Essray Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Jag tycker att den nya sidan är en klar försämring om man jämför med den tididgare, t ex kan jag inte hitta länkarna längre. Dessutom är utformningen fulare än förut (den verkar dessutom apa efter Stockholm trekkers' sida lite grann). Och så krånglar den ibland(fast det kan förstås bero på min webbläsare). Vad tycker ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Jag måste hålla med dig Essray. Jag tycker att den gamla designen är bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Jag tycker inte heller om den så värst. Dom har gjort nåt himla skumt med ramarna på förstasidan, det är liksom en skuggad rullningslist innanför den som fungerar. Det är dessutom dubbelscrollning - man får scrolla hela sidan *och* dom små rutorna... Ska man ha iframe ska man se hela på en gång, iaf med 1024*768 upplösning. Sen är det dödsstraff på vertikala rullningslister... *ryser* D??remot diggar jag de gula/orangea rutorna som man navigerar med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Däremot diggar jag de gula/orangea rutorna som man navigerar med! Det håller jag med om. Svaret på frågan om den är snyggare än den gamla är ett klart JA! vad som helst är väl egentligen snyggare än den gamla, sen må så vara att den inte vart så välplanerad, men det är kanske inte så konstigt när de gör den på sin fritid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Jag tycker den har tappat extremt mycket. och för vissa så är det svart att veta att de gula är för navigation på sidan. samt alla dessa ramar gör en galen. en ram är ok men 3-4 nej det funkar bara inte. sen så har dom tagot bort Quarks, köp och sälj forumet dom hadde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Jag tycker att den är mycket bra! Betydligt bättre ä'n den gamla. Tvärtemot många andra här anser jag att den är mer lättöverskådlig. Det var stört omöjligt att hitta gamla treffar tidigare, med den struktur de hade då. Treffarna är nu ordnade efter årtal, vilket är mycket snyggare. Nyhetssidan och Trek-födelsedagar är ju inte heller fy skam. Det blir en 8-poängare för den nya hemsidan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Även om jag inte är medlem så besöker jag sidan lite då och då för att se hur det går för dom. Tycker att sidan blev bättre än den gamla innehållsmässigt, men grafiken på den gamla var snygg, tycker jag. Några minus är att dom använder IFRAME och FRAME, varför inte använda enbart tabeller istället eller bara en utav dom, navigering skall vara lätt att förstå, besökare som inte hittar rätt från början brukar ge upp fort och gå vidare (kanske inte händer här, men ändå). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 28, 2002 Author Report Share Posted August 28, 2002 För tillfället verkar TSS ha den mest lättnavigerade sidan. För övrigt kan jag ju säga att det var delvis min förtjänst att stvoyager.nu finns bland länkarna. (Mejlade dem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Jag är väl positiv då... Jag tycker det är en klar förbättring, snyggare färger och lättare att hantera än innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 9, 2002 Author Report Share Posted September 9, 2002 Har jätte-svårt att komma in på sidan just nu. Min webbläsare låser sig hela tiden och jag tvingas starta om. Ngn anna som har detta problem? Och approppå de där gula navigations-ikonerna; de driver mig till vansinne. Anledningen till det är att jag använder en väldigt seg dator(90mhz CPU ). Därmed tar det evigheter innan texten, som förklarar vart länken går, dyker upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Ärligt talat föredrar jag den gamla. Den var inte lika rörig och det var lättare att hitta på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Varför ska alla vara så negativa? Det enda jobbiga är att ibland när man gör ett inlägg så försvinner sista sidan typ och sitt inlägg och efter några timmar så dyker sitt inlägg upp igen. Buggar det eller vad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 10, 2002 Author Report Share Posted September 10, 2002 Varför ska alla vara så negativa? Det enda jobbiga är att ibland när man gör ett inlägg så försvinner sista sidan typ och sitt inlägg och efter några timmar så dyker sitt inlägg upp igen. Buggar det eller vad? Vad snackar du om? Kan man göra inlägg på WCT hemsida? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted September 10, 2002 Report Share Posted September 10, 2002 Denna diskution påminner lite när dom öppdaterade till version 3... nu när dom bytt forum så är det samma diskution igen... Detta är klart ett lyft från det tidigare forumet då detta är mera användarvänligt.... Snyggare måste jag även säga... Ger man detta en shans så märker man dess fördelar... Snabbhet m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 10, 2002 Report Share Posted September 10, 2002 Detta är en diskussion om WCT:s hemsida, alltså inte om det nya forat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 den e ju klart bättre än den gamla hemsidan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Author Report Share Posted September 17, 2002 Sedan är det ju inte precis lätt att hitta deras mailingadresser på sidan. Jag fick leta länge innan jag till slut hittade en bland FAQ:n. I finns det förresten en ganska rolig fråga: Vad är Star Trek? Undrar hur många som lyckas hitta den sidan utan att veta vad Star Trek är. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts