Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

- Vem är Seska? Och varför vill hon skjuta oss?

- Det är en lång historia, Seska är död.

- Men?

- Detta är bara ett holgram av Seska.

- Men hologram är inte farliga.

- Jo, detta holgram är definitivt farligt.

Just då dök ett holgram av Janeway upp.

- behöver ni hjälp? kom med här! Vi håller stånd i matsalen. sa Janeway hologrammet.

- Hmm, hur klarade sig Tuvok och Paris ur det här! Inte ivolvera sig - just det! Malcolm?

Medan Janeway tänkte hade Malcolm försvunnit tillsammans med Janeway holgrammet. Han förstod antagligen inte att hon var holgram.

- Vad har jag gett mig in på tänkte amiral Janeway förtvivlat.

*Kom igen och skriv en fortsättning*

• 3 veckor senare...
  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

... Hmm, programmet avslutades genom att Tuvok och Tom vann över Seska. Med lite hjälp av mig - utanför holodek. Nu finns det förståss ingen sådan hjälp, tänke amiral Janeway. Jag måste hitta Malcolm.

Malcolm höll stånd i matsalen tillsammans med besättningen från Janeways skepp Voyager. Så klart var alla hologram fast de verkade kusligt verkliga. "Amiral Janeway" hade tydligen ändrat sig - de skulle lägga sig i secenariot trots allt. En man med en stor tatuering sköt mor Malcolm. Malcolm duckade bakom ett bord. Han sköt mot mannen men missade. Nästa gång lyckades Malcolm inte ducka lika bra utan träffades i axeln. En ljushårig man i röd uniform hjälpte honom på fötter.

- Här jag har något som hjälper dig! Han fick en injektion i halsen.

Sprutan gjorde egentligen inte ont men det som han injiserade sved som eld. Malcolm kände sig yr och svag.

Just då kom den riktiga amiral Janeway in. Malcolm och Janeway sprang från matsalen.

Samtidigt i Janeways hus kom hologramdoktorn på besök. Janeway hade missat deras golfrunda som de spelade varje torsdag. Doktorn hade kommit personligen för att förklara för Janeway att han inte gillade hennes frånvaro. Doktorn fann Janewys hus öde men att hon hade holodecket på.

- Just typiskt att missa vårt spel för en holonovells skulle, muttrade doktorn.

Postad

-"Dator avaktivera nuvarande program!"Sa doktorn torrt. -"Kan ej avaktivera." Svarade datorn ännu torrare. -"Varför då?" -"Programmet Seska/virus/Alfa förbjuder det i sina order vilka inte kan förändras." svarade datorn.

-"HM, EMH till Janeway!"Sa doktorn högt. -"Janeway här! Seska har lagt in ett virus som hindrar oss att avvaktivera programmet när det väl startat!" Svarade Janeway lättat. "Vi behöver din hjälp för att komma helskinande ur det här!" -"Vi? Vilken är du med? Arn?" Svarade doktorn förvånat. -"Du kommer inte att tro mig men Malcolm från NX - 01 Enterprise strålades hit av misstag!" Svarade Amiralen. -"Arn är förmodligen på hans skepp!" -"Du store tid!" Svarade doktorn chockad.

J.

Postad

B)-->

CITAT(B @ 16 Sep 2006, 21:13) <{POST_SNAPBACK}>

-"Varning, säkerhets protokoll är nu avaktiverade!" sa datorn med sin vanliga lugna röst.

-"Va i..." han Janeway börja innan hon blev avbruten.

-"Du tror väl inte att jag var så dum att jag inte la in ett virus som aktiverar min variant efter ett antal visningar av detta holoprogram?" Sa Seska ilsket.

-"Se detta som en varning, nästa gång vi träffas skjuter jag för att döda!" Sa Seska och sköt phasern så att den träffade mitt emellan Janeway och Malcolm. Sedan vände hon på klacken och gick.

-"Det här var inte meningen..." sa Janeway förskräckt.

Fortsättning följer. J.

Detta är ett av mina favoritavsnitt i Voyager. Om man bortser från att tidslinjen förstörs så är historian om att Janeway introducerar holodeck för Malcolm helkul! :D Holdeck är alltid så farligt! <_<

*Kom igen och skriv mer!*

Det är avsnitt 3.24 . Worst case scenario. Det är som sagt ett riktigt höjdaravsnitt.

Kom igen och skriv fortsättningen. Här finns fortfarande en massa lösa trådar!

Postad

På Enterprise NX-01 stod Arn på bryggan.

- Några förslag om hur vi ska besegra ferengiskeppen?

- Ferengis sysslar med handel. Deras största intresse är att göra vinst. De är mycket giriga.

- Jo jag vet det. Hela vårt skepp togs över av Ferengis en gång.

- Slavar! sa T'Pol.

- Va? frågade Arn och Archer i mun på varandra. Ferengis är intresserade av att handla med slavar. Vi erbjuder dem våra kvinnor som slavar mot att vi får fri lejd.

Archer och Arn såg mycket frågande. ut.

- När vi ska transportera över kvinnorna måste de ta ned sköldarna. Vi kommer naturligtvis inte transportera över några kvinnor utan en antimateria mina som vi kan spränga genom att trycka på en knapp.

Trip hade följt deras konversation från ingenjörsavdelningen.

- Kan du tillverka en mina? undrade Archer.

- Jag håller på?

- Kan du spela motståndare till förslaget om kvinnorna!

- Gärna! Får vi brottas igen?

- Du skulle bara våga, skrattade Archer.

Samtidigt hemma hos Janeway började Malcolm får rejält ont i axeln. Han kände sig yr eftersom han förlorat en del blod.

- Janeway till doktorn!

- Kan du transportera dig till Sickbay på mitt holodeck! Malcolm behöver hjälp!

- Seskas program tillåter inte ens mig som är hologram att transporterain till holodeck. Jag vet dock hur ni ska göra för att stänga av programmet.

- Ni måste till Voyagers holodek. Där ska ni starta Seskas program. Sedan måste ni lura in Seska hologrammet där och stänga av holodecket genom att spräna hologramsändarna på Voyages holodeck. Då kommer hela programmet att asvlutas om jag har fröstått det hela rätt. Tyvärr så kommer dit holodeck att vara så skadat att det inte går att reparera.

- Hälsan är viktigast! utropade Janeway. Låt oss sätta planen i verket.

- Jag hjälper er utifrån genom att skriva om programmet, sa doktorn.

Postad

När Janeway och Malcolm kröp genom en tunnel för att komma till holodecket utbröt en kraftig plasmabrand. Den heta plasman rusade mot dem. Just då uppstod en brandsläckare framför Janeway. Hon tog den och släckte plasman.

- Tack doktorn!

På Enterprise NX01 förhandlade Archer med en ferengikapten. Det gick lätt att övertala kaptenen att ta kvinnorna. Trip skötte sin roll som motståndare till förslaget perfekt. Trip tänkte att det är skönt att slippa springa runt i underkläder den här gången.

Postad

Bryggan skakade till då ferengiskeppet sprängdes.

-Då var det avklarat,sa Trip.

-Nio ferengiskepp kvar,påpekade Arn.

-Vi har fortfarande inte en chans.

Postad

- Verkställ sa Archer sammanbitet.

Det välbekanta ljudet av transportern hördes och T´Pol dök strax efter upp på ett av ferengiskeppet. Det var inte vilket skepp som helst utan skeppet som transporterade den stora ferengiledaren grand Nagus.

T'Pol överrumplade vakterna med ett vulcanskt nervnyp och höll ett faservapen riktat mot Nagus.

- Nu gör ni som jag säger sade Archer sammanbitet. T'Pols vapen är intsällt på att döda. Hon tvekar inte att skjuta på min order. Sänk era sköldar. Vi kommer att förstöra era vapen. Sedan är ni fria att flyga här i från sedan vi transporterat tillbaka T'Pol.

På Arns skepp började de undra varför amiral Janeway inte hade dykt upp. När de anropade amiralen fick de svar av doktorn.

- Holodeck-program som hade gått fel. Om jag hade varit människa hade jag blivit jätte frustrerad nu tänkte T'Pel. I bland är det skönt att vara vulcan.

Inne på holodecket hade Janeway och Malcolm just lyckats ta sig till holodecket på Voyager. Seska-hologrammet följde dem i hälarna så det var inget problem.

- Starta program uppror Alfa sa Janeway sammanbitet.

Malcolm som stod brevid henne började vingla betänkligt.

- Jag är lite yr.....

Seska kom rusande mot dem med höjt vapen.

- Dator avsluta programmet!

Holdecket förvandlades till ett rutnät och Voyager försvann. Rutnätet var dock väldigt trasigt.

- Jag ska aldrig leka på holodeck igen, suckade amiralen.

- Inte jag heller svarade Malcolm innan han svimmade.

• 2 veckor senare...
Postad

Doktorn kom skyndande in på det trasiga holodecket.

- Var snäll och ange det medicinska nödläget!

- Välkommen! sa Janeway. Tack för att du kom. Se nu till att hjälpa Malcolm.

Doktorn hade redan böjt sig ned och undersökte Malcolm.

- Han har inga livshotande skador, sa doktor och benadlade Malcolms sår med en hudgenerator och gav honom en spruta så att han vaknade.

- Malcolm tittade sig förvånat omkring och undrade hur doktorn hade kunnat läka hans sår så snabbt.

På Enterprise hade T´Pols taktik lyckats. Skeppen drog sig tillbaka för att få se sin stora Nagus i livet igen. T´Pols grepp om den stora Nagusen måste ha lättat. Efteråt har Archer funderat på om T´Pol helt enkelt var slarvig. Den stora Nagusen lyckades övermanna T'Pol och riktade vapnet mot hennes huvud.

Janeway anropade T'Pel och hon bestämde att dikrekt ta Deltaflyer och möta Enterprise. Miral och Alexia hade Eternety färdig för avfärd. Doktorn insisterade på att följa med och det var ingen som hade något emot det. Doktorn hade ju trots allt missat sin golfrunda.

- Vem vet när ni behöver mig igen, påpekade han torrt.

• 1 månad senare...
Postad

När de startat med Delta flyern sa Malcolm: -"Nu när jag sett en del av vad som väntar så kan jag bara säga att framtiden är värd alla ansträngningar som vi och de som kommer efter oss kommer att göra." -"Det verkar..." Var allt han han säga innnan han avbröts av datorn som sa -"Alarm! Fintligt rymdskepp på ingång! Rött läge intaget! Sköldarna resta!"

Fortsättning följer... J.

Postad

På Enterprise NX01 var läget spänt. Den stor Nagusen sa med sin pipiga röst.

- Vem är det som har kontrollen nu? Ge mig kvinnorna nu. Annars skjuter jag!

T'Pol lät sig dock inte skrämmas. Hon vände sig hastigt mot den stora nagusen och förlamade honom med ett vulkanskt nervnyp. Nagusen försökte trycka av med faspistolen fungerade inte.

- Jag hade aldrig för avsikt att döda nagusen, sa T'Pol till Archer. Trip, kan du transpotera mig tillbaka till Enterprise nu. Ferengiskeppet luktar långt värre än ett människoskepp.

Skuggan av ett leende syndes i T'Pols ansikte innan hon tranporterades tillbaka. Archer tänkte att hon blir med lik oss när hon lever med oss människor.

• 1 månad senare...
Postad

På Delta flyer sa Janeway till Malcolm.

- Kan bemanna taktikstationen.

- Självklart!

- Vänta utropade Janeway! Det är inget fientligt skepp. Det är Arns skepp!

- T'Pel till Janeway! Är ni redo att komma ombord.

De kom omnord och presenterade sig. T'Pel förklarade.

Vi har ingen tid att förlora. Eternety står redo. Är ni redo att ge er i väg.

Janeway, Malcolm och doktorn följde med Alexia och Miral till Eternety.

- Vilket snyggt skepp utropade Malcolm.

Miral styrde skeppet utan problem. De gick in i tidswararp och snart såg de Enterprise NX01.

Malcol tittade på Miral och utbrast.

- Det där gick betydligt mycket lättare än jag trodde!

Mirak tittade på honom med glittrande ögon.

Vilken kvinna tänkte Malcolm. Malcol hade tyckt om Miral enda sedan de först sågs. Hon var lätt att prata med men pratade inte för mycket. Hon hade ett temprament som lös igenom ibland. Säkert ett klingon-drag tänkte Malcolm fast ganska sympatiskt......

Han avbröts i sina tankar av amiral Janeway!

- Jag har försökt anropa Enterprise NX01 men jag får inget svar!!

Vad har hänt med Enterprise NX01? Är Arn oskadd?

Vad känner Miral för Malcolm egnetligen?

Upp till den som känner sig hågad att skriva fortsättningen!!!

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Alexia skannade Enterprice NX-01:

- "nånting är fel" sa hon

- "det verkar inte finnas något liv ombord , vi måste ta oss ombord" fortsatte hon.

Miral och Malcom gjorde sig iordning och trålade över till ett mörk ock nedsläkt skepp , inte ens livsuppehållande system verkade funka . på bryggan upptäckte Miral en sak som shockade henne

- "vad är det där ?" frågade Malcom .

- "huset Ko´Thars vapen" svarade Miral.

- "min mor och även jag togs upp i huset Ko´Thar när jag var liten" fortsatte hon.

- "men jag förstår inte hur en Klingon medalj kan finnas här" funderade hon.

samtidigt vaknade Arn i ett mörkt rum endast upplyst av en ljuskälla rakt över honom . nu upptäckte han att han hängde i luften med händerna bundna bakom ryggen och helt naken från tårna och upp.

- "var är den?" sa en röst som verkade komma från en högtalare

- "De Gothia , Arn . kapten , Stjärnflottan , serienummer:178265-m" svarade Arn .

- "gör det inte svårare för dej än det behöver vara , var är den?" sa rösten

- "De Gothia , Arn . kapten , Stjärnflottan , serienummer:178265-m" svarade Arn igen.

i ytterligare tjugosex timmar fortsatte det på det viset för Arn . vad han inte visste var att Archer , Trip , Hoshi och T´Pol fick samma behandling

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

samtidigt ombord på Enterprice NX-01 gjorde Miral en upptäckt .

- "titta här" sa hon.

- "en Klingon medalj ska inte gå att öppna " förklarade hon.

hon öppnade medaljen .

Miral och Malcom tittade in i medaljens innandöme. där fanns massa metall och blinkade ljus

- "avlyssnings teknologi" muttrade Miral .

- "verkar som om någon spionerar på huset Ko´Thar" kommenterade Malcom .

Horsi hade svimmat efter flera timmars utfrågning utan varken mat eller vatten . nu vaknade hon , hennes handleder plågade henne men hon började lyssna.

- "p´takh! huset Ko´Thar kommer aldrig att förråda imperiet!" hördes från cellen bredvid.

Horsi kände igen det klingonska språket och försökte ropa , men medan hon ??nnu en gång svimmade hörde hon ljudet av bråk från andra sidan väggen.

i en annan cell skrek Trip ilsket:

-"jag vet inte!"

- "var är den?" sa rösten igen

på Eternety undersöktes avlyssningsutrusrningen när ett skepp lika stort för Enterprice NX-01 som hon var för en skyttel dök upp

Postad

På Eternity såg Malcolm medaljen och utbrast.

- Det är ju den. Det är medaljen jag hade med mig tillbaka när jag hamnade i framtiden. Medaljen kanske utgör en tidsportal.

- När jag scannade den upptäckte jag inget som tyder på det, sa Miral förbryllat.

- Undersök medaljen igen, bad Malcolm.

- De kanske reagerar som en portal i samband med transporterteknologi, påpekade amiral Janeway. Medaljen kanske kan var orsaken till vår lilla tidresa.

- Jag har upptäckt ett skepp, som säkerhetsåtgärd har jag kamouflerat Eternity. Vi kan inte bli upptäckta med teknologi från detta århundradet sa Alexia med ett leende.

Samtidigt vaknade Trip i sin cell. Hans fångvaktare hade barmhärtigt nog låtit honom ligga på marken. Han reste sig upp och undersökte sin cell. Han var ohjälpligt inlåst med han såg genast att dörrklockan hade potential att användas som kommunikationsutrustning. Han visste att Arn befann sig i cellen bredvid honom och han lyckades tämligen lätt anropa Arns cell. Arn verkade inte mår särskilt bra. Trip fick i alla fall veta att han utsatts för ungefär samma behandling som han hade fått. Utan mat och vatten kände han sig väldigt trött och desorienterad. Inte heller Arn visste något om medaljen de hade frågat efter.

Trip avslutade samtalet snabbt då någon kom och öppnade dörren. Hans fångvaktare hade täckt sitt ansikte så att de inte skulle känna igen dem.

- Vi har upptäckt signaturen, det är inte lönt att hålla er fångna längre.

Förskräckt såg Trip hur fångvaktaren riktade sin faspistol mot honom. Han trodde att han skulle bli avrättad så han reagerade instinktivt. Han kastade sig övre fångvaktaren och slog pistolen ur handen på honom och försökte fly. I det tillstånd han befann sig i hann han dock inte långt.

- Är det så här du vill att det ska g?? till sa fångvaktaren och drog fram en lång kniv som Trip kände igen som klingonsk. Trip hann aldrig försöka försvara sig innan han fångades av en transportstråle.

Miral och Malcolm hade med hjälp av medaljen lyckats identifiera var de befann sig och med hjälp av Eternetys transporter hade de transporterats där i från.

- Tack, Malcolm sa Trip innan han svimmade.

Amiral Janeway var mycket glad över att se Arn.

Postad (redigerade)

- " vi måste rädda de andra "sa Malcolm

- " ja , Archer , Hoshi och T´Pol är fortfarande fångar "sa Arn

men just som han sa det öppnade det främmande skeppet eld på måfå

- "vi avslöjade vår närvaro när vi transporterade hit er . men de vet inte var vi är än" sa Alexia.

- "vi måste komma utan räckhåll innan de hittar oss" sa Amiral Janeway.

ombord på främlingarnas skepp hade Archer utnyttjat förvirringen att fly från sina vakter .

han sprang genom korridoren rakt i armarna på vakten som dragit kniv mot Trip.

Archer förberedde sig på strid när en stor,brunhårig Klingon grep tag i vakten.

- "den där är min" sa han och slet till sig kniven innan han begravde den i magen på vakten.

så vände han sig mot Archer.

- "kom jag vet var ditt folk är , har vi tur finns det fler vakter att slåss mot på vägen" sa han.

han vände sig om och började till Archers förtret sjunga en Klingonsk stridssång medan han gick genom korridoren

Postad

Klingonen som räddade Archer presenterade sig som Malok son till Melok av huset Ko´Thar.

- Ära och heder! De som höll er fångna är släktingar till mig men det har vanärat huset Ko´Thar sa Malok och spottade.

Just då fick som han ville. De attackerades av fem klingonska krigare. Malok kastade en klingonskt energivapen till Archer. Som tur var var vapnet förvånansvärt lätt att använda. Archer instämde snart i Meaoks stridsrop!

Fler klingonska krigare dök upp och de var omringade. Archer stred tappert fast snart hade en stor klingon lyckats slå vapnet ur handen på honom. Senare förstod han att det var samma krigare som försökte döda Trip. Melok föll för ett kraftigt hugg av en klingonsk kniv när han försökte försvara Archer. Nu stod Archer ensam mot en kraftig klingonsk krigare.

- Ni människor är så svaga skrek han samtidigt som han slog ned Archer med bredsidan av sitt svärd. Han höjde svärdet för att hugga. Archer kunde inte annat än försöka rulla undan.

Just då hörde Archer transportern och till hans lättnad såg han att det var Trip och Arn som hade kommit.

- Jag tror vi har setts förr sa Trip till Klingonen som stod böjd över Archer och sköt honom med sin fas-pistol.

En klingon böjde sig ned för att hjälpa Archer upp. Jag är Moloque son av Melok. Tillsammans hjälpte de Moloques skadade bror och alla transporterade tillbaka till Eternety.

Postad (redigerade)

just när de kom tillbaka till Eternety dök ett till skepp likadant som det förra upp och nu hade de tillräckligt med information för att hitta Eternety så båda skeppen öppnade eld

- "jag förstår inte" sa Alexia

- "inga sensorer från den här tiden borde kunna hitta oss" fortsatte hon

- "det där är inga Klingonskepp" sa Moloque son av Melok förvånat.

medan han sa det dök Uss Enterprise NCC 1701-M upp vilt skjutandes mot de två skeppen.

samtidigt hade Alexia upptäckt ännu en mänsklig signatur ombord på skeppet.

ombord på fiendeskeppet hade Hoshi och T´Pol tagit sig in i ännu en cell i jakten på sina vänner medan de gömde sig för vakterna . på väggen i cellen hängde en kvinna som verkade bekant men T´Pol sa att ingen av dem hade sett henne förut

de hjälptes åt att lyfta ner kvinnan och just som de gjort det transporterades de .

de stod på Eternetys brygga och kvinnan lyfte på huvudet och utbrast förvånat när hon såg Janeway:

-"mormor?"

när hon såg Archer utbrast hon lika förvånat:

- "farfar?"

det visade sig att Jane Archer hade tjänstgjort på U.S.S. Santiago av Timewatcher klass när en ras vid namn Herassi anföll.

det verkade som om de slutit förbund med utstötta medlemmar ur huset Ko´Thar som ville störta klingons högsta råd och själva ta makten . hon hade hört sina fångvaktare prata om att anfalla Go´Mar ,en klingonsk utpost bemanad av de bästa av huset Gothars krigare under befäl av Dahar mästaren Horath´.

Moloque vände sig mot Janeway.

- "huset Gothar är ett ärorikt hus med stolta anor . de kommer att kämpa till siste man, min bror och jag vill kämpa vid deras sida."

Miral ville även hon ansluta sig till de tappra försvararna av Go´Mar.

på Go´Mar förberedde sig Dahar mästare Horath´ och hans män för Sto-vo-kor.

Postad (redigerade)

- ''tlhIngan maH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' utropade Dahar mästaren samtidigt som tusentals fientliga soldater i spegelblanka bröstplåtar och hjälmar som täckte hela ansiktet tranporterades till fältet utanför utposten

Archer och hans besättning hade strålats tillbaka till Enterprise NX-01 och Eternety hade dockat med Enterprise-M innan Arn beordrade om stridsl??ge och att sätta kurs mot Go´Mar . de hade inte hunnit långt innan löjtnant Varen vid taktik stationen rapporterade att de var förföljda av ett skepp.

- "det är NX-01" sa han.

- "jag trodde att hon bara klarade warp 5" sa Arn.

- "det stämmer men på grund av tidigare problem är både Transwarpväxeln och vanlig warp begränsade ,timewarpväxeln klarade bara ett tidshopp" förklarade T´Pel.

Dahar mästaren klöv ännu en soldat med sin Mek´leth medan krigaren till höger om honom körde upp sin Dk´Tagh i huvuden på en annan samtidigt som han parerade soldatens svärd med sin JejTaj . till vänster om Horath´halshögg en krigare en soldat med sin Bat´leth och högen av döda soldater framför utpostens port växte men fler soldater strålades ner .

i omloppsbana runt planeten låg Herassi moderskepp tillsammans med tolv Herassiskepp när Enterprise-M anlände tillsammans med Enterprise NX-01

Postad
utanför storyn

nu börjar det bli rörigt, döda vakter återuppstår och jag fattar ingenting(men det gör jag ju aldrig :lol: )

Ooops! Mitt misstag. Fast allt kan ju hända i Star Trek.

Lita på att jag kommer skriva. Inte just nu ..... det har hänt så mycket måste läsa igenom någon gång till först.

Hade varit jätte kul att redigera det hela. Man hade kanske kunnat lägga ut det på databasen. Kanske något jag kunde tänka mig att göra så småningom om du inte misstycker JAF- det var din idé från början.

Postad

Malok och Meloque hade stannat kvar på Eternety där medaljen fortfarande studerades. Malok hade repat sig snabbt efter sin skada tack vare den eminenta hologramdoktorn. Malok hade förklarat att medlajen hade funnits i hans släkt fler generationer än vad han kunde minnas. Jo då de visste att tekniken var en tidsportal fast släkten hade noga reglerat användningen. Det var medaljväktaren som bestämde till vad medaljen skulle användas och givetvis måste ära och heder uppfyllas till varje pris. T'Pel påpekade att hon inte riktig förstod. Meloque förklarade att reglerna innebar att man inte fick ändra historians gång.

Dock hade deras lömska kusin Lah'Rissa och hennes man Makh'Los stulit medaljen och försökt använda den för egen vinning skull. Lah'Rissa och Makh'Loss försvann dock tillsammans med medaljen för 20 år sedan. Först nu har medaljen alltså dykt upp. De blev avbrutna av Miral.

- Miral till T'Pel. Jag är klar med min undersökning. Medaljen är ingen tidsportal.

- Jo, det är den! utropade Molok och Meloque.

- Den, var en tidsportal. Jag vet inte riktig hur den fungerar fast den fungerar inte längre. Vi måste komma i håg att det var en olycka som gjorde att Malcolm och Arn bytte plats.

Medan de stod där började medaljen blinka och Miral tappade den eftersom den blev het.

- Den sänder ut en störning i tiden och även i rummet. Det är något som är mycket fel. Jag tror att vi måste förstöra medaljen.

- Men är det verkligen säkert! Kommer allt ställas till rätta då? Undrade Moloque.

- Ära och heder! Utropade Malok och siktade med sitt vapen och sköt så att medaljen gick upp i rök.

Ett kraftigt ljussken lyste upp rummet. En våg kom från stället där medaljen hade varit och slog omkull alla som stod i närheten. Vågen svepte vidare ut i rymden och ned mot planeten där striden fortfarande pågick.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...