B'Elanna Postad 9 Mars, 2003 Rapport Postad 9 Mars, 2003 Nej, Jag tror inte det. Jag hade snarare önskat att det skulle vara någon från voy på brölloppet. Amiral Janeway var ju med i filmen (men inte på brölloppet). Citera
Excelsior Postad 10 Mars, 2003 Rapport Postad 10 Mars, 2003 Nej, Jag tror inte det. Jag hade snarare önskat att det skulle vara någon från voy på brölloppet. Amiral Janeway var ju med i filmen (men inte på brölloppet). Barclay borde ju faktiskt dyka upp på bröllopet, han känner ju Troi. <_< Citera
bruse Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 (redigerade) Jaha, då har man Sveriges två första biljetter till premiären fredagen den 21 mars, kl 18.50 på Sergel. Hm... biljetterna släppts visst imorn fedag 14:e... men ja va FÖRST! Nu har jag hämtat dem: (ja, jag anser de vara de bästa platserna; mitten å något åt vänster om mitten) Vi syns nästa vecka! Redigerad 13 Mars, 2003 av bruse Citera
Emher Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Jaha, då har man Sveriges två första biljetter till premiären fredagen den 21 mars, kl 18.50 på Sergel. Hm... biljetterna släppts visst imorn fedag 14:e... men ja va FÖRST! Nu har jag hämtat dem: (ja, jag anser de vara de bästa platserna; mitten å något åt vänster om mitten) Vi syns nästa vecka! AVIS!!!! :P Fast har den "premiär" 18.50? Då är det ju ingen riktigt premiär. Riktiga premiärer ska ju vara klockan 00.01 eller liknande... Skärpning SF! <_< Måste fixa biljetter själv. Blir dock till den 23:e eftersom det är då först som min syster och mamma kan se den... Citera
PeterPlysch Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Jaha, då har man Sveriges två första biljetter till premiären fredagen den 21 mars, kl 18.50 på Sergel. Hm... biljetterna släppts visst imorn fedag 14:e... men ja va FÖRST! Nu har jag hämtat dem: (ja, jag anser de vara de bästa platserna; mitten å något åt vänster om mitten) Vi syns nästa vecka! Jepp, har just reserverat 2 biljetter på raden bakom dig på samma föreställning...verkar vara bra i mitten... Citera
bruse Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Jepp, har just reserverat 2 biljetter på raden bakom dig på samma föreställning...verkar vara bra i mitten... Schysst! Tur att jag är kort, å klonen är brevid. :P När vi var på Sagan om de två tornen, satt en lång drasun framför mig, å tänkte upp merparten av duken... ... men på min vänliga fråga, sjönk han ned, å satt faktiskt så de hela 3 timmarna. Undrar om det blir nåt jipp, då det är premiär? Kanske ska man va där tidigt? Citera
bruse Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 AVIS!!!! :P Fast har den "premiär" 18.50? Då är det ju ingen riktigt premiär. Riktiga premiärer ska ju vara klockan 00.01 eller liknande... Skärpning SF! <_< Måste fixa biljetter själv. Blir dock till den 23:e eftersom det är då först som min syster och mamma kan se den... Sådär gör dom väl oftast för att visa den så fort som möjligt den "rätta" dagen. Ett ganska nytt påfund tycker jag. Tycker det är bättre med 18.50, då den enligt SF är 1:59 lång + reklamen. Mao är man ute för en drink efteråt runt 21 tiden. Citera
PeterPlysch Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Undrar om det blir nåt jipp, då det är premiär? Kanske ska man va där tidigt? Nu är det ju flera föreställningar den dagen, så man vet väl inte säkert. När INS hade premiär på samma biograf så hade Stockholm Trekkers faktiskt nån form av prisutlottning i salongen precis innan filmen körde igång, har jag för mig, och det måste ha varit vid ungefär samma föreställningstid på kvällen. Ordföranden Peter var iaf där iklädd paraduniformen och det syntes en hel del andra uniformer i publiken också. Citera
Emher Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Undrar om det blir nåt jipp, då det är premiär? Kanske ska man va där tidigt? Nu är det ju flera föreställningar den dagen, så man vet väl inte säkert. När INS hade premiär på samma biograf så hade Stockholm Trekkers faktiskt nån form av prisutlottning i salongen precis innan filmen körde igång, har jag för mig, och det måste ha varit vid ungefär samma föreställningstid på kvällen. Ordföranden Peter var iaf där iklädd paraduniformen och det syntes en hel del andra uniformer i publiken också. Jag kan ju tyvärr inte komma loss på fredagen, men jag tänker banne mig ha uniformen på söndagen när jag ser filmen! Citera
PeterPlysch Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Undrar om det blir nåt jipp, då det är premiär? Kanske ska man va där tidigt? Nu är det ju flera föreställningar den dagen, så man vet väl inte säkert. När INS hade premiär på samma biograf så hade Stockholm Trekkers faktiskt nån form av prisutlottning i salongen precis innan filmen körde igång, har jag för mig, och det måste ha varit vid ungefär samma föreställningstid på kvällen. Ordföranden Peter var iaf där iklädd paraduniformen och det syntes en hel del andra uniformer i publiken också. Jag kan ju tyvärr inte komma loss på fredagen, men jag tänker banne mig ha uniformen på söndagen när jag ser filmen! Klart man ska ha uniform på, helt rätt! B) Citera
ickamicka Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 (redigerade) Jag kan ju tyvärr inte komma loss på fredagen, men jag tänker banne mig ha uniformen på söndagen när jag ser filmen! Klart man ska ha uniform på, helt rätt! B) Tycker jag med. Jag hade oxo uniformen på mig!! Redigerad 14 Mars, 2003 av seven of nine Citera
Emher Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Nu är det förbokat, och jag ska hämta ut biljetterna senare idag. Och huruvida man ska uniform eller ej var det väl aldrig någon fråga om? ;) Om jag inte hade blivit klar med min FC så hade jag tagit min TNG helt enkelt. Nu måste jag bara se till att engagera syster i applåder under filmen vid utvalda tillfällen, såsom titeln, första gången man ser Picard, första gången man ser Enterprise samt när texterna börjar, o.s.v. Citera
bruse Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Jag fick min uniform från Experinece här i veckan, så den ska jag ha. Läs mer om den där. En fin keps åxå, å Klonen ska ju ha sin åxå! Väl mött på frädag! Citera
Captain Proton Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Jag kommer oxå till Sergel kl. 18:50 på premiären. Jag har typ sitplatser ganska långt bak. Men det verkar vara bra platser. Jag kanske träffar er andra då. :P Citera
bruse Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Jag kommer oxå till Sergel kl. 18:50 på premiären. Jag har typ sitplatser ganska långt bak. Men det verkar vara bra platser. Jag kanske träffar er andra då. :P Inte för att det är nån risk för att vi missar varandra, om vi har uniform på oss. Men är det nån som har tips om när man bör vara där, utifall det blir nåt spontanmingel innan? När ska vi mao "träffas" lite informellt däruppe i närheten av godisdisken? Citera
Captain Proton Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 (redigerade) Jag vet inte när man kan träffas men jag kommer i alla fall ta ut mina biljetter en timme innan men det kommer nog nånslags spontanmingel där runt godisbutiken? Redigerad 14 Mars, 2003 av Captain Proton Citera
PeterPlysch Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 (redigerade) Jag kommer oxå till Sergel kl. 18:50 på premiären. Jag har typ sitplatser ganska långt bak. Men det verkar vara bra platser. Jag kanske träffar er andra då. :P Inte för att det är nån risk för att vi missar varandra, om vi har uniform på oss. Men är det nån som har tips om när man bör vara där, utifall det blir nåt spontanmingel innan? När ska vi mao "träffas" lite informellt däruppe i närheten av godisdisken? Stockholm Trekkers har tydligen förbokat 200 platser till 18.50-föreställningen, så det kommer att bli jippon i salongen och många uniformer där... De som bokat genom ST ska träffas 1 timme innan på Konserthustrappan för att få sina biljetter. Redigerad 15 Mars, 2003 av PeterPlysch Citera
Captain Proton Postad 16 Mars, 2003 Rapport Postad 16 Mars, 2003 Usch och fy jag kan inte komma på fredag på premiären i Sergel. Captain Proton måste åka till Linköping. Tråkigt, Tråkigt. Citera
