Raffe Posted January 22, 2005 Report Share Posted January 22, 2005 Hej! Undrar bara om nån läser/prenumererar på Star Trek: Communicator. Har funderingar på att börja göra detta. Men vet lixom inte om det är nån bra läsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Hej! Undrar bara om nån läser/prenumererar på Star Trek: Communicator. Har funderingar på att börja göra detta. Men vet lixom inte om det är nån bra läsning. <{POST_SNAPBACK}> Har inte läst något nyare nummer, men jag rekommenderar att du gör som jag och plockar upp något gammalt nummer från någon välsorterad seriebod om du har någon sådan i närheten. Själv tycker jag att de nummer jag har läst har varit väldigt intressanta, men det beror förstås på hur intresserad man är av Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Hej! Undrar bara om nån läser/prenumererar på Star Trek: Communicator. Har funderingar på att börja göra detta. Men vet lixom inte om det är nån bra läsning. <{POST_SNAPBACK}> Jag prenumererar inte på tidningen, men jag läser den så ofta jag kan. Jag tycker det är en bra tidning. Jag brukar gå till en butik här i Göteborg som har hur mycket äldre Communicator's som helst (vet ej om jag vill avslöja namnet på butiken...kanske om någon ber snällt). Jag kan också tänka mig att prenumerera på den, men det är kostnadsfråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Jag har tidigare prenumererat på Star Trek Monthly, som är en brittiskt baserad tidning. Av kostnadsskäl har jag nu upphört, men den tidningen är i varje fall mycket bra. Den har alltid det senaste, samt en intervju med Manny Coto eller Berman - i varje nummer. Många intervjuer med skådespelare, etc. Mitt tips är att du köper något nummer av den tidning du är intresserad av, nästa gång när du är i närheten av SF-bokhandeln eller någon Pressbyrå som har tidningen - är du nöjd med innehållet, bör du kunna räkna med att den kvaliteten i princip håller i sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Eftersom jag själv är lycklig innehavare av flera ex av "Star Trek Magazine" har jag alltid sett ner på de tunna Communicator-tidningarna. De har få artiklar, korta intevjuer och får aldrig fram information snabbare än Internet. Magazinen är väldigt dyra men garanterar unikt material och exklusiva reportage. Communicator är mer som en stor gratiskatalog som man betalar för. Såvida du inte har mer pengar än du kan göra av med eller ett riktigt bra erbjudande så rekomenderar jag inte Star Trek Communicator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted January 26, 2005 Report Share Posted January 26, 2005 Jag har inte läst så många av communicator men tycker den är lite... Prenumererar på monthly direkt från uk och den tycker jag är bra. det är väl över 50% billigare att ta den direkt från dem själva än sf-bokhandeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Stargazer Posted November 16, 2005 Report Share Posted November 16, 2005 Jag har inte läst så många av communicator men tycker den är lite... Prenumererar på monthly direkt från uk och den tycker jag är bra. det är väl över 50% billigare att ta den direkt från dem själva än sf-bokhandeln. Tja! jag köper st monthly ibland när jag tycker att jag kan unna mig det samt hittar den, eftersom den kan vara lite svår att få tag på. Prenumeration vore kanske en bra lösning, hur fixade du din prenumeration och hur mycket kostar den? /Asil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Man behöver ha ett kontokort som pengarna kan dras från. Uppgifterna om hur man prenumerar finner du i tidningen. På deras webbplats verkar enbart prenumerationsmöjlighet för britter finnas. Jag har tidigare prenumererat på tidningen - det är smidigt och man får den någon vecka före officiellt publiceringsdatum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Kul, jag som skickat ett mejl till dem och frågat om det var möjligt att prenumerera på tidningen om jag bodde i sverige (fick dock inget svar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 19, 2006 Report Share Posted April 19, 2006 Jag skulle köpa en Star Trek tidning i en tidningsaffär för en gång skull till min födelsdag. Gissa priset! ......125 kr ...LITE VÄL DYRT! Är den verkligen värt det priset? Eftersom jag sparar till att köpa visa Star Trek dvd-boxar som jag inte råd att spendera 125 kr för tidningen per månad. Det kostar väl lika mycket att prenumera på den antar jag! Men jag blev förvånad, de andra tidningarna i affären kostar runt 75 kr (max 95kr).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 19, 2006 Report Share Posted April 19, 2006 Den brittiska tidningen kostar inte så mycket om man prenumerar. Priset brukar dessutom vara runt 80:- tidningen om man köper den på Pressbyrån, men priserna kanske har gått upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ensign Finlandssvensk Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Så vad löns det att prenumerera på (eller köpa) egentligen? Communicator eller monthly? Starving for new trek!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts