Gå till innehåll

TNG på svensk TV


Nyhet

Rekommenderade inlägg

TV6, som den 9 maj tar över det normala programutbudet efter ZTV, kommer att sända Star Trek: The Next Generation (TNG). TV6 är en fri kanal i det digitala marknätet från den 9 maj och nyheten om att de skall sända Star Trek: The Next Generation glädjer ju självklart alla trekkers i Sverige, även om kanalen är oerhört liten.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV6, som den 9 maj tar över det normala programutbudet efter ZTV, kommer att sända Star Trek: The Next Generation (TNG). TV6 är en fri kanal i det digitala marknätet från den 9 maj och nyheten om att de skall sända Star Trek: The Next Generation glädjer ju självklart alla trekkers i Sverige, även om kanalen är oerhört liten.

Ja, men det var väl en bra nyhet. Sen får vi se om de lyckas prångla ut TV6 till mig som fri kanal... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Entligen st i svensk tv! Hoppas bara att de fortsätter med att visa ds9 också! :) :lol: :w00t::):):):):)

Tydligen ska kanalen ligga i det rikstäckande digitala marknätet (om jag fattat det rätt) vilket innebär att alla med en digitalbox kan se den gratis.

Inte för att jag vet om det mitt "fel" eller om jag bara är en bidragande orsak men jag ringde faktiskt till tv3 (som är med i samma kanalgrupp som tv6) och föreslog star trek direkt när jag hörde om tv6 och att de skulle ha en "manlig inriktning" vilket jag tyckte att st passade in i!

Någon som vet när och vilken tid den går? J.

Redigerad av Supreme Comander JAF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast det där med ungdomligare prägel, jag tolkade artikeln som så att det blir "nya" ZTV som ska få en ungdomsprägel inte TV6. Men nyheten är helt klar en glad nyhet. Undras bara om jag kommer att kunna se den? Eller jo föresten, nuvarande ZTV ingår ju i de kanaler som jag får geom min hyresvärd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det: MTG Group (som äger Viasat, TV3, ZTV, etc) skapar en ny kanal i det fria digitala marknätet som heter TV6. Till denna kanal plockar de över det mesta från ZTV och tar även in TNG. ZTV i sin tur försvinner inte - den blir en ungdomsinriktad kanal. ZTV får dock en ny plats i kabel-TV-signalsutbudet och TV6 tar över ZTV:s plats där. Därigenom borde det bli så att alla som i dag har ZTV i stället får TV6, men om de även får den mer ungdomsinriktade kanalen vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV6 ska sändas på digitalamarknätet tillsammans med SVT, barnkanalen och TV4. Det är egentligen ZTV som blir omdöpt. De skall ha en ungdomligare prägel... Det är ju kul om de i och med det tycker ST platsar.

Ungdomligare kanal? I så fall kan jag inte längre se på Star Trek som är 33 år :(

Finns det Star Trek för äldre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV6 ska sändas på digitalamarknätet tillsammans med SVT, barnkanalen och TV4. Det är egentligen ZTV som blir omdöpt. De skall ha en ungdomligare prägel... Det är ju kul om de i och med det tycker ST platsar.

Ungdomligare kanal? I så fall kan jag inte längre se på Star Trek som är 33 år :(

Finns det Star Trek för äldre?

Jag tror att det som Durator menade var att den "nya" ZTV ska bli ungdomligare medan TV6 där TNG ska gå kommer ha ungeför samma innehåll som den nuvarande ZTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungdomligare kanal? I så fall kan jag inte längre se på Star Trek som är 33 år :(

Finns det Star Trek för äldre?

Klicka på källa-länken i nyheten och läs nyheten från Sydsvenska, där står följande "...ZTV blir en renodlad ungdomskanal...".

Om den nya TV6-kanalen står det "En stor del av ZTV:s program får finnas kvar när kanalen byter namn till TV6 och dessutom kompletteras utbudet med sportsändningar, långfilmer, serier och en viss egenproduktion."

Jag tycker att ST är för alla åldrar, annars skulle vi som är arbetar med ST: Databas antagligen ha stängt sidan för längesedan då flera av oss är 25-35 år gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungdomligare kanal? I så fall kan jag inte längre se på Star Trek som är 33 år :(

Finns det Star Trek för äldre?

Klicka på källa-l??nken i nyheten och läs nyheten från Sydsvenska, där står följande "...ZTV blir en renodlad ungdomskanal...".

Om den nya TV6-kanalen står det "En stor del av ZTV:s program får finnas kvar när kanalen byter namn till TV6 och dessutom kompletteras utbudet med sportsändningar, långfilmer, serier och en viss egenproduktion."

Jag tycker att ST är för alla åldrar, annars skulle vi som är arbetar med ST: Databas antagligen ha stängt sidan för längesedan då flera av oss är 25-35 år gamla.

Hej Jocke :) Tycker du att jag är för gammal för att se på Star Trek?

Vad ska jag säga om pappa kritiserar mig varför jag inte ser på riktiga program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungdomligare kanal? I så fall kan jag inte längre se på Star Trek som är 33 år :(

Finns det Star Trek för äldre?

Klicka på källa-länken i nyheten och läs nyheten från Sydsvenska, där står följande "...ZTV blir en renodlad ungdomskanal...".

Om den nya TV6-kanalen står det "En stor del av ZTV:s program får finnas kvar när kanalen byter namn till TV6 och dessutom kompletteras utbudet med sportsändningar, långfilmer, serier och en viss egenproduktion."

Jag tycker att ST är för alla åldrar, annars skulle vi som är arbetar med ST: Databas antagligen ha stängt sidan för längesedan då flera av oss är 25-35 år gamla.

Hej Jocke :) Tycker du att jag är för gammal för att se på Star Trek?

Vad ska jag säga om pappa kritiserar mig varför jag inte ser på riktiga program?

Man blir aldrig för gammal för kvalitativ tv som st!!! (är själv 35) Som jag förstod artikeln så är den rätta inriktningen för tv6 "en manligare kanal" vilket ju naturligtvis inte hindrar att kvinnor i alla åldrar ser den när och om de vill... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer jag att bänka mej direkt framför TV:n, jag fick en vild idé om att sätta upp en notis om att Star Trek TNG går på TV6 på skolans anslagstavla, men jag har en känsla att jag bara kommer bli mer mobbad än vad jag är nu plus att ST kommer att klassas som en nördserie ännu mera än vad den gör nu i mina kretsar.

Redigerad av bjorn98009_91
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV6 ska sändas på digitalamarknätet tillsammans med SVT, barnkanalen och TV4. Det är egentligen ZTV som blir omdöpt. De skall ha en ungdomligare prägel... Det är ju kul om de i och med det tycker ST platsar.

ZTV omdöpt. Det kan ju inte stämma när ZTV hamnar på en annan kanalplats.

Vad är då denna ZTV för något? En omd??pt tv6 från en illusion hmmm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV6 ska sändas på digitalamarknätet tillsammans med SVT, barnkanalen och TV4. Det är egentligen ZTV som blir omdöpt. De skall ha en ungdomligare prägel... Det är ju kul om de i och med det tycker ST platsar.

ZTV omdöpt. Det kan ju inte stämma när ZTV hamnar på en annan kanalplats.

Vad är då denna ZTV för något? En omdöpt tv6 från en illusion hmmm?

Läs mitt inlägg ovan där jag förklarar det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte dags för oss här att ha en lång fest tills Star Trek börjar? Vi måste träna upp Star Trek-musklerna så vi är i bra form när det börjar.

Hur är folks Star Trek-kondition? Det är väl viktigt så någon inte

drösar i golvet för att ha dåligt kondition och ansträngt sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertreck haha. Min kondition är nog lika bra som Scotts... :P Trevligt med lite st i tv, mig spelar det ingen roll eftersom jag reden har alla säsonger, utan för de som inte har upptäckt Star Trek än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertreck haha. Min kondition är nog lika bra som Scotts... :P Trevligt med lite st i tv, mig spelar det ingen roll eftersom jag reden har alla säsonger, utan för de som inte har upptäckt Star Trek än.

Inte minns man alla avsnitt i minsta detalj. Det specifika är ju att det går på tv och inte

någon DVD som snurrar. Handlingen blir så mycket mera.

Jag har bara säsong ett och två men det specifika extra som inte kommer med

finns ju inte vilket bara sker när man ser en serie på en tv-kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...