Jump to content

Kan vi inte skapa en IRC-kanal

Peter78

Recommended Posts

Jag använder själv inte IRC och är därför tyvärr inte intresserad av att skapa en IRC-kanal. Har heller inte speciellt mycket tid över till att administrera en sådan. Om någon annan är intressserad så får ni gärna skapa en kanal. Detta har tagits upp tidigare i detta ämne.

(Vet inte riktigt var detta ämne passar bäst, placerar det i "Aktiviteter" och låter det vara öppet förtillfället)

Om ni skaffar en irc-kanal så kunde det vara en bra ide att ha ett webbgränssnitt för den också så att folk utan irc-klient eller särskilt mycket datakunskaper också kan vara med, då blir det ju mer folk i chatten. Det finns färdiga och gratis java-applets för sånt. Borde inte vara mer än max en timmes jobb att fixa alltihop om nån med admin-rättigheter får lust att ta tag i det.

• 2 weeks later...

Jag skulle kunna tänka mig att administrera en forum-kanal på förslagsvis Quakenet (som numera tycks vara det allmänna "Mindre hemsidors IRCkanaler"-nätet), om det finns ngt intresse för detta. (För att det skall fungera rent tekniskt behövs det ett minimum på ca 5 användare, om jag minns rätt).

• 2 years later...