crazy_voyager Posted June 18, 2005 Report Share Posted June 18, 2005 (edited) Vi har ju redan en jättebra citattävling angående star trek, jag tror vi kan klara en som täcker allt utom startrek (det finns bra såna exempel på¨andra sidor). Förutsättningen är väl att citatet är typiskt för filmen och går att känna igen, t.ex. från Titanic, (nu är det säkert bara jag som gör denna kopplingen men ändå): "Take her to sea mr Murdock". Kaptenen till Styrman i början av filmen. Jag tor ni fattar, ska vi ta och börja. första citatet: x1: "Sir, I don't understand, who needs a knife in a nuke war? All you have to do is press a button...sir?" x2"Cease fire" x2"Put your hand on that wall." x1"sir?" x2"Put your hand on that wall!!" Gissa på Edited June 18, 2005 by crazy_voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 18, 2005 Report Share Posted June 18, 2005 Det är Ace och Zim i Starship Troopers, även om citatet inte var exakt ordagrant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted June 18, 2005 Author Report Share Posted June 18, 2005 Stämmer, vad var det som saknades? Det är så jag kommer ihåg det, nå, någon som vill posta ett nytt citat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 nytt citat: "I only speak 2 language, English and bad English." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 (edited) nytt citat: "I only speak 2 language, English and bad English." <{POST_SNAPBACK}> Bruce Willis i "the fifth element" Edited June 21, 2005 by Dahlberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted June 20, 2005 Report Share Posted June 20, 2005 denna då X: After you. Y: Oh, no (laughs) Age before beauty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homer Posted August 8, 2005 Report Share Posted August 8, 2005 Va Orville, återanvänder du citat på andra forum??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted August 8, 2005 Report Share Posted August 8, 2005 Va Orville, återanvänder du citat på andra forum??? <{POST_SNAPBACK}> aaaaaaaaaaahhhh dounuts Ja, det gör jag. det var egentligen här jag skrevden först tror jag men ingen verkade kunna den så jag prövade med vårt andra forum men ingen verkade kunna den där heller... Frågan är kan du den här då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homer Posted August 8, 2005 Report Share Posted August 8, 2005 Ja det kan jag men det är bara för att jag läst svaret på det andra forumet. så det är ju lite fusk då om jag svarar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 13, 2005 Author Report Share Posted August 13, 2005 fast ingen kan så du får nog svara ändå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Hm verkar roligt.. Ok en enkel (?) "Its dark times we live in Anakin. Be awere of your mind." J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 18, 2005 Author Report Share Posted August 18, 2005 Star wars, det är klart, 1:an tror jag, elelr 2:a kanske, tvåan är det nog föresten, men jag är inte säker, det var evigheter sen jag såg star wars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 18, 2005 Report Share Posted August 18, 2005 Star wars, det är klart, 1:an tror jag, elelr 2:a kanske, tvåan är det nog föresten, men jag är inte säker, det var evigheter sen jag såg star wars <{POST_SNAPBACK}> Trean, annar är det rätt. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 18, 2005 Author Report Share Posted August 18, 2005 äsch då, nåja- det var star wars. Nån som har ett nytt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 (edited) OK kanske inte ordagrant men i alla fall: Kapten: -Calm dawn and lets follow the book. If usa falls under attack our job is to defend her. Present, future or past. After that we take our orders from the president. Civilian: FD Roosewelt??? J. Det där kanske var lite svårt... ett citat till från samma film kanske underlättar.... "I never heard a whisper about rocketplanes and those things they pulled us up of the water with. And name this ship after Chester W Nimiz! A still duty admiral! What the hell is going on here????"J. Edited August 26, 2005 by Supreme Comander JAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 OK kanske inte ordagrant men i alla fall: Kapten: -Calm dawn and lets follow the book. If usa falls under attack our job is to defend her. Present, future or past. After that we take our orders from the president. Civilian: FD Roosewelt??? J. Det där kanske var lite svårt... ett citat till från samma film kanske underlättar.... "I never heard a whisper about rocketplanes and those things they pulled us up of the water with. And name this ship after Chester W Nimiz! A still duty admiral! What the hell is going on here????"J. <{POST_SNAPBACK}> Ingen som tittar på krigsfilmer med sci fi inslag? Tänk på en låt av Europe så är ni nära den engelska titeln! B) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted September 15, 2005 Author Report Share Posted September 15, 2005 the last/Final countdown? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 Japp Timmen Noll hette The Final Countdown i original. Den är det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 Japp Timmen Noll hette The Final Countdown i original. Den är det! <{POST_SNAPBACK}> Äntligen rätt!!!! Sevärd rulle! Någon som har ett nytt förslag? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 Här är ett förslag: Y: "When they come out... does it hurt?" X: "Every time" Vilka hade detta meningsutbyte och i vilken film? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 Här är ett förslag: Y: "When they come out... does it hurt?" X: "Every time" Vilka hade detta meningsutbyte och i vilken film? <{POST_SNAPBACK}> X-men y: Rogue x: wolwerine mitt gamla citat denna då X: After you. Y: Oh, no (laughs) Age before beauty Rocky 3 : x: apollo creed och y. rocky balboa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted September 15, 2005 Author Report Share Posted September 15, 2005 om man inte sett rocky då :P hm, nåt nytt, öh- ja, nån som har nåt bra? lol, jag har minnesförlust tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 18, 2005 Report Share Posted September 18, 2005 (edited) Ok. -This is an oldie but..... -Well its an oldie where I am came from.... -All right, boys, this is a riff in f biss. Follow me and keep up with the changes, all raight? (ursäkta alla gitarrproffs om jag minns fel... J. Edited September 18, 2005 by Supreme Comander JAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte_rubbit Posted September 18, 2005 Report Share Posted September 18, 2005 Hmm, kan det vara Tillbaka till framtiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 22, 2005 Report Share Posted September 22, 2005 Hmm, kan det vara Tillbaka till framtiden? <{POST_SNAPBACK}> Dead on. *applåderar* J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts