Peter78 Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Det hade varit ett bra altrenativ att kunna ha en irc kanal vid sidan om vanliga chaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 Det hade varit ett bra altrenativ att kunna ha en irc kanal vid sidan om vanliga chaten <{POST_SNAPBACK}> Ursäkta, men vad menar du med den "vanliga chaten"? Finns det en tjatt någonstans där man kan prata trek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 Jag använder själv inte IRC och är därför tyvärr inte intresserad av att skapa en IRC-kanal. Har heller inte speciellt mycket tid över till att administrera en sådan. Om någon annan är intressserad så får ni gärna skapa en kanal. Detta har tagits upp tidigare i detta ämne. (Vet inte riktigt var detta ämne passar bäst, placerar det i "Aktiviteter" och låter det vara öppet förtillfället) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted August 13, 2004 Report Share Posted August 13, 2004 Om ni skaffar en irc-kanal så kunde det vara en bra ide att ha ett webbgränssnitt för den också så att folk utan irc-klient eller särskilt mycket datakunskaper också kan vara med, då blir det ju mer folk i chatten. Det finns färdiga och gratis java-applets för sånt. Borde inte vara mer än max en timmes jobb att fixa alltihop om nån med admin-rättigheter får lust att ta tag i det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jag skulle kunna tänka mig att administrera en forum-kanal på förslagsvis Quakenet (som numera tycks vara det allmänna "Mindre hemsidors IRCkanaler"-nätet), om det finns ngt intresse för detta. (För att det skall fungera rent tekniskt behövs det ett minimum på ca 5 användare, om jag minns rätt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Blev det nån kanal av detta, och är det folk här aktiva i den fortfarande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikon Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Det behöver ju inte vara så märkvärdigt. Det är ju bara att välja ett kanalnamn och ett IRC-nät. Blir kanalen populär kan man börja prata om administration osv. Jag finns i #trekkers på efnet (nick: ampz) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Njaaa. Jag chattade ganska mycket för några år sen men sen gick det trögare och trögare. Att sitta passiv framför datorn hela tiden för länge känns jobbigt, måste göra lite upehålla då och då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Jag brukar oftast ha nåt spel eller nån nyhetssida igång i bakgrunden som jag växlar mellan. På så vis blir det aldrig passivt för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts