Fredrik Posted August 17, 2001 Report Share Posted August 17, 2001 På Voyager verkar det bara inte finnas Toaletter. Inge Toa på 4 år, måste va svårt. Undrar vilken uppfinning som löst det??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted August 17, 2001 Report Share Posted August 17, 2001 det finns nog toaletter ska du se. Jag tror att anledningen att vi inte får se några toaletter Är för att det ingen vill se någon gå på toaletten. Utom pedofiler och annadra snuskiga gubbar men det är ju inte därför serien visas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 17, 2001 Report Share Posted August 17, 2001 Håller med Archangels. Det är ju lite därför vi kollar på smörjan. För att där slipper vi se folk gå på toa, duscha och städa. För dem som vill se på sånt kan man ju kolla på typ Big Brother. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Jag är helt säker på att det finns toaletter på Voyager. Dom sa det i något avsnitt, kommer bara inte ihåg vilket, det var när dom hade något energi problem eller liknande :confused: Jag skulle heller inte vilja se när dom går på toaletten. Att se dom dusha har jag inget emot :biggrin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Jag har sett Torres duscha. Det var helt okej för min del, vill jag säga. :oToaletterna nämndes i Year_of_hell, tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Ja, det är sant. Man har aldrig sett en toalett, men det är inget jag saknar heller. Vet att jag funderat på detta tidigare eftersom det finns så många typer av aliens i serien som... ja.. inte fungerar lika dant. Har de olika toaletter för olika aliens? För visst måste det vara så att de har toletterna samlade, för att spara plats? I deras rum ser det då inte ut att vara mer än ett tvättfat typ. Sedan kan de ju ha löst problemet med avföringen med teleporterteknoligi, men ... nja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 På tal om tvättfat funkar dom ju ganska tufft. Dom tvättar sig inte med flytande vatten, utan med vattenånga. Lite tufft. Frågan är bara varför.... När vi endå är inne på skitsnack...hur funkar Klingons när det gäller toabesök. Dom har ju två magar, fatta va jobbigt det blir för Paris när Torres e dålig i magen...behöva dela toa o allt! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 Du glömmer ju att Picard tvättar sig i vatten i en viss film. Kaptens previligier? Sedan har jag för mig att de tvättar sig med ljud (sonic showers) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted August 18, 2001 Report Share Posted August 18, 2001 nu börjar jag bli lite förvirrad. Att tvävta sig i vatten ånga låter litte si så där Vatten ånga är ju bara mycket varmt vatten. Vad skulle då hända om det kom vatten i stallet? gissa om det blir varmt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 19, 2001 Report Share Posted August 19, 2001 Neelix badar ju i Caretaker... då ser man ju ett badkar... för det gör man väl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 19, 2001 Report Share Posted August 19, 2001 Troi ligger i ett badkar, badar är kanske överdrivet, i det avsnittet när Work blir en urklingon, Riker blir en Gorilla och Picard håller på att bli silkesapa, mycket roligt avsnitt. :lol: (det va länge sen jag såg det, kan ha fel om silkesapan ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 19, 2001 Report Share Posted August 19, 2001 I Star Trek så använder dom för det mesta "Sonic Showers", som är en slags ljuddush. Janeway har badat i ett avsnitt och även Neelix som mumle skriver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted August 19, 2001 Report Share Posted August 19, 2001 on idag var det tom´s tjej. Har svårt för namnen i dag mycket tröt:confused:(Ändrad av Archangels kl. 9:47 pm den aug. 19, 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 20, 2001 Report Share Posted August 20, 2001 i drone, så duchar torres.. Detta med toalett, hoppas jag på att slippa se.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 20, 2001 Report Share Posted August 20, 2001 Hur är det då med alla utomjordiska raser då? De måste ha speciella toaletter då, typ de måste ju ha "offentliga" toaletter, de kan inte gå till sin hytt varje gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Överhuvudtaget, i nästan alla serier/böcker o dyl sägs det väldigt lite om toalettbesök. Det är ju lite konstigt eftersom det ändå är ngt som alla ägnar sig åt ganska frekvent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Överhuvudtaget, i nästan alla serier/böcker o dyl sägs det väldigt lite om toalettbesök. Det är ju lite konstigt eftersom det ändå är ngt som alla ägnar sig åt ganska frekvent. Skulle tro att detta beror på att det inte riktigt passar i en TV-serie. Det blir nog inte så intressant att se folk gå på toaletten hela tiden ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 På tal om tvättfat funkar dom ju ganska tufft. Dom tvättar sig inte med flytande vatten, utan med vattenånga. Lite tufft. Frågan är bara varför.... När vi endå är inne på skitsnack...hur funkar Klingons när det gäller toabesök. Dom har ju två magar, fatta va jobbigt det blir för Paris när Torres e dålig i magen...behöva dela toa o allt! :lol: oo vad synd om Tom... men en mage är väll typ en extra mage när man mår illa i den enna?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Går dom inte till holodecket och öppnar program Toa 1? :P Kanske kunde vara nått. Sen när det kommer aliens till skeppet får dom ha programmet Toa2 och så vidare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Ella Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom... Vaddå? Att det Neelix inte fungerade och 4 toaletter skulle fixa det? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom... dom som fungerade???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Ella Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom... dom som fungerade???????? kommer inte ihåg om det var janeway som sa det till neelix eller om det var neelix som sa det till janeway.. LOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 25, 2002 Report Share Posted June 25, 2002 Så här var det: Alla toalletter utom fyra var sönder. Detta påpekade Neelix för Janeway, som sa åt honom att göra det till topp-prioritet. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 25, 2002 Report Share Posted June 25, 2002 I The Return nämner Shatner en slags toalett. Inte att nån går på den men han nämner det iaf. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts