Gå till innehåll
Mikael

Doktorns namn

Rekommenderade inlägg

Ja som alla vet så har ju  doktorn i Voyager inget namn, trodde ni.

I avsnittet Lifesigns i 2:a säsongen så döper Vidiiankvinnan doktorn till Shmullis efter sin farbror.

Doktorn givk med på det och eftersom han är ett hologram så borde han inte kunna glömma saker. Men det har han nog...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var det inte så att Doktorn och Kes funderade på namn i nåt ansnitt ? Men Ensign Wildmans baby fick namnet istället ? Eller var det i andranamn ?

Och vilket namn var det ... ?

Jaa. Många obesvarade frågor.  :)

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wildmans baby skulle ha fått namnet om det blev en kille, men det blev det ju inte.

Doktorn tog även namnet Schweizer i ett avsnitt, men hans älskade Freja på Holodäcket dog i hans armar sägandes hans namn och han var därefter för smärtsamt påmind av namnet. Valde därför bort det. Han är lite fånig tycker jag... Kan han inte bestämma sig någon gång. Han kanske egentligen inte bryr sig, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tja, doktorn tog inte och valde bort detta namn som han gjort annars. Deta tycker jag är ett tecken på att manus författarna borde "hålla ihop" lite bättre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog han inte namnet "Shmullus" lite flyktigt sådär ?

Det var väl hon vidiian-tjejen dr Dinara Pel ?

Men han verkar inte använda det direkt… Skumt.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han sa inte till någon annan att han tog namnet men han var med på noterna och gillade det så vitt jag vet.

Dinara Pel kallade EMH  för Schmullus och han accepterade det. I avsnittet efter så var det borta och glömt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det stämmer. Hans familj kallade honom för Kenneth.

I ett av de sista avnitten på fjärde säsongen blir doktorn minister på en planet och bor på denna planet i ett antal år. Under denna tid kallas han enbart för "the Doctor".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När Janeway och Chakotay hamnar på en planet och har ett dödligt virus i sig så Tuvok tar över skeppet och till sist kontaktar Vidiianerna så kollar på dr Dinara Pel så kallade hon doktorn för Shmullis igen.

ÖverGud admiral  Jocke vet vilket avsitt jag menar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I avsnittet om "the Fifth Dimension" kallades doktorn för "Jordens president" - se där är ett namn som jag gärna skulle vilja ta. Mycket bättre än de andra. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VARNING ! SPOILERS !!!!!!!!!!!!!!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Jo, doktorns namn blev faktiskt: Joe. Det var hans frus farfars namn. Jovisst, hans fru. Det verkar som om Hologram blir bättre behandlade i framtiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu