Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Vet inte var jag ska ställa denna fråga och den kanske har besvarats, så jag ställer den här.

Hur gör besättningen när dom går på toa?

En uppgift säger att det finns två toaletter ombord på hela tng enterprise (1701-D) så dom får väl ställa sig i kö antar jag... :D Skämt å sido, kollar du tv serier så ser du ytterst sällan toaletter om det inte har någon viktig betydelse för ploten och även så ser man ytterst sällan folk uträtta sina behov där. Det kan man tycka vad man vill om men så är det och de flesta tycker nog att det är bra så för hur kul vore det att se kapten Picard skita i en halv timme? J.

Postad
Vet inte var jag ska ställa denna fråga och den kanske har besvarats, så jag ställer den här.

Hur gör besättningen när dom går på toa?

En uppgift säger att det finns två toaletter ombord på hela tng enterprise (1701-D) så dom får väl ställa sig i kö antar jag... :D Skämt å sido, kollar du tv serier så ser du ytterst sällan toaletter om det inte har någon viktig betydelse för ploten och även så ser man ytterst sällan folk uträtta sina behov där. Det kan man tycka vad man vill om men så är det och de flesta tycker nog att det är bra så för hur kul vore det att se kapten Picard skita i en halv timme? J.

I dokumentären om TNG så har jag för mej att Frakes säger att det finns EN toa och så pekar han på den på planlösningen av Enterprise. Hm det borde bli ganska många klipp om dom olika karaktärernas toabesök eftersom att man får nog ställa sej i kö i god tid för att få gå på bajamajan. Om man nu inte löser det som "tofumannen" skrev- att man strålar/beamar ut hela härligheten i rymden per automatik. Vore ju smidigast med tanke på tillgången till toaletter. ;)

Postad

Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Postad
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Postad
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Ja det är en klassiker. De tre snäckskalen. Demolition Man är för övrigt min favoritkomedi. Skrattar mig alltid halv medvetslös. Den är så rolig :w00t:

Ja tror ni har rätt om toaletterna. Om Man har Sonic Shower, istället för vattenduchar, se är säkert även toaletterna utbytta mot något.....men hygiensikt och Star Trekigt. Kanske någon form av Sonic toilett.

Postad
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Ja det är en klassiker. De tre snäckskalen. Demolition Man är för övrigt min favoritkomedi. Skrattar mig alltid halv medvetslös. Den är så rolig :w00t:

Ja tror ni har rätt om toaletterna. Om Man har Sonic Shower, istället för vattenduchar, se är säkert även toaletterna utbytta mot något.....men hygiensikt och Star Trekigt. Kanske någon form av Sonic toilett.

Ja apropå Demolition man så behöver man ju inte svära för att få loss lite toapapper :rolleyes:

Men på star trek så kanske dom återanvänder det hela. Jag menar mijö och kretslopp måste ju vara långt framskridet i framtiden! Kanske blir det antimateria till motorn...vad vet jag :blink:

Postad (redigerade)
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Ja det är en klassiker. De tre snäckskalen. Demolition Man är för övrigt min favoritkomedi. Skrattar mig alltid halv medvetslös. Den är så rolig :w00t:

Ja tror ni har rätt om toaletterna. Om Man har Sonic Shower, istället för vattenduchar, se är säkert även toaletterna utbytta mot något.....men hygiensikt och Star Trekigt. Kanske någon form av Sonic toilett.

Ja apropå Demolition man så behöver man ju inte svära för att få loss lite toapapper :rolleyes:

Men på star trek så kanske dom återanvänder det hela. Jag menar mijö och kretslopp måste ju vara långt framskridet i framtiden! Kanske blir det antimateria till motorn...vad vet jag :blink:

Ja så är det nog. Då måste det ju gå skitfort.

(Ok lite lågt, men när man får en sådan mening, jag var tvungen.)

Redigerad av Unkas
Postad (redigerade)
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Ja det är en klassiker. De tre snäckskalen. Demolition Man är för övrigt min favoritkomedi. Skrattar mig alltid halv medvetslös. Den är så rolig :w00t:

Ja tror ni har rätt om toaletterna. Om Man har Sonic Shower, istället för vattenduchar, se är säkert även toaletterna utbytta mot något.....men hygiensikt och Star Trekigt. Kanske någon form av Sonic toilett.

Ja apropå Demolition man så behöver man ju inte svära för att få loss lite toapapper :rolleyes:

Men på star trek så kanske dom återanvänder det hela. Jag menar mijö och kretslopp måste ju vara långt framskridet i framtiden! Kanske blir det antimateria till motorn...vad vet jag :blink:

Ja så är det nog. Då måste det ju gå skitfort.

(Ok lite lågt, men när man får en sådan mening, jag var tvungen.)

:D Helt okej! Men det räcker nog bara till impuls drive, one quarter ;)

Men seriöst man borde ta och fråga skaparna av tv-serierna hur det hela ligger till. Då blir ju dessutom frågan avgjord och ämnet kan avslutas till säkert mångas glädje :)

Redigerad av michael ricochet
Postad
Ni får säga vad ni vill. Om man kan stråla ut en bäbis i stället för traditionell födsel så kan man sanneligen stråla ut exkrementerna. Snacka om smidig variant jämfört med sedvanliga pappersövningar på dass. Nä, jag är helt säker på att de strålar ut exkrementerna :P

Jag håller med dej! Smidigt! Så skulle jag också vilja ha det!

För det går väl inte till på det sättet som en viss John Spartan i en viss film inte klurade ut hur det gick till....tre snäckskal var visst involverade.

Ja det är en klassiker. De tre snäckskalen. Demolition Man är för övrigt min favoritkomedi. Skrattar mig alltid halv medvetslös. Den är så rolig :w00t:

Ja tror ni har rätt om toaletterna. Om Man har Sonic Shower, istället för vattenduchar, se är säkert även toaletterna utbytta mot något.....men hygiensikt och Star Trekigt. Kanske någon form av Sonic toilett.

Ja apropå Demolition man så behöver man ju inte svära för att få loss lite toapapper :rolleyes:

Men på star trek så kanske dom återanvänder det hela. Jag menar mijö och kretslopp måste ju vara långt framskridet i framtiden! Kanske blir det antimateria till motorn...vad vet jag :blink:

Ja så är det nog. Då måste det ju gå skitfort.

(Ok lite lågt, men när man får en sådan mening, jag var tvungen.)

:D Helt okej! Men det räcker nog bara till impuls drive, one quarter ;)

Men seriöst man borde ta och fråga skaparna av tv-serierna hur det hela ligger till. Då blir ju dessutom frågan avgjord och ämnet kan avslutas till säkert mångas glädje :)

Vad jag vet så är det bara vid ett tillfälle som toaletter nämns i ST, och det är Voyager. I något avsnitt så har man problem med att alla toaletter är ur funktion förutom dem i Engenering, villket tydligen är ett stort problem för Bolians på skeppet. I övrigt så är det ett nära tabu med toaletter i ST. Så jag tror att det är ett ämne som skapare, manusförfattare, och andra involverade i ST har valt att undvika. I alla fall tills VOY. Det är ju även där som Sonic Showers introduceras...eller?

Postad

Jag såg just det tidigare omnämnda avsnittet av Enterprise (1.8 - Breaking the Ice). Trip blir ombedd att besvara en fråga från en skolelev på jorden. Frågan handlar om toaletter. Då säger Trip, mycket generad, att de återanvänder allt avfall ombord och bryter ned det till enkla molekyler som de kan återanvända till en massa saker. Till exempel till att göra stövlar åt besättningen.

