Archangels Posted August 10, 2002 Report Share Posted August 10, 2002 I filmen First Contact har Picard ett samtal med tjejen från den äldre jorden där han säger They take planet after planet and we fall back. eller någe åt det hållet. Kan någon vänlig själ se om han/hon kan hitta och skriva det samtalet åt mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 "They invade our space and we fall back. They assimilate entire worlds and we fall back. Not again. The line must be drawn here. This far. No further!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 ...And I, will make them PAY for what thery´ve done... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 Picard är hård. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 Ja! Han är ju klart den coolaste kaptenen efter Kirk! Det är den kaptenen jag faktiskt kan identifiera mig med. Jag ogillar också att slåss och använder det bara some en definitiv nödlösning (även om det är kul att se när Kirk spöar upp alla aliens ;)). Han är hård. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 En annan bra fras är: Assimilate THIS...! Den e cool den med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 Sedan har vi ju förstås parodin på Picars replik i DS9-avsnittet "The dogs of war", där Quark har fått nog av alla reformer i Ferengisamhället. Quark:"The line has to be drawn here! This far, and no further!" och han säger det med samma inlevelse som Picard. Hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 En annan bra fras är: Assimilate THIS...! Worf: Assimilate THIS! Worf skjuter mot borgerna. Plötsligt vänder strålen mot Worf. Borgerna: Tack för tipset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Hehehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Kan inte Borg säga "We are Borg. We kick ass." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 ahahahahahaha!!! Jo, det kanske dom kan säga. Men det skulle inte få samma effekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Tycker att den här diskussionen börjar spåra ur lite, men jag lämnar den ett tag tills Archangels har kunnat svara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Kan inte Borg säga "We are Borg. We kick ass." jo det vore coolt!!! hehehe... first contact e bäst! TNG rockar fett!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Eftersom den urspårade diskussionen fortsätter, trots Jockes tillsägelse, stängs denna diskussion. Svaret var ju ändå uppnått genom första och andra svaret. För övrigt en mycket bra scen, men då svaret är lagt, finns ingen aledning att diskutera fraser mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts