Gå till innehåll

Star Trek-kryssning?


Supreme Commander JAF

Rekommenderade inlägg

Jag tycker att det lät som en trevlig grej med star trek kryssning. Varför inte göra något liknande i sverige? Man hyr någon eller några konferens rum på en av finlandfärjorna (silja eller birka paradise tex) där man visar star trek eller sci fi serier/filmer samt har lite program. Sedan betalar alla intresserade för hytter mat samt ev kostnad för arrangemanget. Ev kan man ha någon/ några kändisar som hedersg??ster. Tycker jag låter som en trevlig ide. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Det låter helt underbart! Så får alla dricka Earl Grey Te och äta Rocky Road glass och ananas. :lol: Bara skoja, men det skulle vara coolt om man trekkiefierade kryssningen värsta mycket, eller lite iallafall. Hur som helst så låter det som någonting jag gladeligen skulle betala för :D

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, lite nytt blod kanske behövs här ser jag.

Nä men det skulle vara kul. Får ta kommandot över en Finlandsfärja och ge er finhytterna. Vodkan står på Kapten Bergman.

"ta kommandot över en Finlandsfärja "? menar du att vi skulle borda färjan med disruptor och Bat´leth i högsta hugg? :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, lite nytt blod kanske behövs här ser jag.

Nä men det skulle vara kul. Får ta kommandot över en Finlandsfärja och ge er finhytterna. Vodkan står på Kapten Bergman.

"ta kommandot över en Finlandsfärja "? menar du att vi skulle borda färjan med disruptor och Bat´leth i högsta hugg?

En sådant påfund skulle jag med glädje deltaga i. Går och vässar min Bat´leth omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle säkert kosta mer Goldplatinum än vi har. Specielt om man räknar in vad Ferengis ska ha för att förhandla det hela. Då blir det billigare att ta över skeppet.

Allvarligt så borde det väll finnas konferensrum att hyra på båtarna. Kostar säker mer än en lokal på land, men om tillräckligt många är villiga att vara med, och lägga en liten summa, skulle det säker gå att genomföra. Frågan är väll vem/vilka som skulle villa ta det administrativa ansvaret och fixa alla arangemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konferens rum torde väl inte kosta så mycket, inte utslaget på x antal personer i varje fall. Vad som kostar är ju resa och mat även om det går att få billigare om man vill sova i samma hytt. Vad som brukar vara problemet vid sådana här tillställningar är att få tillräckligt antal personer som vill vara med just det datumet man väljer och till just det priset. Intresset för star trek är ju trots allt inte så stort i sverige... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konferens rum torde väl inte kosta så mycket, inte utslaget på x antal personer i varje fall. Vad som kostar är ju resa och mat även om det går att få billigare om man vill sova i samma hytt. Vad som brukar vara problemet vid sådana här tillställningar är att få tillräckligt antal personer som vill vara med just det datumet man väljer och till just det priset. Intresset för star trek är ju trots allt inte så stort i sverige... J.

jag är med i alla fall, eller ja om jag får för morsan och farsan... men efter en stunds tjatande så lär väl det gå :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

undrar om nån har en tanke på när vi skulle åka om vi ska åka . och hur många som anmält intresse . vore bra med en siffra på vad det kostar(utan att räkna ihop det på anmälningar , bara rena siffror alltså)

lokal:????

hytt:????

m.m

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Ni har inte funderat på vad det eventuellt skulle kosta att kanske ta med en av skådespelarna. Jag är rätt säker på att det inte skulle vara helt gratis. Kostnaden för resan ink. hytt och mat är inte så farligt hög men det är allt annat runt omkring som kostar en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Att ta med en skådespelare av rang är mycket dyrt och det ska nog till flera hundra besökare för att man ska ha råd med sådan lyx. J.

då är det kört ! som bäst får vi väl nöja oss med "rödskorta nr 3" :lol:

P.S. upptäckte att jag har samma antal inlägg som forumet har medlemmar , 716 stycken! (är det värt att fira tro) D.S.

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var och tittade på Vikinglines sida :

http://www.vikingline.se/pagesSE/OvrigtKonferens.asp

Verkar inte vara allt för skrämmande priser. Om vi vore tilllräkligt med pers som är intreserade så kan det funka kostnadsmässigt.

Frågan är väll vem som skulle kunna tänka sig att hålla i allt?

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att jag skulle hänga med, om det är en dag/-ar man kan:)

ja , där ligger kanske problemet för oss som inte bor i närheten . alltså samma problem som vid Trekkerträffar(tar åtminstone en dag att färdas till Malmö , Göteborg eller Stockholm) . det betyder att för att en annan ska kunna hänga med går det inte att bara smälla in resan på vilken helg som helst . för egen del kan jag för tillfället när som helst men för andra(måste ju tänka på dem med) är det inte så .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...
Det låter helt underbart! Så får alla dricka Earl Grey Te och äta Rocky Road glass och ananas. :lol: Bara skoja, men det skulle vara coolt om man trekkiefierade kryssningen värsta mycket, eller lite iallafall. Hur som helst så låter det som någonting jag gladeligen skulle betala för :D
Coffie Black
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...