Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Picard kämpade emot så mycket så väsendet slutade försöka ta kontroll över Picard och

intog istället den person som var lättast att kontrolera.

Picard släppte faspistolen och föll ihop på golvet.

Innan någon hann reagera sprang Wesly fram och tog faspistolen och sköt Deanna.

Worf tog snabbt fram sin faspistol och sköt Wesley.

Riker gick ner på knä och kollade deannas puls, det var ingen fara med henne Picards faspistol hade varit inställd på bedöva.

Postad

Det såg värre ut för Wesley.

- Två skadade att stråla till sjukstugan, ropade Worf med handen på sin kommunikator.

- Vad i ******* är det som händer, skrek den uppjagade Riker.

Picard tog sig upp på fötter.

- Data, gör en avsökning efter ovanliga energi-formationer här på bryggan.

Den stillsamma androiden gav sig genast i kast med sina instrument samtidigt som Wesley och Deanna upplöstes av transportörssignalen. Picard visste precis vad de skulle leta efter, frågan var bara vilken väg det hade tagit.

- Hur är det, Kapten? frågade Riker.

- Kom med mig, nummer ett. Jag förklarar på vägen. Data, rapportera så fort du vet något.

Picard for iväg in i turbohissen med Riker tätt bakom.

---------------

Öhm, jag måste säga att detta börjar bli alldeles för rörigt för mig. Å andra sidan har det gett mig sug att prova på att skriva fan fiction. detta har till och med gett mig storyn, så inget ont som inte har något gott med sig. :P

Postad

När dörren hade slutits bakom Picrad och Riker i turbohissen började Picard förklara att energivalelsen hoppade från person till person i besättningen för att stjäla energi. Varelsen kom från en annan dimension. Det enda rätta var att försöka få varelsen tillbaka dit den hörde hemma.

Riker vandrade nervöst fram och åter i det trånga utrymmet när Picrad talade. Picard sa att de måste försöka få kontakt med det andra skeppet.

- Hur vet du det är rätt! utropade Riker. Samtidigt bad han datorn att hålla turbohissen.

Innan Picard han reagera hade Riker knuffat in honom i väggen och brottat ned honom. Riker slöt hotfullt händerna kring Picards hals.

- Will, du är besatt av väsendet flämtade Picard. Will du är ingen mördare!

Will Riker tvekade. Picard hann då försvara sig. Han tänkte att det var tur att han lärt sig Vulcanernas nervnyp.

-Data till Picard! Vi vet hur vi ska göra för att innesluta varelsen. Vi kan innesluta varslsen i transporterns dataström utan att skada besättningen.

-Verkställ! flämtade Picard.

Will Riker fångades av transportstrålen.

Postad

Kapten Picard kände den välbekanta känslan av att materialsieras. Han ryggade tillbaka när materialiserades framför sin Cardassiska plågoande som hade torterat honom.

- Du återvänder alltid hit! Ska vi börja om på nytt?

- Kapten Picard skrek till i ren fasa.

Innan han hann känna någon smärta fångades han åter igen i transportstrålen och materiliserades denna gång brevis en man som hade en uniform som likande hans egen med som han inte riktigt kunde känna igen.

Kapten Picard hade svårt att stå på benen. Den andra kaptenen som presenterade sig som Arn de Gothia fick stödja kapten Picard.

- Jag materialiserades som fånga hos min plågoande. Sedan hamnade jag här......började Picard....

Arn förklarade att de hade haft problem med kapten Picards transportersignal. Det var precis som om han var ur fas med verkligheten.....

Postad

Arn presenterade sig för Picard. Picard blev förvånad fast accepterade vem Arn var. Picard hade trots allt upplevet en del tidresor under sin karriär.

- Har ni upplevt något ovanligt frågade Arn.

Picrad förklarade att han varit fånge hos Cardassierna och att de utsatt honom för fruktansvärd behandling. Arn avbröt honom och förklarade att även om detta var fruktansvärt så var det tyvärr en del av historian. Picrad avbröt Arn och undrade varför han hela tiden återvänder dit.

- Jag menar om ni upplevt något som kan störa den vanliga verkligheten.....