bruse Postad 21 Mars, 2003 Rapport Postad 21 Mars, 2003 Jaha, då har man sett den för andra gången då. Igår fick filmen av Filmkrönikan 2/5 stolar. Samma betyg som Daredevil, som dock fick tillägget "usel" tre gånger. Det fick inte Nemesis. Dock tog K-Orvar åt sig äran att ha uppfunnit formeln att filmerna med jämna nummer är bra. Inte lite så fräckt! Det är en allmänt känd formel. Ungefär lika fräckt som jag skulle påstå att jag uppfunnit hjulet! Av Stockholm City (gratistidning som metro) fick den 1/5 glober. På Expressen.se fick den 2/5 getingar. på Aftonbladet 2/5 plus. Visst, det är inte den bästa ST filmen. Men en 3 eller 4 får den av mig! Citera
Quiet Postad 22 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 22 Mars, 2003 Läste en inte alltför positiv recension av Nemesis i G-P idag, en tjej som inte verkade ha förstått något alls utav storyn, men förstod att fansen förstod, iom att WCT-gänget var där och applåderade under hela filmen *fniss*. Hon gav iaf filmen 1/5, med en liten parentes att man nog måste vara trekker för att förstå filmen. Recensionerna brukar finnas på webben, så jag rapporterar igen när jag hittar den där. Citera
bruse Postad 22 Mars, 2003 Rapport Postad 22 Mars, 2003 Hon gav iaf filmen 1/5, med en liten parentes att man nog måste vara trekker för att förstå filmen. Det var ju intelligent av henne att inse det! Det finns hopp för journalistkåren! Citera
rehnvall Postad 22 Mars, 2003 Rapport Postad 22 Mars, 2003 Nu kommer min kommentar.... det var en bra star trek film....krocken var en höjdpunkt Dock tyckte jag att det var lite segdraget springa i koridorer och skjuta remulianer som skulle vara så bra krigare.... En annan ska jag funderade över, som man dock kan förklara med att man uppfunit en ny teknologi, ett skepp som kan skjuta när de är under "cloke" hadde för mig att man inte kunde ha både vanliga sköldar och cloken på samtidigt..... Citera
Morn Postad 22 Mars, 2003 Rapport Postad 22 Mars, 2003 En annan ska jag funderade över, som man dock kan förklara med att man uppfunit en ny teknologi, ett skepp som kan skjuta när de är under "cloke" hadde för mig att man inte kunde ha både vanliga sköldar och cloken på samtidigt..... Det är det som jag tycker att dom lyckades bäst med i filmen. just det att inte skjuter cloakad utan dom "av cloakar" bara den del av skeppet som ska skjuta. Citera
rehnvall Postad 23 Mars, 2003 Rapport Postad 23 Mars, 2003 Jag har inget problem att de skjuter genom cloaken..... De jag reagerade över att jag trodde att det fans en "regel" som sa att ett skepp inte kunde ha både sköldar och cloaken på samtidigt. Med tanke på att skeppt tar ett par riktiga fullträffar och inte sprängs så måste de ha sköldar, skrovet verkar inte så starkt med tanke på vad enterprise(s) krock gör. Citera
everybodyknows Postad 23 Mars, 2003 Rapport Postad 23 Mars, 2003 humm. tyckte att filmen var helt okej, men kändes lite haltande på vissa ställen. tyckte det var för lite politik och rävspel och för mycket action. håller med recensenterna om att nemesis i stort sätt är en återanvändning av wrath of khan. <_< tyckte filmen hade en för mörk ton över sig. det rådde en slags domedagsstämning över mesta delen av filmen. jag menar, jorden har varit hotad förr av minst lika onda fiender, men det har ändå funnits en humoristisk ton i historien. här tyckte jag att den lyste med sin frånvaro. musiken var däremot väldigt uppfriskande. grymt soundtrack som inte tog de enkla vägarna, m.a.o. att masa på med hela symfoniorkestern hela tiden. bra skurk var det också - visserligen också han med khankomplex. lika gott åt picard att auto destructen inte gick igång. har nog aldrig skådat en kapten med så lite respekt för sitt eget skepp. tycker han har beordrat auto destruct lite väl många gånger nu. annat var det på kirks tid. nu låter det som jag inte tyckte att filmen var bra, men den var rätt ok trots allt. jag bara irriterade mig p?? de uppenbara likheterna med wrath of khan. det enda som saknades var en begravningsscen av data där picard lite tårögt hade sagt att data var den mest mänskliga själen han stött på under sina resor. ;) skulle nog placera den som nummer fem bland filmerna, före the search for spock men efter first contact. hur de andra placeringarna ligger till får ni gissa, men jag kan väl säga så mycket som att khan är fortfarande herre på täppan. ;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.