Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

Fick Voyager Eskort av stjärnflottan?

Recommended Posts

Jag och en kompis har båda följt Voyager och argumenterar nu om Endgame. Min kompis undrar VARFÖR Voyager tog så mycket förluster då han säger sig veta att stjärnflottan skickade två skepp för att möta Voyager (det skulle ta 15 år innan de möttes).

Själv har jag inget minne av en sådan order. Vem av oss har rätt?

Tror inte att jag förstått frågan. Om VOY förlorade en massa folk så gjorde de väl det innan de kunde möta ett eventuellt "aid and relief" skepp. Om det skulle ta 15 år innan skeppen kom fram till VOY även om janeway satte kurs mot dem och alfa kvadranten. Har det väl ingen betydelse eftersom 15 år inte han gå innan skeppet kom hem. Aha, du talar om den alternativa framtid som amiral janeway kommer från eller?

det stämmer, nu kommer jag inte ihåg avsnittet exakt men jag tror det är det avsnittet dom etablerar kontakt genom en data stream.

MEn bara för att två skepp skickades betyder ju inte detta att dom klarade av att skydda Voyager från förluster, dom kanske inte ens kom fram.

Jag har också nått difust minne av att Voyager skulle möta ett par andra rymdskepp efter 5 år eller så. Om de gått som det gjort i Endgame och Voyager kommit hem efter 23 år borde de ha mött de skeppen.

5 år är en lång tid, särskilt i Star Trek, och vad som helst kan ha hänt dem. 23 år är dessutom ännu längre tid så Voyager skulle tagit förluster i vilket fall.

Ett skepp kan förstöras på fem sekunder i star trek så jag tycker inte Voyagers förlust på typ 20 besättningsmedlemmar är mycket. Jag har inget minne om att star fleet skulle skicka skepp för att möta Voyager, vilket avsnitt sägs det i ?

Mysteriet är löst:

Det är i avsnittet (Hope and Fear) där en utomjording försöker använda det falska USS Dauntless (NX-01) säsong nr 5 som det sägs. Satt o "gick igenom" lite Voyager i går kväll och någon Admiral säger "we have sent two deep space vessels to meet you - you will encounter them in ten to fiften years".

Detta är från det äkta brevet, och inte från förfalskningen.

Edited by Bromma_Herman

Det är i avsnittet (Hope and Fear) där en utomjording försöker använda det falska USS Dauntless (NX-01) säsong nr 5 som det sägs. Satt o "gick igenom" lite Voyager i går kväll och någon Admiral säger "we have sent two deep space vessels to meet you - you will encounter them in ten to fiften years".

Konstigt, i Lifeline två år senare (Hope and Fear är det sista i säsong fyra) säger samma amiral:

"We've redirected 2 deep space vessels toward your position. If all goes well, they could rendezvous with you in the next 5 to 6 years."

Vart tog de andra åren vägen? :huh:

Hehehe :). Det kanske är Status update på de skepp som skickats iväg?

Iaf - konstigt uppdrag - ett år tills de ska mötas och Voyager liftar med borger så hela uppdraget är förgäves :D

Inte förstört. De måste ju hinna utforska hundratals system på vägen om de beter sig som kaptener brukar. J.