- Vi åkte till Celtris 3 för att spåra ett metageniskt vapen som avfyrades med hjälp av thetabandstrålning. Vid räddningsoperationen så exploderade en apparat som avger thetabandsstrålning. Strålningen var dock inte farlig för människor även om den kommer att sitta kvar under en lång tid.....

- Thetabands strålning kan orsaka en spricka i rumstiden....viskade Arn....

- Enligt historian räddades du inte.......du frigavs efter att kapten Jelinek hade satt minor på Cardassiska skepp.....

- Edvard Jelinek.....sa Picrad samanbitet. Han var beredd att lämna mig hos Cardassierna för all framtid. sa Picrad upprört..... om det inte vore för att Will Riker riskerade sin karriär för att rädda mig....

- Du måste resa tillbaks i tiden till fängelset på Celtir 3 så att historian kan få sin rätta gåmg, jag är ledsen men detta är det enda rätta. Då kommer vänsndet utan kropp som har stört ert skepp också att försvinna till sin rätta miljö.

- Nej, jag kan inte.....började kapten Picard som faktiskt hade tårar i ögonen....du förstår inte....jag drömmer fortfarande mardrömmar...

Postad

* Utanför berättelsen *

Nu har det här somnat av lite. Kom igen och skriv fortsättningen nu. Det här är ju enbart för att vi ska ha kul. Eftersom jag har skrivit mycket i historian är det lätt att hänga med för mig.

Jag efterlyser andra skribenter. För historian har ett dilemma att lösa. Tidigare skribenter får givetvis gärna återkomma! :P

Postad

Väsendet kom från en annan galax ock hade av misstag hamnat i rumstidssprickan.

Väsendet hade blivit förvirrat och visste inte längre var han kom från.

När han hade blivit fångad började han instinktivt skicka ut telepatiska rop på hjälp.

Hans artfränder hörde honom och det skulle inte dröja länge tills dom kom ut ur rumstidssprickan och anfalla Enterprise.

Fortsättning följer

Postad

Arn vände sig mot Picard. Picard var känd för att sällan visa sina känslor. Att se den stora kapten Picard var nästan för mycket för Arn. Varför kan vi aldrig få några lätta uppdrag tänkte Arn.

Kuratorn Luc kom just då in i rummer.

- Kapten Picard, det är något konstigt, jag kan inte känna din närvaro telepatiskt utropade Luc.

Arn avbröt Luc.....

- Vi har en teknik som tillåter oss att transportera genom tidssprickan. Om vi transpoterar dig tillbaks i tiden kommer tidlinjen att lagas. Du kommer att överleva din tid på Celtris 3.

- Jag försår sa Picard samanbitet......jag måste rädda tidslinjen....

Just då kom Daniels in genom dörren till turboliften.....

- Ni kan inte tranportera Picard tillbaka..... inte i det tillståndet. Han kommer inte att överleva och jag behöver inte förklara vilka konsekvenser för historian det kommer att få!

- Vad ska vi göra?! undrade Arn.

*Fortsättning följer från den som känner sig hågad!*

Postad

-"Bryggan till Arn!".

-"Ja?" svarade Arn och såg upp.

-"Den här varelsen vi hade problem med tidigare har fått sällskap. De attackerar båda enterpriserna!" Hörde alla som var i rummet.

-"Hur många?" sa Arn.

-"Många. minst 200, men de är så många så att vi tappar räkningen."

-"Okej, vi gör så här, Picard villar upp sig i vår sjukstuga medans vi tar hand om det här problemet, okej?" Sa Arn.

-"Okej" sa de andra och nikade bekräftande som svar.

Fortsättning följer... J.

Postad

Picard var ensam i sjukhytten. Han kände sig trött och yr. Plötsligt dök ett hologram upp ur tomma intet. Även om Picard var van vid hologram kunde han inte låta bli att ropa till av förvåning.

- Skrämde jag dig frågade doktorn.

- Nej, inte egentligen. Vem är du?

- Jag är Enterprise läkarholgram.

- Hur mår du?

- Jag känner mig trött och yr också har jag hallsusinationer från min tid i cardassiskt fängelse.

Doktorn tog fram en scanner och scannade Picard under tystnad.

- Du har utsatts för strålning.....stora mängder strålning.

- Enligt vår läkare är doserna inte farliga....

- Cardassierna opererade in en sändare i ditt bröst som de anväde för att orsaka smärta - eller hur.

- Beverly har tagit bort otyget....

- Jo, detta har dock fått en oanad konsekvens......strålningen blir hela tiden högre i din kropp. Det är säkert därför du har drabbats av vad du kallar hallusinationer. Dessa hallusinationer är enligt mina skanningar helt verkliga hopp i tiden... Strålningen och tidshoppen kommer desvärre att så småningom ta livet av dig......det finns inte så mycket jag kan göra.....

- Picard reste sig upp.....Jag kan inte bara acceptera detta.....var är den mänksiliga doktorn?

- Vi har ingen mänskilg doktor.......din chans är att tranporteras tillbaka i tiden till Celtris 3. När du är där har jag en medicin du kan ta som gör att du stannar i rätt tidsperiod. Denna medicin kommer tyvärr få dig att må dåligt och känna dig disorienterad och så småningom kommer du att förklora alla minnen av att du varit här...... Du kommer dock att överleva och historian kommer att räddas....

- Doktorn till Arn.....jag tror att jag har hittat lösningen på våra problem.....kom hit så ska jag förklara.

Just då kände Picard den välbekanta smärtan och ångesten igen.....

- Doktorn fort......kan jag få medicinen.....

När Picard fått medicinen började han sakta upplösas och försvann strax efter från bädden i sjukhytten.....

Därefter kom Arn in i rummet......

- Du menar inte att du har skickat tillbaka Picard med tidsserum 47.....Denna drog är ju fortfarande på exprimenstadiet och vi vet inget om vad de egentliga effektera kommer att bli...

Postad

Picard var tillbakapå Celtris 3. Han injserade tidsserumet. Nästan genast kom illamåendet. Han började sjunga på en sång från sin barndom och tänkte på att han snart skulle vara hemma på Enterprise.

På Eneterprise avstod Riker från att försöka rädda Picard eftersom kapten Jelinek hade en plan.

Arn gick tillbaka till bryggan.

- Varleserna från andra dimentionen försvinner, tidslinjen återställs, förklarade T'Pel.

- Det fungerade alltså, mumlade Arn. Det var ett järvt tilltag av doktorn fast det fungerade..... skönt att inte behöva krascha skeppet denna gång tänkte Arn.

- Tidslinjen är på väg att återställas rapporterade T'Pel, våra tissköldar kommer att skydda oss fast det kan bli lite skakigt.

Tidslinjen återställdes och därmed försvann Picards Enterprise till rätt tid och plats.

Arn gick in till sitt kontor och anropade amiral Janeway.

Janeway gratulerade till att de lyckats med uppdraget och bjöd in Arn på privat middag.

Postad

*Utanför berättelsen*

Det här var roligt, fastän jag inte har skrivit så mycket så känns det bra att kunna påverka berättelsen.

Ska vi börja en ny berättelse eller vill någon skriva något mer på denna?

Postad
*Utanför berättelsen*

Det här var roligt, fastän jag inte har skrivit så mycket så känns det bra att kunna påverka berättelsen.

Ska vi börja en ny berättelse eller vill någon skriva något mer på denna?

***Utanför berättelsen***

Du får väl börja skriva på en fortsättniing så får vi se vad som händer... J.

Postad

*Ok, let's give it a try! Jag tycker det är så himla avkopplande att drömma sig bort i skrivandet en stund. Det är ännu roligare att läsa när nya tillägg har kommit! Åter till berättelsen*

Arn såg fram emot ledighet. Han ställde sig under transportern för att strålas ned till Janeway. I handen hade han en bukett rosor och en ask finaste tryffel med kaffesmak. Känslan av att materialiseras kändes lite obehaglig. Det kittlade och stack i huden. Konstigt tänkte han.

Han materialiserades framför en förvånad man som han vagt kände igen som Charles Trip Tucker på Enterprise NX01. Var är jag? frågade Arn.

- Var är jag? frågade Arn. och när är jag?

- När?! undrade Trip. Var är Malcolm? Det var honom jag hade låst transportern på! Han kan vara illa ute nu.

Amiral Janeway hade satt på sig en vacker klänning och dukat upp med oxfilé på planka som var Arns favorit. Hon hade just korkat en vin från vingården Picard när hon hörde transportern. Hon vände sig om för att hälsa sin älskade Arn. Där stod en man i gammaldags stjärnflotte uniform som hon inte kunde känna igen!

- VAD?! utropade Malcolm Reed och amiral Janeway i mun på varandra!

* Nu är det upp till den som vill att fortsätta. Brunt - jag ser fram emot ditt bidrag! Och Commander Jaf. Det var länge sedan du skrev - kom igen och ge din historia vingar! Till alla andra välkomna och ha kul med oss!*

Postad
***Utanför historien***

Ska på semester (spanien) och hinner tyvärr inte skriva på ett tag. Men det låter som ett intressant äventyr för våra hjältar! Arn på enterprise NX01, skulle kunna hända en del roliga saker... J.

Vad kul! Du får säkert massa inspiration under semstern. Ha det så skönt!

Ni andra är välkomna att fortsätta historian så länge!

Postad

* Ha det så bra på semestern Supreme Comander JAF. Åter till berättelsen *

Arn, Archer ock Trip satt i Enterprises ready room, Arn hade berättat för dem var han kom ifrån då Arcer sa:

- Vad ska vi göra nu ?

- Vi kan bara vänta, sa Arn.

Mitt skepp kan resa i tiden så dom kommer nog snart, och då kan vi ta reda på hur det här gick till.

-Tpol till Kapten Archer!

Arcer gick fram till companelen och svarade:

- Arcer här.

- Ni borde komma till bryggan nu.

Några minuter senare kom Archer och Arn fram till bryggan.

- Rapportera

- Tio Ferengiskepp gick just ur warp och har satt kurs rakt mot oss.

Dom bör vara inom vapenavstånd inom några minuter, rapporterade Tpol.

Då skakade bryggan till så nästan Arn ramlade omkull.

- Ferengiernas vapen har mycket längre räckvidd, sa Arn.

Dom är för många vi måste härifrån.

Fortsättnig följer

Postad

T'Pel hade lokaliserat felet i transportern tillsammans med Miral. När Picard hade tranporterats hade han varit ur fas med rumstiden. Detta hade påverkat transportern så att den som tranporterades hamnade på godtycklig tid och plats. Eftersom Amiral Janeway hade hört av sig och förklarat att Malcolm Reed från Enterprise NX01 hade hamnat hos dem var det mycket troligt att Arn var där. Felet i tansportern hade dock spridit sig som ett virus till övriga system i skeppet. Det var inte aktuellt att göra ett tidshopp förrän alla system var hela igen.

- Varför inte ta Eternety och leta efter Arn.! utropade Miral.

Eternety var ett mindre tidsskepp som Miral och Alexia hade byggt på sin fritid. Skeppet var utrustad med i tidsmatris så att det kunde klara tidshopp. Dessutom var det lättmanövrerat och hade kraftfulla vapen.

- Skeppet har aldrig blivit testat. Dessutom är varken Arn eller herr Reed i någon direkt fara, vi avvaktar, sa T'Pel.

Amiral Janeway som hade följt diskussionen via subspace avbröt.

- Jag tycker det är en jätte bra idé, att ta Relativity. Jag följer med!

- Eftersom du är amiral och har högre rankt blir det som du säger, fast jag kommer att protestera i min log, påpekade T'Pel.

- Gör vad du måste göra!

- Jag följer med, sa Malcolm Reed.

- Vi tar Detla flyer till er position. Vi kommer att vara på plats 08.00 i morgon! Klart slut från Janeway.

Janeway och Reed återgick till sin måltid.

- Utmärkt mat du lagar. Bättre än vår kock!

- Tja, jag vet hur man sköter en replikator, svarade Janeway.

- Sån här mat kan vi inte replikera på vårt skepp, sa Malcolm.

- Vad vill du ha till eftrerätt, frågade amiralen, vad sägs om lite kaffeglass? Det är bra för att lugna nerverna!

Postad

Efter att båda hade ätit sa Janeway lite däst:

"När jag tänker närmare på saken inser jag att ni inte hade holodäck på er tid!" -"Om du vill kan vi gå till ett och prova en stund."

-"Vad är holodäck?" Sa Malcolm förvånat.