Jag kan tänka mig att det han lämnade osagt är att alla dessa enkla molekyler lagras och sedan återanvänds till det som behövs för tillfället och det som det är störst åtgång på är mat (hoppas ingen satte i vrångstrupen nu) ;)

Eftersom man aldrig ser några avloppsledningar i jeffries-tuberna antar jag att avfallet strålas från "pottan" till lagringsplatsen. Alternativt har varje toalett en omvänd replikator som sedan skickar avfallet i form av enkla molekyler via kablar till lagringsplatsen. Om det nu inte är så att det bara finns en toalett, för då blir det ju väldigt få avloppsledningar. :D

Postad (redigerade)

såg avsnittet "similitude" i säsong tre av enterprise idag. Trips klon sa att en av anledningarna till att han inte rymde med skytteln var att den inte hade något toalettsystem. det enda han kunde komma på som var bättre än att spendera resten av sitt liv i skytteln och pissa i en flaska var: att spendera resten av sitt liv där med Malcolm.

Redigerad av NX-01
  • 2 veckor senare...
Postad
Det är ett par scener i Voy där man får följa med B'Elanna in i ljuddushen men det är det närmsta man får komma med de privata behoven.

i ENT får man ju se både Archer och Hoshi duscha, men dock inte tillsammans :lol: inte var det någon ljuddusch heller, det var en helt vanlig gammal vattendusch.

Postad
Det är ett par scener i Voy där man får följa med B'Elanna in i ljuddushen men det är det närmsta man får komma med de privata behoven.

i ENT får man ju se både Archer och Hoshi duscha, men dock inte tillsammans :lol: inte var det någon ljuddusch heller, det var en helt vanlig gammal vattendusch.

Jo det är sant men det hade jag inte en tanke på i ENT. Och det är med ljuddusch är en mycket senare uppfinning (skulle gissa på att de är rädda för vatten :P)

Postad
Det är ett par scener i Voy där man får följa med B'Elanna in i ljuddushen men det är det närmsta man får komma med de privata behoven.

i ENT får man ju se både Archer och Hoshi duscha, men dock inte tillsammans :lol: inte var det någon ljuddusch heller, det var en helt vanlig gammal vattendusch.

Jo det är sant men det hade jag inte en tanke på i ENT. Och det är med ljuddusch är en mycket senare uppfinning (skulle gissa på att de är rädda för vatten :P)

Vatten förstör make upen så därför är det ingen hit att bada i tv. Därav ljudduscharna. J.

Postad
Det är ett par scener i Voy där man får följa med B'Elanna in i ljuddushen men det är det närmsta man får komma med de privata behoven.

i ENT får man ju se både Archer och Hoshi duscha, men dock inte tillsammans :lol: inte var det någon ljuddusch heller, det var en helt vanlig gammal vattendusch.

Jo det är sant men det hade jag inte en tanke på i ENT. Och det är med ljuddusch är en mycket senare uppfinning (skulle gissa på att de är rädda för vatten :P)

Vatten förstör make upen så därför är det ingen hit att bada i tv. Därav ljudduscharna. J.

Apropå vatten! I en av filmerna så tar Deanna och Will ett bad tillsammans.

Postad
Det är ett par scener i Voy där man får följa med B'Elanna in i ljuddushen men det är det närmsta man får komma med de privata behoven.

i ENT får man ju se både Archer och Hoshi duscha, men dock inte tillsammans :lol: inte var det någon ljuddusch heller, det var en helt vanlig gammal vattendusch.

Jo det är sant men det hade jag inte en tanke på i ENT. Och det är med ljuddusch är en mycket senare uppfinning (skulle gissa på att de är rädda för vatten :P)

Vatten förstör make upen så därför är det ingen hit att bada i tv. Därav ljudduscharna. J.

Apropå vatten! I en av filmerna så tar Deanna och Will ett bad tillsammans.

Ja i Insurektion. Will ska bli rakad. Förövrigt så är ju Nelix en hängiven badkarsbadare. Lite för entusiastisk för Tuvoks smak.

Postad
Är det ingen som reagerat på att det verkar vara väldigt mycket insyn på toaletten ovan?

Jo det har jag reagerat på. Men det är väll tänkt att bara vara en fånge i varje cell.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...