Jump to content

Quantum Leap

Rick Hunter

Recommended Posts

Nån som sätt denna serie med Scott Bakula i huvudrollen? Minns att jag såg några få avsnitt för en väldans massa år sedan. Kommer inte ens ihåg om jag gillade den. Hade med tidsresor att göra, så mycket minns jag i alla fall. Nån som kan berätta lite om vad det handlade om? Varför och hur han reste i tiden. Färska upp mitt minne någon.

Ah, såg på denna serie när vi fortfarande hade Sci-Fi channel på paraboeln :)

Blev lite glest mellan avsnitten men det gick något såhär:

Sam Beckett är en vetnskapsman som utvecklade Quantumtekniken, han stegade in i maskinen (vet inte vad användningsområdet var från första taget).

Det hela slutar med att hans medvetande transporteras till en annan kropp, i en annan tid där han skall uträtta ett uppdrag, okänt för honom.

Dock så har han hjälp av en god vän, en forskarkollega som dyker som som ett osynligt hologram, det är bara Sam som kan se honom. Till sin hjälp har de Zippy, en avancerad dator med enorm arbetskapacitet.

Så fort Sam Beckett klarat av det okända uppdraget och ändrat historien till det mera positiva så transporteras han till nästa kropp för att påbörja samma sak än en gång.

UNderhållande. Fanns både tråkiga och roliga avsnitt :)

• 3 years later...
  • 1 month later...

Sett alla avsnitten, klart en bra serie och väldigt unik. Scott Bakula och Dean Stockwell tycker jag är ett bra par, blev glad av att se Dean vara med i nya BSG även om det är en ganska liten roll.

Alla avsnitt är inte super men är få serier som är på top hela tiden, klart värt det för vissa helt underbara avsnitt och även de mediokra är bättre än det mesta annat som finns att se på.

Sett alla avsnitten, klart en bra serie och väldigt unik. Scott Bakula och Dean Stockwell tycker jag är ett bra par, blev glad av att se Dean vara med i nya BSG även om det är en ganska liten roll.

Serien är underbar, jag håller med, även om jag inte tror att jag sett alla avsnitt. Underbara miljöer och jag gillar detektivarbetet bara att få reda på vem han var... Sedan har du väl inte missat att Scott Bakula spelat i Star Trek? Det kanske framgår av tidigare diskussion, men eftersom du endast nämnde Dean i vidare arbeten...

Serien är rätt typiskt 80-tal och kan kanske uppfattas som lite "glättig". Dessutom är den väl i likhet med samtida serier inte speciellt bra på kontinuitet. Den har charm helt klart. Dessutom hade den mycket bättre manus vilket gör att många av avsnitten håller bättre idag än vad som är fallet för många samtida succéserier jag skulle kunna nämna. Vet inte om den förtjänar IMDB-betyget (tror det är många nostalgiröster där) men inte långt ifrån.