Inter Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Här kan man skriva vad man tycker om Klingon, Jag tycker deras utseende är häftigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag tycker att ordet klingon är häftigt, för det låter nästan som lingon. Klingonsylt till kalopsen, någon? Gatan jag bor på heter Lingongatan... Det skulle man ju kunna göra om till Klingongatan... Det här var nästan irrelevant... :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 28, 2002 Author Report Share Posted March 28, 2002 Ja, det har du rätt i ordet Klingon klingar så häftigt. Undrar om dom som döper gator kunnde ha mer fantasi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Det finns Terra Nova vägen i Visby... eller om det var Terra Nova gatan... *kommer inte ihåg* Terra Nova var det iaf :colgate: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 28, 2002 Author Report Share Posted March 28, 2002 Vilket kul namn. Det är säkert mode med gatunamn också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Skeppen är väl gansk häftiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag personligen tycker att deras vapen är finast. Gjorda för att döda, det du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag tycker att klingons utsende är det dcet häftigast med klngorna.. Men namnet Klinon är ju faktis ganska häftigt det ochså... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag röstade på skeppen. Gillar deras kalkoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Gick det inte rösta på de klingonska förolämpningarna eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Vilket kul namn. Det är säkert mode med gatunamn också. Klart det är! När den stora stadsdelen Kortedala i Göteborg byggdes på 70-talet var det jättetufft med rymden och NASA o sådär.. så där finns en massa gator som heter Kometgatan, Galaxvägen, Asteroidgatan osv osv.. gissa om jag vill ha den adressen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 29, 2002 Author Report Share Posted March 29, 2002 Har Klingon spesiela förolempningar? Det viste inte jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Har Klingon spesiela förolempningar? Det viste inte jag. Nja, inte speciella kanske, men de förolämpar allt, alla och varandra hela tiden. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 30, 2002 Author Report Share Posted March 30, 2002 Då måste allihop ha högt temprament, veldigt högt. ;0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted April 1, 2002 Report Share Posted April 1, 2002 Klingonerna skulle vara ganska så tråkiga, vanliga "bad guys" om det inte var för deras sjyssta heder, traditioner och religion. Språket är tufft också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 2, 2002 Report Share Posted April 2, 2002 Gillar alla här klingons? Det kan jag inte förstå. Jag tycker inte de är häftiga - snarare primitiva. OK visst det har funnits ett par intressanta karaktärer, men de är inte många. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 2, 2002 Report Share Posted April 2, 2002 det var svårt att rösta... Allt med klingonerna är tufft. vill ni ha info om klingonerna?? Ptak- en sida om klingonerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 2, 2002 Report Share Posted April 2, 2002 Gillar alla här klingons? Det kan jag inte förstå. Jag tycker inte de är häftiga - snarare primitiva. OK visst det har funnits ett par intressanta karaktärer, men de är inte många. Jag gillar inte Klingons mer än jag gillar någon annan ras. Tror inte ens jag har en favoritras... Fast det är klart, Bolianerna har en väldigt fin färg Klingoner är rätt fula, faktiskt... Men tuffa vapen... Och grymt språk... Men som du sa, dom är rätt primitiva av sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 2, 2002 Report Share Posted April 2, 2002 ... Fast det är klart, Bolianerna har en väldigt fin färg Jo, de är fina. Föresten jobbar dom med nått annat än engineering har nämligen för mig att jag inte sett dem i nån annan tjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Jo, de är fina. Föresten jobbar dom med nått annat än engineering har nämligen för mig att jag inte sett dem i nån annan tjänst. hoho...har sett en som skepps frisör på Ent-D...kommer dock inte ihåg vilket avsnitt de var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Deras vapen, fast på andra plats religionen, (it is a good day to die), det där vapenet som e stor som Torres och Tuvok hade i Barge of the Dead, jag vet inte vad det heter....tyvärrr It is a great day for battle Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Deras vapen, fast på andra plats religionen, (it is a good day to die), det där vapenet som e stor som Torres och Tuvok hade i Barge of the Dead, jag vet inte vad det heter....tyvärrr It is a great day for battle Proton det är coolt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 det där vapenet som e stor som Torres och Tuvok hade i Barge of the Dead, jag vet inte vad det heter....tyvärrr Bat´Leths...eller hur de nu stavas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 det där vapenet som e stor som Torres och Tuvok hade i Barge of the Dead, jag vet inte vad det heter....tyvärrr det stora vapnet heter bat'leth och "dolken" heter d'k tahg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 3, 2002 Author Report Share Posted April 3, 2002 Jag tycker att dom har en spännande relion,men det är konstigt att föreldrar blir staraffade för barn syndar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts