Gå till innehåll

85 medlemmar har röstat

1. 1.

• Deras vapen
      18
    • Deras utseende
      21
    • Deras skepp
      17
    • Deras relion
      27

Rekommenderade inlägg

• Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Man behöver bara lägga ihopp två och två.

Men du kan väl ändå inte läsa tankar??????????????

Du kollar ju på det med mänsliga perspektiv.

Dom äter ju tex. levande maskar....det tycker du (nog) är äckligt enligt mänskliga perspektiv, men inte enligt klingonska...

• 2 veckor senare...
  • 2 år senare...
Postad

Jag röstade på deras utseende, för när det gäller klingons i övrigt så vet jag inte om jag tycker det är så "häftigt". De bor på en vidrig värld, har ett vedervärdigt samhälle med ett klassystem där den starkaste och råaste är ledare, krig är en ära mm. När man hälsar på en klingon vet man inte om man skall få stryk eller en dunk i ryggen. Tänk att behöva ligga på sjukhus varje gång man har älskat.

Även om jag länge har hållt på med kampsport, så känner jag att jag gärna hoppar över att semestra på The World of Klingons.

Postad

Åh, ytterligare ett svårt val. Jag gillar allt med klingons (möjligtvis utom maten - jag har aldrig varit förtjust i tanken på att stoppa i mig en näve maskar). De har otroligt snygga vapen, i alla fall knivarna och svärden. Att se Worf jobba med bath'leten är som att se en graciös balettdansös.

Jag gillar skeppen - de ser så härligt primitiva ut, så otroligt passande för en sån ras...

Jag gillar kulturen och religionen. Jag gillar att deras honnörsord är heder och ära. Och jag tycker det verkar som om Dax och Worf har väldigt roligt när de är intima, även om de får besöka doktorn efteråt :D

Jag gillar sättet de ser ut på med sin knyckliga panna, sina långa böljande ståtliga hår och snygga skägg.

Hur ska en flicka kunna välja?

Nå, det får bli utseendet då... :D

Postad (redigerade)

Detta är i sanning inte lätt att välja här.

Jag gillar klingons, deras sätt att vara, deras sätt mot varandra, burdusa, hårda, skitiga, hjärtliga (Påminner lite om någon norrländsk raggarklubb :D ).

Deras gamla chevor, ähh, jag menar bird of Prey´s är så otroligt primitivt snygga.

Lika så deras vapen. Meklether, daqtagher, skitiga disruptor pistoler och blänkande Bat'lether.

De är ståtliga, hårfagra och oehört stolta. fantastiska allihopa.

Återigen en omröstning jag inte kan rösta i, jag kan helt enkelt inte välja. Jag skulle vilja ha ett alternativ som heter HELHETEN. Då hade jag röstat direkt.

Och MrsRiker, det är Gagh, inte "maskar". Och det är jättesmarrigt... :blink: :lol:

Redigerad av OnO
Postad
Och MrsRiker, det är Gagh, inte "maskar". Och det är jättesmarrigt... :blink:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, förlåt, my mistake....det ser onekligen ut som maskar :D

Och även om jag inte är vegetarian på nåt sätt så föredrar jag om min mat är död innan jag ska svälja den. Jag har sån livlig fantasi och skulle lätt kunna inbilla mig ett pulserande ormbo av gagh i magen vilket skulle leda till en fontänspya...minst :sjuk: :D I don't want my food to wiggle it's way down my throat :D

Postad

Jag satt precis och studerade min "Star Trek Encyclpedia - A reference guide to the future" 1994 års upplaga.

Och enligt den så heter det stora fina quadrupeleggade svärdet Bat'telh - Sword of Honor.

Jag har alltid hört att det heter Bat'leth...

Det är inte fråga om något stav fel då ordet upprepar sig på flera ställen i texten.

Någon annan som reflekterat över detta?

Postad
Jag satt precis och studerade min "Star Trek Encyclpedia - A reference guide to the future" 1994 års upplaga.

Och enligt den så heter det stora fina quadrupeleggade svärdet Bat'telh - Sword of Honor.

Jag har alltid hört att det heter Bat'leth...

Det är inte fråga om något stav fel då ordet upprepar sig på flera ställen i texten.

Någon annan som reflekterat över detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Visst heter den Bat'leth. Men det kan mycket väl bero på en av två anledningar.

1. Att det egentligen stavas som i din encyklopedia men att översättare av serierna har stavat det som dom *tror* att det stavas.

2. Att det visst är ett stavfel, de kan ju ha använt ordbehandlare med "ersätt ord-funktion" på något vänster.

• 1 månad senare...
Postad

Älskar deras humör och utseende :D

och språket låter så roligt när det kastas fram med sån hårdet och när det tar slut låter det som om ordet krockat i en vägg, när det tar slut så tvärt. :):D

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...