Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag hittade en gammal Vi Föräldrar tidning för ett tag sen. Dom hade en interjuv med barn i 9 års åldern om hur dom trodde det skulle vara i framtiden... År 2000 skulle datorerna ha tagit över allt.... Så är det ju. Inte.

Tidnigen varfrån 86 så det var ju inte så länge sen...

Vad kul teorier folk hade förr :)

• Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

DEt är ju bara så.... ENORMT pissigt frustrerade att.....

Jag kanske (oddsen är väl 1 mot 10 eller mer) (vem vet)aldrig kommer upp i rymden eller allt annat som händer när jag e dööööööööööd.

Postad

Precis.. När man är 80 och senil och inte orkar då kommer dom skicka upp rymdskepp och semesterresor till mars och man får sitta på något halvspacit ålderdomshem och berätta när man transpoterade sig med bilar..

Postad

man ka redan nu semestra i rymden... det finns en rymd station som är specielt anpasad för semester resor so ägs av usa. det dåliga är bara att de kostar runt en miljard att vara uppe 1 eller 2 veckor kommer inte ihåg hur länge det var.

Postad

Vänta lite nu...."det finns en rymd station som är specielt anpasad för semester "

Har jag missat nåt eller? Det finns/har funnits bara två rymdstationer, eller hur? Mir och ISS?? och man kan väl inte kalla ISS en semesterort precis....och den ägs inte bara av USA....den ägs till typ 0.5 % av sverige till o med!!! :dance:

Har för mig att ESA har 8% av ägandet eller nåt sånt.

Postad

Du kommer inte ihåg vilket datum det va den dagen? typ 1:a april? ;) ....vet faktiskt inte om jag tror på det du säger...känns som om dom borde ha haft en riktigt fet artikel om det i Illusterarad Vetenskap isåfall...o det har dom inte haft...

Postad

Bara så du vet pelle28k så finns inte mir mer, den störtade i stilla havet för nån månad sen. Däremot finns det en annan i omlopp som kallas ISS (International Space Station). Det ryktas att den ska vara klar runt 2005.

Postad

Ja, som min käre kollega Mumle sa för en stund sedan så går det rykten om att finns en anläggning för "rekreation" i tillverkning hos en underleverantör till NÄSA. ;)

Men den rymdstation som är i omlopp nu är alltså ISS.

MIR var lite "worn out".

Postad

mmm...fast MIR va en tuffing. Det va bara planerat att den skulle vara i kraft i 6 år. Den va "bebodd" i 15...inte illa...dom kan ryssarna, eller kunde iallafall.

NÄSA? *skrattar* lägsta skämtet hittills ;)

Postad

Jag tror nog att NASA, eller var det NÄSA???, funderar på att ha hotell, nöjesfält och liknande i bana runt jorden eller på månen, men det finns nog bara i fantasin för tillfället. Dom måste ju göra färdigt ISS först och den är väll inte färdig föränn om en 5 år eller nått sånt.

Visste ni att det var nära att MIR förstördes innan dom själva förstörde den. För att få upp mat, material och liknande så använde MIR ett litet rymdskepp. Det var tänkt att skeppet automatiskt skulle docka med MIR, men för att ryssarna ville spara pengar så fick de två kosmonauterna och en astronaut docka den manuellt. Detta gick inte så bra, så skeppet krockade med en modul och förstörde en solcellsvinge, som tur var så klarde sig alla ombord på MIR, men den modulen kunde dom aldrig använda igen.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...