Tom_Hell Postad 18 September, 2006 Rapport Postad 18 September, 2006 Jag ogillar filmen skarpt men tycker att Picard-storyn är en bra trekkig grej (som dock kunde ha gjorts mycket bättre). Meningen med Picard att möta sitt "onda" jag är ju att så en idé om hur mycket påverkan miljön har på en person. Vi känner ju Picard som den starka, kloka och förnuftiga personen. Men han hade lika gärna kunnat bli helt annorlunda om han inte växt upp inom federationen och i den hemmiljö han hade. Det är det som är filmens centrala budskap enligt mig. Det är den urgamla (nåja) tvistefrågan om arv kontra miljö. I NEM är det tydligt att man pekar på att miljön är viktigare än arvet. En film som Trading places däremot tycker jag lämnar frågan lite mer öppen. Citera
Schnitz Postad 15 November, 2006 Rapport Postad 15 November, 2006 Jag tycker skaparna har lyckats oerhört bra med att göra en film som passar BÅDE trekkers och gemene man. Bättre än vad jag väntade mig innan den kom. Jag ser inte på vilket sätt de kunnat gjort det bättre. Hade den varit mer trekkig så hade den fått en smalare publik och därmed lidit ekonomiskt. Star trek-filmer är storfilmer och de måste lyckas med det omöjliga, underhålla både trekkers och Svenssons. Citera
Picard Postad 23 Januari, 2007 Rapport Postad 23 Januari, 2007 (redigerade) det var inte typ Lore, han heter B4 "before". Redigerad 23 Januari, 2007 av Picard Citera
Unkas Postad 24 Januari, 2007 Rapport Postad 24 Januari, 2007 Jag tycker skaparna har lyckats oerhört bra med att göra en film som passar BÅDE trekkers och gemene man. Bättre än vad jag väntade mig innan den kom. Jag ser inte på vilket sätt de kunnat gjort det bättre. Hade den varit mer trekkig så hade den fått en smalare publik och därmed lidit ekonomiskt. Star trek-filmer är storfilmer och de måste lyckas med det omöjliga, underhålla både trekkers och Svenssons. Vad jag förstår gick Nemesis dåligt på biograferna och har dragit in dåligt med pengar. Tvärt emot tidigare ST-rullar. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.