crazy_voyager Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Visserligen har vi ett utmärkt forum här, men vilka fler finns det? jag har ett riktigt bra att tipsa om, UFIS (eller United Federation of Interstellar Simmers). Detta forum är engelsspråkigt av och har ungefär samma utseende som detta. Skillnaden är att medan detta är ett diskusionsforum driver UFIS tre virtuella skepp som man kan mönstra på för att sedan "rollspela" på. Man får genomgå akademi träning och sedan mönstra på ett av skeppen som officer. Självklart har man sin grad och sitt ansvarsområde(själv är jag chief science officer på USS Pegasus). För dom som gillar rollspel och Trek är detta något riktigt bra. Addressen är lite konstig: Ufis forumet. Gå med så snart som möjligt, kom bara ihåg att sidan är engelsspråkig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 5, 2004 Author Report Share Posted December 5, 2004 var nyss inne på UFIS forumet och såg att folk har hittat dit, jag måste bara upprepa sidan är Engelsspråkig. Om någon är intereserad av att rollspela får ni antingen läsa igenom instruktionerna eller skicka mig ett PM så kan jag hjälpa er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 (edited) jag hittade ditt i går det är en super bra sida med academy och allt jag går igenom general tränningen Edited December 7, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ypolt Posted December 11, 2004 Report Share Posted December 11, 2004 Jag tänkte bara fråga angående UFIS akademi-sidor... Stämmer uppgifterna där överens med dom riktiga uppgifterna i ST? jag tänkte på dom olika koderna, direktiven, fredsavtalen m.m. Som nyfrälst så vore det väldigt rolig läsning isf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted December 11, 2004 Report Share Posted December 11, 2004 Jag tänkte bara fråga angående UFIS akademi-sidor... Stämmer uppgifterna där överens med dom riktiga uppgifterna i ST? jag tänkte på dom olika koderna, direktiven, fredsavtalen m.m. Som nyfrälst så vore det väldigt rolig läsning isf <{POST_SNAPBACK}> Mycket mycket lite av vad som står där är äkta Star Trek canon. Listan med stjärnflottans direktiv innehåller 3-4 riktiga direktiv medans resten är från "Starfleet Technical Manual" som kom ut på 60-talet. Detsamma gäller Federationens konstitution m.m. Ett sätt att se om saker är äkta är att se hur de är skrivna. En lista: 1,2,3,4,5 är sannolikt påhittad medans en lista: 5,789,1003,34524 troligtvis är äkta vara. Det gäller för koderna. Men det betyder inte att det är dåligt, allt som allt ger det en väldigt bra bild över Star Trek-universumet. Man måste bara komma ihåg att det inte är "på riktigt", till skillnad från resten av Star Trek ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 12, 2004 Author Report Share Posted December 12, 2004 Som jag skriver när jag citerar sidorna så kan jag inte garantera att dom är helt äkta men jag tror detta och även om inte allting stämmer exakt så är hel agrunden densamma, man kan dock bytt plats på ordningen i prime directivs och liknande men grunden brukar vara densamma, den har åtmistonde alltid vart det när jag kollat noggrannare. Känner du för att joina(det vore skoj med en till på UFIS)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ypolt Posted December 13, 2004 Report Share Posted December 13, 2004 Jag ska absolut kolla lite närmare på det Just nu är jag uppe hos flickan i Luleå och har därför inte tillgång till någon egen dator. Men så fort jag kommer hem så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted January 6, 2005 Report Share Posted January 6, 2005 (edited) jag är nu tillbaka på Ufis forumet. pga utskällningar så slutade jag att vara aktiv på Ufis forumet. Edited January 10, 2005 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 Bara jag som kommer till en fet porrsida när jag klickar på länken längst upp (till Ufisforumet)?! Kan nån skriva en ny länk så jag kommer rätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 (edited) Bara jag som kommer till en fet porrsida när jag klickar på länken längst upp (till Ufisforumet)?! Kan nån skriva en ny länk så jag kommer rätt? Jag kommer också till en porrsida. Något är allvarligt fel med länken. Edited March 1, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 (edited) Bara jag som kommer till en fet porrsida när jag klickar på länken längst upp (till Ufisforumet)?! Kan nån skriva en ny länk så jag kommer rätt? Jag kommer också till en porrsida. Något är allvarligt fel med länken. Trist, samma här. (kan inte fatta att jag bara var tvungen att kolla om det funkade för mig, men det gjorde det inte och jag kommer att ångra att jag klickade där resten av mitt liv. Seriöst, jag gick just och kokade mina ögon... Okej då, det kanske var lite överdrivet, men jag gnuggade dem iallafall :P *stolt* ) Edited March 2, 2008 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Bara jag som kommer till en fet porrsida när jag klickar på länken längst upp (till Ufisforumet)?! Kan nån skriva en ny länk så jag kommer rätt? Jag kommer också till en porrsida. Något är allvarligt fel med länken. Trist, samma här. (kan inte fatta att jag bara var tvungen att kolla om det funkade för mig, men det gjorde det inte och jag kommer att ångra att jag klickade där resten av mitt liv. Seriöst, jag gick just och kokade mina ögon... Okej då, det kanske var lite överdrivet, men jag gnuggade dem iallafall :P *stolt* ) Porrindustrin tjänar pengar på att få besökare till sina sidor. De köper upp sidor och de skapar sidor som heter nästan lika dant som välkända dito. Det kan ibland röra sig om en enkel felstavning. Betänk också att länken är från 2005 vilket betyder att vad som helst kan ha hänt med sidan. Lite porr har väl adrig skadat någon? :rodna: *rycker på axlarna* J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Trekbbs är nog det bästa engelskspråkiga. Massor med fans i alla åldrar från hela världen. Dessutom finns det en hel del manusförfattare, författare mm som postar där regelbunet. Så kunskapsnivån är hög inom vissa områden. Både Startrek.com och startrekmovie.com har forum, vilka verkar helt ok. Lite sämre verkar dock trekunited vara, det är dåligt med aktivitet där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Trekbbs är nog det bästa engelskspråkiga. Massor med fans i alla åldrar från hela världen. Dessutom finns det en hel del manusförfattare, författare mm som postar där regelbunet. Så kunskapsnivån är hög inom vissa områden. Instämmer, mycket bra forum det där! Det är inte bara intressanta inlägg, det är även mycket roliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Ja, det är lite mer attityd där. Supreme Commander hade fått ligga på hårt om han var forumledare där hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Ja, det är lite mer attityd där. Supreme Commander hade fått ligga på hårt om han var forumledare där hehe. Ja, freedom of speech råder där. Kanske inte borde rekommendera stället eftersom det är så många unga här som kan ta sig dit och se alla svordomar och ta en oerhörd skada av dessa <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Ja, forumledarna där varnar och stänger av användare mycket oftare än här. Och trådar spårar ut rätt ofta, trots att startinlägget är vettigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Ja, det är lite mer attityd där. Supreme Commander hade fått ligga på hårt om han var forumledare där hehe. Det räcker med att jag sätter mig på dem så åker de ner ett par våningar direkt... <_< ;) Hööör jag lite kritik här förresten? ;) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Ja, det är lite mer attityd där. Supreme Commander hade fått ligga på hårt om han var forumledare där hehe. Det räcker med att jag sätter mig på dem så åker de ner ett par våningar direkt... <_< ;) Hööör jag lite kritik här förresten? ;) J. Nej, inte alls. Det är bara mycket lugnare här än det är där. Du sköter dig bra de få gånger du får bryta en hätsk diskussion här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Då förstår jag vad du menar :lol: Men hade man fått betalt efter inlägg så varför inte? <_< :rodna: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 15, 2009 Author Report Share Posted February 15, 2009 Jösses vilken necropost:O UFIS lades ner för flera år sedan, jag har ingen aning om vad som hände med sidan. UFIS slogs ihop med en annan grupp och bildade UP, som jag sedan gick ur och den sidan är också borta idag. Vill ni ha ett tips på en nuvarande sida (som dock inte är rollspel utan star-trek spel) så gå in på www.ufpfleet.org (forums.ufpfleet.org), massa kul människor och framförallt möjlighet att ordna bra onlinespel med star trek tema;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Jag vet inte vad necropost betyder men det låter riktigt otrevligt. Det var ett tag sedan man såg dig förresten, crazy Voyager (eller var det ds9?) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Jag vet inte vad necropost betyder men det låter riktigt otrevligt. Det var ett tag sedan man såg dig förresten, crazy Voyager (eller var det ds9?) J. Att necroposta är i princip att gräva upp en gammal tråd och skriva i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Jag vet inte vad necropost betyder men det låter riktigt otrevligt. Det var ett tag sedan man såg dig förresten, crazy Voyager (eller var det ds9?) J. Att necroposta är i princip att gräva upp en gammal tråd och skriva i den. Det kan man ana från namnet "necro". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Jag vet inte vad necropost betyder men det låter riktigt otrevligt. Det var ett tag sedan man såg dig förresten, crazy Voyager (eller var det ds9?) J. Att necroposta är i princip att gräva upp en gammal tråd och skriva i den. Det kan man ana från namnet "necro". Ja, men det är inte lätt att kunna allt internet-slang, blir mycket att hålla reda på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts