Jump to content

Star Toilets!

Fredrik

Recommended Posts

Jag är helt säker på att det finns toaletter på Voyager. Dom sa det i något avsnitt, kommer bara inte ihåg vilket, det var när dom hade något energi problem eller liknande :confused:

Jag skulle heller inte vilja se när dom går på toaletten. Att se dom dusha har jag inget emot :biggrin:

Ja, det är sant. Man har aldrig sett en toalett, men det är inget jag saknar heller. Vet att jag funderat på detta tidigare eftersom det finns så många typer av aliens i serien som... ja.. inte fungerar lika dant. Har de olika toaletter för olika aliens? För visst måste det vara så att de har toletterna samlade, för att spara plats? I deras rum ser det då inte ut att vara mer än ett tvättfat typ. Sedan kan de ju ha löst problemet med avföringen med teleporterteknoligi, men ... nja..

På tal om tvättfat funkar dom ju ganska tufft. Dom tvättar sig inte med flytande vatten, utan med vattenånga. Lite tufft. Frågan är bara varför....

När vi endå är inne på skitsnack...hur funkar Klingons när det gäller toabesök. Dom har ju två magar, fatta va jobbigt det blir för Paris när Torres e dålig i magen...behöva dela toa o allt! :lol:

Troi ligger i ett badkar, badar är kanske överdrivet, i det avsnittet när Work blir en urklingon, Riker blir en Gorilla och Picard håller på att bli silkesapa, mycket roligt avsnitt. :lol: (det va länge sen jag såg det, kan ha fel om silkesapan :))

• 9 months later...
Överhuvudtaget, i nästan alla serier/böcker o dyl sägs det väldigt lite om toalettbesök. Det är ju lite konstigt eftersom det ändå är ngt som alla ägnar sig åt ganska frekvent.

Skulle tro att detta beror på att det inte riktigt passar i en TV-serie. Det blir nog inte så intressant att se folk gå på toaletten hela tiden ;)

På tal om tvättfat funkar dom ju ganska tufft. Dom tvättar sig inte med flytande vatten, utan med vattenånga. Lite tufft. Frågan är bara varför....

När vi endå är inne på skitsnack...hur funkar Klingons när det gäller toabesök. Dom har ju två magar, fatta va jobbigt det blir för Paris när Torres e dålig i magen...behöva dela toa o allt! :lol:

oo vad synd om Tom... men en mage är väll typ en extra mage när man mår illa i den enna??

Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom...

Vaddå? Att det Neelix inte fungerade och 4 toaletter skulle fixa det?  :D  :P

Janeway nämde (till neelix) i något avsnitt (Kommer inte ihåg vilket) att det bara var 4 toaletter som fungerade, och att neelix skulle fixa dom, (eller så var det tvärtom...

dom som fungerade????????

kommer inte ihåg om det var janeway som sa det till neelix eller om det var neelix som sa det till janeway.. LOL