-"Det är lättare att svara vad det inte är." Sa Janeway kryptiskt." -"Om jag visar kommer du att tycka att det är fantastiskt!" -"Ska vi?"

-"Efter dig, mam." Svarade Malcolm.

Fortsättning följer...

J.

Postad

Janeway stod utanför dörren till sitt holodeck. Hon förklarade att det inte var vanligt att man hade holodeck i privata hem. Fast hon hade blivit så van vid att roa sig på holodeck när hon var på Voyager så att hon hade installerat holodecket med hjälp av B'Elanna.

- Hmm, vilket program för någon som aldrig prövat holdeck. Lite avkoppling vorde inte dumt. Japp, vi kör Sandrin's. Dator starta program Sandrin's Janeway's version.

Janeway förklarade att detta var Tom Paris program men att hon hade gjort vissa förbättringar. Den irriterade kvinnan i baren hade hon bytt ur mot en man med stil.

- Stig in när ni är klara, sa datorn med sin kalla röst.

- Efter dig mam.

- Men, det här är ju en restaurang. Jag kan ta på hologrammen.

- Vad får det lov att vara, frågade den holografiska bartendern.

- Han är solid!

- Det är klart jag är, sa hologrammet irriterat. Vad är det här för konstig typ du har med dig? Hologrammet vände sig till Janeway.

Malcolm och Janeway satte sig vid ett av borden med varsin skål kaffeglass.

Plötsligt flimrade hologramvärlden till och Malcolm kunde se rutnätet som låg bakom.

- Asch, inte igen.....jag har fel på kraftomvandlarna, bara irriterande inget att oroa sig för. Holgramvärlden skimrade åter till och de befann sig plötsligt på Voyager.

- Janeway utropade, Tuvok's program uppror Alfa. Jag sparade eftersom jag tycker det var kul. Det är numera totalt harmlöst.

- Men, hej Seska.....

Malcolm såg till sin förskräckelse att det kvinnliga holgrammet hade lyft ett vapen mot dem...

*Fortsättning följer från den som har lust! *

Postad (redigerade)

-"Varning, säkerhets protokoll är nu avaktiverade!" sa datorn med sin vanliga lugna röst.

-"Va i..." han Janeway börja innan hon blev avbruten.

-"Du tror väl inte att jag var så dum att jag inte la in ett virus som aktiverar min variant efter ett antal visningar av detta holoprogram?" Sa Seska ilsket.

-"Se detta som en varning, nästa gång vi träffas skjuter jag för att döda!" Sa Seska och sköt phasern så att den träffade mitt emellan Janeway och Malcolm. Sedan vände hon på klacken och gick.

-"Det här var inte meningen..." sa Janeway förskräckt.

Fortsättning följer. J.

Redigerad av Supreme Comander JAF
Postad
-"Varning, säkerhets protokoll är nu avaktiverade!" sa datorn med sin vanliga lugna röst.

-"Du tror väl inte att jag var så dum att jag inte la in ett virus som aktiverar min variant efter ett antal visningar av detta holoprogram?" Sa Seska ilsket.

-"Se detta som en varning, nästa gång vi träffas skjuter jag för att döda!" Sa Seska och sköt phasern så att den träffade mitt emellan Janeway och Malcolm. Sedan vände hon på klacken och gick.

Fortsättning följer. J.

Detta är ett av mina favoritavsnitt i Voyager. Om man bortser från att tidslinjen förstörs så är historian om att Janeway introducerar holodeck för Malcolm helkul! :D Holdeck är alltid så farligt! <_<

*Kom igen och skriv mer!*

Postad

B)-->

CITAT(B @ 16 Sep 2006, 21:13) <{POST_SNAPBACK}>

Fortsättning följer. J.

Detta är ett av mina favoritavsnitt i Voyager. Om man bortser från att tidslinjen förstörs så är historian om att Janeway introducerar holodeck för Malcolm helkul! :D Holdeck är alltid så farligt! <_<

*Kom igen och skriv mer!*

^

***Utanför berrätelsen***

Handsken är kastad! Det är din eller någon annans tur att ta upp den! B) Och ja jag gillar också holodäckavsnitt! Förresten, vilken säsong och vilket avsnitt är det h??r seska avsnittet från? J.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...