Jump to content

Star Trek-spel

Essray

Recommended Posts

Jag är intresserad av och letar efter ett interaktivt Star Trek spel, där man bland annat agerar med karaktärer, likt Star Wars: the phantom mence spelet.

Vilka spel skulle ni rekommendera?

Jag skulle rekomendera Star Trek: Elite Force II . Bra spel med en bra story. Om man är skjutglad som jag så kommer man nog gilla spelet.

• 3 weeks later...
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Finns det några här på forat som skulle vara intresserade av att spela ST: Bridge Commander eller Starfleet Commande 3 på internet?

Skicka ett PM till mig, så inte det blir någon form av chatt i denna tråden.

• 1 month later...
Jag köpte star trek starfleet command idag, men när jag ska spela det står det att jag måste installera directX, fastän jag gjort det. Någon annan som har samma problem??jag har xp. /w

Om du menar Starfleet Command III så är det en bugg som gör att spelet inte upptäcker att man har DirectX 9 installerat, det finns en "fix" som rättar till detta. Du kan ladda ner den här http://download.activision.com/activision/...FC3_DX9_Fix.exe

OffT. Att skriva samma inlägg i flera trådar kallas korspostering och är oftast ouppskattat.

ber om ursäkt :( , men ja var så frusterad. Tack så oerhört mycket för hjälpen!du anar inte va d betyder :w00t: .Sen vill jag bara passa på att säga att Star trek Starfleet Command III är det bästa :cardassian: star trek :cardassian: spel jag spelat./W

Jag läste nyss om ett Star Trek: TNG spel till super nintendo, och jag bara måste ha det spelet!

Vart ska man leta? Det är ingen av er som har det och vill bli av med det?

SNES spel är tillåtna att ha som s.k. roms i 24h (om jag inte minns helt fel), spelet du söker finns nog på http://www.planetemu.net/ (tror jag sett det där).

• 3 weeks later...

Jag finner det lustigt att inget att har tagit upp spelet Star Trek: Birth Of The Federation (ST:BOTF)

Viss gillar den inte på grund av grafiken men andra kan spela det hur ofta som helst.

Vad för spel är då ST:BOTF?

Som en blandning mellan management och strategispel med inslag av flottstrider (av den enklare sorten).

Du lär känna igen mängder med Minor Races som både figurerat i TOS och TNG.

Vem kan motstå frestelsen att bygga en starbase i Bajor när man spelar som Cardassians? :P

• 1 year later...
  • 3 weeks later...

Jag har aldrig direkt fastnat för något Star Trek-spel, dock håller jag nu på att spela ett Star Trek MUSH. Det är ett textbaserat online-rollspel som är gratis att spela och ger mycket utrymme för rollspelande och karaktärsutvecklande.

Det är sånt man får hålla på med i väntan på att Star Trek Online släpps:

http://www.startrek.perpetual.com/

• 3 weeks later...