning*

Det skulle inte jag heller :o . Den som träffar på dom skulle kanske inte som Picard ha en Guinan som håller honom eller henne från att upprätta en "first contact" med borgerna :borg1:

Postad
Det skulle helt klart vara spännande att utforska rymden. Mycket kan ju hända på 300 år. Jag tycker det är spännade att tänka på hur det skulle vara att göra "First contact" med en anna ras och hur skulle det vara om någon "alien" gjorde first contact på jorden.  :vulcan:  Spännande.

Jag skulle inte vilja träffa på något som liknar borg  :borg2:

*minimal spoilervarning*

Det skulle inte jag heller :o . Den som träffar på dom skulle kanske inte som Picard ha en Guinan som håller honom eller henne från att upprätta en "first contact" med borgerna :borg1:

Jag skulle helt klart vilja träffa på någon ras som påminner om Borg :borg1: . Borg är den helt klart överlägsnaste rasen, och jag skulle helt klart vara borg än människa. :borg1::borg1::borg1:

Postad

Att borg :borg2: är överlägsna är ju inget att diskutera men jag skulle hellre försöka överträffa en vulcan :vulcan: i logik istället för att bli borg :borg2:

:borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2:

• 2 veckor senare...
Postad

Men en Vulcan kan typ inte bli knäckt som en människa...har inte sett någon bli det i alla fall. Men vad händer om någon överträffar dem och säger ,som någon nämde, -That's not logical?

Postad

Att spekulera i hur framtiden ser ut är ju inte lätt. Det kan ju se ut som ST världen, men det kan ju bli helt annorlunda också, det vet man ju aldrig.

Och jag vet inte riktigt om jag vill bo på ett skepp.

Postad
Men en Vulcan kan typ inte bli knäckt som en människa...har inte sett någon bli det i alla fall. Men vad händer om någon överträffar dem och säger ,som någon nämde, -That's not logical?

ST4:The Voyage Home

Spock: Guessing is not in my nature doctor.

McCoy: Well, nobody's perfect.

Spock blir helt tyst och ser väldigt fundersam ut. Snacka om att knäcka en vulcan. :D

Postad (redigerade)
Och jag vet inte riktigt om jag vill bo på ett skepp.

Skulle inte ha något emot det... :rolleyes:

Är det inte alla trekkers dröm att bo på ett space skepp? - I alla fall min.

Jag skulle inte vilja va en kosmonaut idag men om några hundra år så kanske det är bättre. Nu finns det ju avföring i luften ombord på rymdskepp å sånt. äckligt!

Redigerad av Captain Proton
Postad

Har lite problem att välja mellan Enterprise-E, Deep Space Nine och Kurosawa. Skulle vilja bo på allihopa... Fast mest de två första ;)

Postad (redigerade)
. Borg är den helt klart överlägsnaste rasen, och jag skulle helt klart vara borg än människa. :borg1:  :borg1:  :borg1:

Hmm har du missat det här med att borg är onda? Att vara borg är ju inte direkt möjligt i alla fall inte i den meningen vi avser vara eftersom man ger upp sin individualitet om man blir borg. Och då "är" man väl inte eller?

Att leva på ett rymdskepp skulle vara kul. Jag skulle vilja vara diplomat och möta riktigt många nya raser. Det hade varit häftigt att ha den språkbegåvnigen som Hoshi i Enterprise har. Jag hade dock fått förlita mig på min ut. Sedan hade jag velat ha et holodeck för att koppla av

Om borg hade kommit hade jag kastat ut dem genom närmsta arilock!

Redigerad av Bellana
  • 4 veckor senare...
Postad
Jag hoppas att vill lever som i Star Trek om 300 år, men jag tvivlar lite på att vi gör det, men man kan ju alltid hoppas. :borg1:

Åhh, ja! :rolleyes: Det hoppas jag med!

Bo på ett skepp? Jaa, varför inte? Hälst voy eller enterprise -e. Hade nog inte viljat bo på ds9 efter som att dom inte ''flyger'' (eller? :rodna: ). Det vore mycket roligare att få se nya plattser.

Postad

Jag skall nog skriva ett brev till någon av mina framtida släktingar som då man har uppfunnit tidsmaskiner kan åka till baka och hämta mig från denna tiden. Men då man tänker på tidsresor så blir man bara förvirrad. För tänk om vi är i den tiden som är längs fram och skapar den tiden som vi nu lagt bakom oss...då borde man ju ändå komma och hämta mig för jag fanns ju i den gångna tiden...men vad händer då inte jag ??r kvar i denna tiden som är nu utan istället har blivit hämmtad till framtiden. Försök att tänka på hur man skall komma tillbaka till framtiden som inte finns (eventuellt) nu :blink: :blink: . Nu är det jobbigt att tänka på framtiden så jag fortsätter i nutiden och går och lägger mig... är det framtiden fortfarande eller är det den gångna tiden :blink: . Fattar någon vad jag snackar om?

• Skapa nytt...