Jump to content

Doktorns namn

Mikael

Recommended Posts

Ja som alla vet så har ju  doktorn i Voyager inget namn, trodde ni.

I avsnittet Lifesigns i 2:a säsongen så döper Vidiiankvinnan doktorn till Shmullis efter sin farbror.

Doktorn givk med på det och eftersom han är ett hologram så borde han inte kunna glömma saker. Men det har han nog...

Wildmans baby skulle ha fått namnet om det blev en kille, men det blev det ju inte.

Doktorn tog även namnet Schweizer i ett avsnitt, men hans älskade Freja på Holodäcket dog i hans armar sägandes hans namn och han var därefter för smärtsamt påmind av namnet. Valde därför bort det. Han är lite fånig tycker jag... Kan han inte bestämma sig någon gång. Han kanske egentligen inte bryr sig, eller?

Han sa inte till någon annan att han tog namnet men han var med på noterna och gillade det så vitt jag vet.

Dinara Pel kallade EMH  för Schmullus och han accepterade det. I avsnittet efter så var det borta och glömt.

• 1 month later...

När Janeway och Chakotay hamnar på en planet och har ett dödligt virus i sig så Tuvok tar över skeppet och till sist kontaktar Vidiianerna så kollar på dr Dinara Pel så kallade hon doktorn för Shmullis igen.

ÖverGud admiral  Jocke vet vilket avsitt jag menar.

• 4 weeks later...

VARNING ! SPOILERS !!!!!!!!!!!!!!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Jo, doktorns namn blev faktiskt: Joe. Det var hans frus farfars namn. Jovisst, hans fru. Det verkar som om Hologram blir bättre behandlade i framtiden.

• 3 weeks later...