Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Dom säger det i Endgame, tror det e precis i börvan, när återträffen är, så introducerar Joe (The Doctor asså :)) sin fru o så säger han att han heter Joe...mycket bra avsnitt/film för övrigt...bästa Voy-avsnittet/filmen ever, så ni som inte har sett det, Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge ;)

/mumle

ps. om det e nån som har bredband o känner att dom sååååå gärna skulle vilja se det, kan dom ju säga till :) ds.

Postad

SPOILERSPACE

*

K

A

T

H

R

Y

N

P

L

U

S

C

H

A

K

O

T

A

Y

L

I

K

A

M

E

D

S

A

N

T

Vet inte om spoilerspacet var nödvändigt med tanke på att det finns ett i början, men för att vara på den säkra sidan...

Men om dom säger det i början av Endgame så är det ju inte så eftersom det var den framtiden som inte blir... typ.

Så då är det ju inte "våran" doktor som heter så eller??

Postad

Kanske det Lollo :)

Men såå obegripligt var det väl inte? jag som är så pedagogisk? (okej, jag fattade knappt själv vad jag hade skrivit, och jag har ändå sett avsnittet.)

Vill du ha en bättre förklaring om vad jag menade eller är det sak samma?

• 2 år senare...
Postad

Paris: "It took you 30 years to come up with Joe?" :lol: :P

Jag tycker att Schweitzer var ett mycket bättre namn till doktorn. Och det faktum att han var namnlös hela serien igenom var väl tjusningen med det hela *L*

• 2 veckor senare...
Postad
"The past is the future, the future is the past, it all gives me headache!"

(Janeway)

Hette doktorn Joe till slut eller inte?

Ja, det presenterade han sig som på den där jubileumsfesten, där hans fru var med.

Postad (redigerade)
I "Message in a bottle" fick doktorn namnet Mr-I-can-leave-the-ship av sin läkar kollega.

det andra hologramet kallade doktorn det pga att doktorn kunde leave sitt skepp

men det andra hologramet kunde det inte.

Redigerad av speck
  • 9 månader senare...
Postad (redigerade)

Men festen skedde ju inte eftersom historien ändrades. Festen var alltså 17 år tidigare än den skulle skett....

Då kanske inte doktorn gifte sig...

Redigerad av Bromma_Herman
Postad
Men festen skedde ju inte eftersom historien ändrades. Festen var alltså 17 år tidigare än den skulle skett....

Då kanske inte doktorn gifte sig...

Exakt, festen utspelade sig i ett parallelt universum (eller så utspelade sig Endgame II i ett paralellt universum beroende på vilket perspektiv man ser det ifrån).

Jag är besviken på att de var tvugna att använda tidsresor för att få hem Voyager.... men kan lösa alla problem med tidsresor och fåpr ju oändligt med nya försök om man skulle misslyckas.

• 4 veckor senare...
  • 7 månader senare...
Postad
Vad är det som doktorn i Voy säger när han startas upp?

<{POST_SNAPBACK}>

Please state the nature of your medical emergency :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar hur meningen skulle låta på svenska? Är det någon som har en vettig översättning?

Postad

Please state the nature of your medical emergency  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar hur meningen skulle låta på svenska? Är det någon som har en vettig översättning?

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du ont nånstans? ;) Eller kanske inte...? :D

Vänligen redogör för din medicinska nödsituation blir det väl i direkt och någorlunda hyfsad översättning. Även om den svenska meningen helt saknar elegansen i den engelska :)

Postad

Please state the nature of your medical emergency  :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du ont nånstans? ;) Eller kanske inte...? :D

Vänligen redogör för din medicinska nödsituation blir det väl i direkt och någorlunda hyfsad översättning. Även om den svenska meningen helt saknar elegansen i den engelska :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är ditt medicinska tillstånd? :blink:

Postad

Men tar man bort "för" så låter det lite bättre, enligt mig ;)

"Vänligen redogör din medicinska nödsituation"

Annars låter det mer som att man ska redogöra för smärtan..!

Fast frasen på engelska är bättre :)

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...