Smirf Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 (edited) Jag vet att andorianer är med i Enterprise och TOS. Det jag undrar är, finns de med i några andra serier? Edit: Nevermind. Jag kollade i databasen och såg att de inte fanns med i TNG, DS9 eller Voyager. Edit 2: Databasen saknar aenar, subrasen av andorianer. Edited February 15, 2005 by Smirf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Jag har inte sett så mycket Enterprise, men jag har en fråga. Vad skiljer aenarerna från andorianerna? Är det att de är vita i stället för blå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Aenar: Blivit beskrivna som albino-Andorians, vit hud i motsats till blå hud som Andorians har. De är helt blinda och besitter stora psykiska krafter, lever frånskilt det andorianska samhället, få andorians har någonsin sett dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Jag tycker att andorians är en cool ras. De kommer från planeten Fesoan och är instabila, misstänksamma och ibland våldsamma. Andorians kallar människor för "Pink-Skins". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Aenar: Blivit beskrivna som albino-Andorians, vit hud i motsats till blå hud som Andorians har. De är helt blinda och besitter stora psykiska krafter, lever frånskilt det andorianska samhället, få andorians har någonsin sett dem. <{POST_SNAPBACK}> Och när i ST fick vi reda på det här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 I avsnittet: The Aenar (ENT). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Edit: Nevermind. Jag kollade i databasen och såg att de inte fanns med i TNG, DS9 eller Voyager. <{POST_SNAPBACK}> Det fanns faktiskt två andorianer i TNG, båda hade skimmrande hud och långa antenner. Den ena av dem var en av Lals främsta val när hon skulle a humanoid skepnad i "The Offispring". Den andra syntes i bakgrunden på Risa i "Captain's Holiday". Och så vill jag tillägga att jag älskar Andorianer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Edit: Nevermind. Jag kollade i databasen och såg att de inte fanns med i TNG, DS9 eller Voyager. <{POST_SNAPBACK}> Det fanns faktiskt två andorianer i TNG, båda hade skimmrande hud och långa antenner. Den ena av dem var en av Lals främsta val när hon skulle a humanoid skepnad i "The Offispring". Den andra syntes i bakgrunden på Risa i "Captain's Holiday". Och så vill jag tillägga att jag älskar Andorianer! <{POST_SNAPBACK}> Wow, är mäkta imponerad. Vilken detaljkännedom!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Edit 2: Databasen saknar aenar, subrasen av andorianer. <{POST_SNAPBACK}> Nej, det finns aenarer, kolla här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Andorians nämns också i DS9-avsnittet "Explorers". Älskar också andorians tack vare ENT. Men efter att ha sett "The Aenar" så gillar jag nog aenars något mer. Tycker att de är beundransvärda av flera orsaker, som att de är blinda och använder sin telepati som substitut och att de trots det kalla klimatet är pacifister, till skillnad från andorians. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted February 16, 2005 Author Report Share Posted February 16, 2005 *SPOILER* I avsnittet The Aenar säger Shran att Aenarerna har betraktats som en myt, fantasiväsen fram till för 50 år sedan ( från Enterprises tids perspektiv dvs). De har en relativt stor stad under ismassorna i (norra?) Andoria. De har ett kallare klimat än där Andorianerna bor. En av dem kallade Shran för blue-skin Aenarer är telepatiska, de kan läsa andras tankar, få folk att se illusioner etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Det finns även andorianer i TOS filmerna! Jag vill minnas att det finns en i UFP rådssalen i star trek 4. Jag tror han är med i samband med repliken There will be no peace as long as kirk lives...(klingoniska ambassadören) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Jag vill minnas att det finns en i UFP rådssalen i star trek 4. Jag tror han är med i samband med repliken There will be no peace as long as kirk lives...(klingoniska ambassadören) <{POST_SNAPBACK}> Det finns två faktiskt en klassisk Andorian och en lite nyare variant (båda i stjärnflottans unifrom). Den klassiske syntes kanppt och den andra gjorde inte mycket mer än att se upprörd ut och prata i sin kommunikator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 Vore kul med en Andorian i en Starfleet uniform i en fast roll i en framtida star trek serie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts