Kai Dukat Postad 6 April, 2005 Rapport Postad 6 April, 2005 Ni ska bara var tysta och glada här i Skellefteå ska vi vara glada om vi får se påskliljor vid valborgs. Jag hatar snö, jag vill vara lika glada som er. :arg: :arg: :arg: Citera
StarTrekin Postad 6 April, 2005 Rapport Postad 6 April, 2005 Har sett en massa vårtecken. Såg en geting för ca två veckor sedan, har även sett humlor och binn och en hel del fjärilar. Det finns en massa tussilago endel krokus och snödroppar. Det finns ju en massa fåglar som kommit också: Tranor, bofinkar sädesärla och rödhake har jag sett/hört Ett annat vår tecken är att jag och min storasyster har mockat hästarnas hage :P och att dessa har börjat fälla. Citera
Sandra Postad 7 April, 2005 Rapport Postad 7 April, 2005 Ja att hästarna börjat fälla märktes då jag var ute i stallet. Thirteen, Adette fäller verkligen! :P Då är det bara att ta fram borstarna! Nu har jag sett blommor med! Och hundarna blir allt lite galnare..! Men jag vill ha snö! (Nu kommer nog många, många protester som man vanligen får ) men jag älskar, älskar snö! Kanske lite för åskfobin och pollenallergin... men mest för att jag bara älskar vintern, helt enkelt. Citera
OnO Postad 7 April, 2005 Rapport Postad 7 April, 2005 Ni ska bara var tysta och glada här i Skellefteå ska vi vara glada om vi får se påskliljor vid valborgs. Jag hatar snö, jag vill vara lika glada som er. :arg: :arg: :arg: <{POST_SNAPBACK}> Ett annat säkert vårtecken i Skellefteå måste väl vara det att SAIK missar elitserien i ishockey... ;) Ta inte illa upp! Citera
Thirteen Postad 8 April, 2005 Rapport Postad 8 April, 2005 Nu har våren definitivt kommit, det ösregnar. Trevligt med lite regn... Och, ja, hästen har verkligen börjat fälla :P väldigt säkert värtecken, väldigt. Citera
Sandra Postad 2 Maj, 2005 Rapport Postad 2 Maj, 2005 (redigerade) Oj oj, säkraste vårtecknet hittils: Åsk-säsongen har åter börjat! >.< Huvudvärk och magont räcker för att stanna hemma, och mina aningar var tydligen sanna, när man går ut med Kling och Klang börjar det mullra så lillasyster får fart på benen. Fast hundarna tyckte givetvis det var roligt att slippa ur mas-takten. Men usch, gillar inte att gå omkring som en levande sensor och må dåligt före och under åskan! Åskfobin ska bort! :arg: Men men, ett par muller och så var den borta... *puh* Redigerad 2 Maj, 2005 av Sandra Citera
B'Elanna Postad 3 Maj, 2005 Rapport Postad 3 Maj, 2005 Oj oj, säkraste vårtecknet hittils: Åsk-säsongen har åter börjat! >.< Huvudvärk och magont räcker för att stanna hemma, och mina aningar var tydligen sanna, när man går ut med Kling och Klang börjar det mullra så lillasyster får fart på benen. Fast hundarna tyckte givetvis det var roligt att slippa ur mas-takten. Men usch, gillar inte att gå omkring som en levande sensor och må dåligt före och under åskan! Åskfobin ska bort! :arg: Men men, ett par muller och så var den borta... *puh* <{POST_SNAPBACK}> Jo, åsksäsongen har börjat här i Skåne. Fast det blev inte så mycket åska. Det är lätt att få huvudvärk när det åskar. Åskan kan vara en bra ursäkt att sitta inne och kura och ha det mysigt! Det har blivit så grön så snabbt. Jag bor i Linköping men är just nu hos mina föräldrar i Ängelholm och jag märker att Skåne är före med våren. Tulpanerna och påskliljorna blommar så det står härligt till. :lol: Citera
EoNeel Postad 3 Maj, 2005 Rapport Postad 3 Maj, 2005 Oj oj, säkraste vårtecknet hittils: Åsk-säsongen har åter börjat! >.< Huvudvärk och magont räcker för att stanna hemma, och mina aningar var tydligen sanna, när man går ut med Kling och Klang börjar det mullra så lillasyster får fart på benen. Fast hundarna tyckte givetvis det var roligt att slippa ur mas-takten. Men usch, gillar inte att gå omkring som en levande sensor och må dåligt före och under åskan! Åskfobin ska bort! :arg: Men men, ett par muller och så var den borta... *puh* <{POST_SNAPBACK}> Jag kan tänka mig att det är kämpigt att vara rädd för åskan, men det finns hjälp att få. Jag talade men en vän som är läkare och hon berättade för mig att KBT-terapi fungerar utmärkt på dem som lider av keraunofobi=åskrädsla. Jag tänkte ju själv söka hjälp för min aerofobi=flygrädsla. Citera
Sandra Postad 3 Maj, 2005 Rapport Postad 3 Maj, 2005 Jo, hjälp ska jag nog få :P har kommit överens med mamma om att jag ska få det, de andra syskonen blir bara nervösa när jag sitter och stirrar upp dem, på något sätt kan jag helt enkelt inte sluta stirra ut när det åskar, trots att jag rycker till varje gång något syns eller låter. Jag är lite... knasig <_< Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.