crazy_voyager Posted February 2, 2005 Report Share Posted February 2, 2005 Jag läste några inlägg för nån dag sen om just folk som hade mixtrat lite med sina datorer för att få dom trekkigare. Jag gjorde en koll och började mixa med diverse ljudfiler och liknande och fick en riktig star trek dator. Har ni någonsin hållit på med sånt här. Jag har t.ex laddat ner ett program med olika bakgrunder till datorn i star trek tema, så nu har jag en ny bild varje dag . Jag har också mixtrat med ljudfilerna så att alla ljud till programen nu består av väl utvalda repliker ur trek. Ett bra exempel är att jag har bytt ut in och ut loggningsljuden mot tuvok och datorn som säger: "Access granted. Commencing download." Och när man loggar ut kommer tuvok med den klassiska: "Live long, and prosper". Jag tycker detta är jätteskoj och alla förslag tas tacksamt emot. Och om ni inte har testat detta så tycker jag ni ska försöka för detta är riktigt roligt. Intresserade??? Skriv då, har ni gjort det redan??? Då får ni verkligen skriva det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 2, 2005 Report Share Posted February 2, 2005 Ooo... håller på att försöka fixa ljuden men hittills hardet varit lite krångligt, men bakgrund har jag självklart var fann du Tuvok-ljuden?? Mer än intresserad..! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted February 2, 2005 Report Share Posted February 2, 2005 Jag provade att lägga in några trekljud för vissa grejer men tröttnade på dom efter ungefär en dag. Men communicator-blippet hade jag iofs kvar ganska länge som ljud för när jag får mail. Nu har jag inga ljud alls och använder smoke-temat i Gnome så det är inte det minsta trekkigt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 2, 2005 Report Share Posted February 2, 2005 Om ni inte visste det innan så har vi skrivbordsunderlägg och ljud på sidan. Passar på att göra lite reklam nu när ni tar upp det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 5, 2005 Author Report Share Posted February 5, 2005 Ja varför inte, t.ex kan jag ju tipsa om att man kan spara säg tuvoks:live long... ja ni vet. Och sedan använda det som utloggningsljud. Dessutom finns det ju massa annat bra. Vad sägs om doktorn som säger:sickbay to bridge. Varje gång nån skriver till dig på msn? Det finns massa bra grejer att hitta där. \quote\men hittils har det varit lite krångligt/quote/ Vad har du för operativsystem??? För med t.ex XP tycker jag det är helt omöjligt att hitta på kontrollpanelen. Annars så ska det bara vara att gå in på ljudenheter. Välja ljud t.ex: inloggning. Sedan tycker du på bläddra: väljer ett bra star trek ljud och klickar på verkställ. Sedan har du din dator lite trekkigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 7, 2005 Report Share Posted February 7, 2005 Så, har XP, det blev lite krångel men löste sig snabbt, så nu har jag lite star trek ljud på datan, och min kompis med, fick hjälpa honom lite ^^ skoj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 7, 2005 Author Report Share Posted February 7, 2005 Var fick du ljuden ifrån??? tog du dom på forat eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 7, 2005 Report Share Posted February 7, 2005 Jag tog dem därofrån, fast det gick inte med min användare (lite knäpp) så jag fick ta min lillebrors, och så sparade jag några bakgrundsbilder, de var fina jajja, var ju inte så svårt sen efter ett tags klurande, sparande och kopierande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted February 8, 2005 Report Share Posted February 8, 2005 I XP kan man välja att visa Klassiska kontrollpanelen (en länk till vänster i kontrollpanelen). Det kanske hjälper? Själv brukar jag ibland köra med LCARS Terminal. Det är ett program som nästan helt ersätter Windows shell med ett LCARS-liknande system. LCARS-Terminal.net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 nu har jag börjat köra LCARS system på min xp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 Hur funkar den?? Hurdan skillnad är det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 (edited) datorn blir enklare att jobba med när man har LCARS det medföljer startrek knapar som gör att du kommer åt dina system enklare och du kan stänga av den när du vill så trycker du bara på guit knapen uppe vid höger mer enklare är det inte och du kan aktivera den precis när du vill ps det medföljer ljud och röst Edited February 11, 2005 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 12, 2005 Report Share Posted February 12, 2005 Oo... men om man ordnar det på min användare, ändrar det de andra eller är det bara min? Kan man senare byta tillbaka till det vanliga Xp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 12, 2005 Report Share Posted February 12, 2005 (edited) din Lcars system dyker inte upp på nån annan i din familjs användare den dyker bara upp i din egna användare och du kan ta bort den och stänga av den när du vill Edited February 14, 2005 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 14, 2005 Author Report Share Posted February 14, 2005 Jag satte igång LCAR:s igår. Det funkar utmärkt. Har ni registrerat er eller använder ni shareware varianten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 alla ni som har LCAR:s system bör ta bort dom från datorerna det medföljer virus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobsson Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 jag har då inte sett till något virus i LCARS terminal.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 (edited) jag fick allvarliga virus i min xp Edited February 15, 2005 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Vilken enorm tur att man i så fall inte hunnit installera det ännu..! Men är det helt säkert att det kommer från LCARS?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Det finns inget virus där, måste ha kommit från nåt annat. Jag kör själv LCARS tillsammans med Norton Antivirus 2005 och den har inte hittat något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 jag hade 17 critcal obeject det var virus när jag kollade det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 15, 2005 Author Report Share Posted February 15, 2005 jag säger som freelancer, jag har kört varenda scan och det finns inget där. Är du säker på att det inte har kommit från nåt annat archer? Nåt mail eller vad som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Ja, det kan ju sedan ha lagt sig i LCARS-mappen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 ni har nog rätt om att jag kan ha fått mail som sedan har lagt in sej på LCARS filen och skapat problem ska se efter om det är så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 15, 2005 Author Report Share Posted February 15, 2005 Jag hoppas verkligen det, annars får vi väll maila och varna LCARS-terminal.net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts