Jump to content

Teman på datorn

crazy_voyager

Recommended Posts

Jag läste några inlägg för nån dag sen om just folk som hade mixtrat lite med sina datorer för att få dom trekkigare. Jag gjorde en koll och började mixa med diverse ljudfiler och liknande och fick en riktig star trek dator. Har ni någonsin hållit på med sånt här. Jag har t.ex laddat ner ett program med olika bakgrunder till datorn i star trek tema, så nu har jag en ny bild varje dag :D .

Jag har också mixtrat med ljudfilerna så att alla ljud till programen nu består av väl utvalda repliker ur trek. Ett bra exempel är att jag har bytt ut in och ut loggningsljuden mot tuvok och datorn som säger: "Access granted. Commencing download." Och när man loggar ut kommer tuvok med den klassiska: "Live long, and prosper".

Jag tycker detta är jätteskoj och alla förslag tas tacksamt emot. Och om ni inte har testat detta så tycker jag ni ska försöka för detta är riktigt roligt. Intresserade??? Skriv då, har ni gjort det redan??? Då får ni verkligen skriva det.

Jag provade att lägga in några trekljud för vissa grejer men tröttnade på dom efter ungefär en dag. Men communicator-blippet hade jag iofs kvar ganska länge som ljud för när jag får mail. Nu har jag inga ljud alls och använder smoke-temat i Gnome så det är inte det minsta trekkigt..

Ja varför inte, t.ex kan jag ju tipsa om att man kan spara säg tuvoks:live long... ja ni vet. Och sedan använda det som utloggningsljud. Dessutom finns det ju massa annat bra. Vad sägs om doktorn som säger:sickbay to bridge. Varje gång nån skriver till dig på msn? Det finns massa bra grejer att hitta där.

\quote\men hittils har det varit lite krångligt/quote/

Vad har du för operativsystem??? För med t.ex XP tycker jag det är helt omöjligt att hitta på kontrollpanelen. Annars så ska det bara vara att gå in på ljudenheter. Välja ljud t.ex: inloggning. Sedan tycker du på bläddra: väljer ett bra star trek ljud och klickar på verkställ. Sedan har du din dator lite trekkigare.

datorn blir enklare att jobba med när man har LCARS det medföljer startrek knapar som gör att du kommer åt dina system enklare och du kan stänga av den när du vill så trycker du bara på guit knapen uppe vid höger mer enklare är det inte och du kan aktivera den precis när du vill ps det medföljer ljud och röst

Edited by captain archer